Lisävero liian suurten talojen omistajille! Saastuttajat!
Kommentit (49)
Vierailija:
minä en ripustaudu materiaan, minulla ei ole suurta kotia, 5 henkeä ja 70 neliötä. En osaa asettaa mitään tiettyä neliölukemaa, mutta koko ajan rakennetaan vain suurempia linnoja, vaikka syntyvyys on laskussa. Jokainen tajuaa, että 200 neliön talo on liian suuri 4 ihmiselle.ap
ap:n turhautuminen ahtaisiin oloihin. Meillä kuusi henkeä ja neliöitä 420, maalämpöpumpulla lämmitetään, ja väitän että kivaa on!
Jos ihmisellä on hyvä elämä, kodiksi riittää paljon pienempikin asumus. Ovatko kaikki luonnonsuojelijat vain katkeria ihmisiä, joilla itsellään ei ole rahaa rakentaa saastuttavia tehtaita ja taloja ja ostella citymaastureita?
Ei todellakaan! Me oikeasti tahdomme pelastaa maapallon. En voisi nauttia palatsista, jos tiedän, että toisaalla lapsi kuolee ripuliin tai sademetsää raivataan soijapelloksi.
ap
isohko talo minulla onkin.
En voi silti kaikkia pelastaa eikä se ole tarkoituksenikaan täällä maan päällä vaan teen osani. Meillä on kaksi kummilasta etelä-amerikassa ja toimitan lasteni vanhat vaatteet virolaiseen lastenkotiin + normaalit kierrätykset ja syömme vain luomua eli jokainen tehköön/auttakoon niin paljon kuin pystykööt. t: 11
kävin ripottelemassa tuhkaa päälleni yhdestä meidän kuudesta tulisijastamme. Väitäkö, että me saastutamme enemmän koska asumme isossa talossa? Pitäisikö siitä potea huonoa omaa tuntoa?
Mitens toi sun tietokoneharrastus, sehän on aivan turhaa sähkön hukkaa. Etkö voisi käytää tämänkin ajan hyödyksesi, esim sulattelemalla lunta pesuvedeksi?
paljon muita ja isompia asioita jotka saastuttaa kun omakotineliöt????
Realiteetit kohdilleen.
Kyllä se näkyy selvästi vaatimustasossa. Halutaan elää leveämmin kuin koskaan kun kerta varaa on. Materia ajaa elämänlaadun edelle usein. Iso koti on ylepyden ja uutteruuden symboli. Jos on hyväpalkkainen työ niin eihän sitä kehtaisi asua kovin pienessä asunnossa nykymittapuun mukaan. Mitä useampi ostaa ison asunnon niin muut menee perässä koska iso koti on nykypäivän standardi.
Itse asun 80 neliön vuokrakolmiossa, 4 henkeä. enkä ole kyllä yhtään kateellinen ison lukaalin omistajille koska minulle elämänlaatu ei ole kiinni puitteista. Me elämme vain hetken aikaa maan päällä ja mitään emme saa kuollessamme mukaamme. Se pitäisi kunkin muistaa. Se mikä on elämässä tärkeintä hukkuu usein niihin massiivisiin puitteisiin. Materiasta tulee saneleva tekijä ja hyvää elämää EI VOI OLLA ilman sitä isoa taloa kun on kerta perhettä siunaantunut. Väitän kyllä toisin...Ihminen selviää hyvin vaatimattomammissakin oloissa ja siinä vasta oppiikin tekemään arjesta juhlaa kun ei kaikki ole niin valmiiksipureksittua ja prameaa. Pieni ei tarkoita aina surkeaa ja epäkäytännöllistä vaan ihmiseltä joko puuttuu viisaus järjestää asioita toimimaan tai sitten muuten vaan on ahne ja mukavuudenhaluinen.
ja muille se ei kuuluu. Ei me kaikki voida tykätä just samasta kodista ja kaikillahan on erikoiset perheet & tarpeet jne.
T: kolmen lapsen äiti, kolmikerroksinen omakotilalo ja neliöitä 250