Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä kolesterolista

Vierailija
03.02.2025 |

Kuinka nopeasti ja millä keinoilla ldl:n voi saada 3,7:stä alle kolmeen ilman lääkkeitä? Kertokaa omia kokemuksia.

Voiko kolesterolia mitata/mittauttaa edullisesti omatoimisesti?

N54

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko teillä muilla tuon seuraaminen työterveyshuoltoon? Minun piti hakeutua julkiselle tuon takia ja on hidasta.

Vierailija
2/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putosi 3.6 -> 2.9. Aloin lisäämään pehmeitä rasvoja ruokavalioon, lisäsin kasviksia ja vähentänyt esim. kermaruokia, punaista lihaa, pikaruokaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi lähes kaiken eläinrasvan ja myös kovan kasvirasvan pois jättäminen, tilalle kasvirasvat ja öljyt. Aikaa en osaa sanoa.

Vierailija
4/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi lähes kaiken eläinrasvan ja myös kovan kasvirasvan pois jättäminen, tilalle kasvirasvat ja öljyt. Aikaa en osaa sanoa.

Mitä kovaa kasvirasvaa käytät?

Vierailija
5/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kovaa kasvirasvaa käytät?

Anteeksi, siis käytit. Kysyn vain, kun en oikein hahmota, mitä ovat kovat kasvirasvat.

Vierailija
6/6 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on tärkein keino, eli vältä kovaa rasvaa. Liikunnan lisääminen ja pehmeän rasvan lisääminen alentaa LDL- kolestrolia (kovan rasvan tilalle), samoin täysjyväviljatuotteiden sekä vihannesten ja hedelmien suosiminen, myös pieni määrä esim.saksanpähkinöitä päivittäin. Itsellä käytössä myös Benecol- juoma tai jogurtti päivittäin. Myös HDL ja LDL- kolestrolin suhde vaikuttaa, ns.yhteiskolestroli.

Nämö toimineet itsellä. Joskus ei tuloksia tule ilman lääkärin apua, sitten tymäkämmät aineet.

Mehiläisen kanssa yhteistyötä tekevä Puhti on nopea ja helppo tapa saada ilman lähetettä vaikkapa juuri kolestroliarvot, tai kattavammin paljon muutakin. Netistä tilaus ja maksu, voimassa vuoden. Mihin tahansa Mehiläisen laboratorioon joko ajanvarauksella tai moneen myös ilman, ja tuloksia tuli minulle viime kerralla saman päivän aikana, olin aamupäivällä. Tuloksissa kerrotaan normaalirajoista ja annetaan muutskin tietoa. Jäävät myös muistiin niin saa helposti vertailtua kun menee seuraavan kerran. Eivät päivity kantaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi