Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuutto ja mies laittaa oman asunnon vuokralle..?

Vierailija
03.02.2025 |

Osittain vaikea aihe, muutimme yhteen minun asuntooni ja mies laittaa omansa vuokralle.

Hän aikoo laittaa asunnon ensin vuokralle puoleksi vuodeksi. Tämä kuulema takaa sen että asukas pysyy siinä sen puoli vuotta. Kun minua taas hieman harmittaa että eikö hän usko meidän yhdessäoloon sen enempää. Tosin en tiedä miten itse toimisin. Yleensä kuitenkin asunnot vuokrataan toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella. Jossa ensimmäinen irtisanomispäivä on vuoden päästä. 

Minusta tuntuu että mies selittelee, vaikka meillä on muuten hyvin avoin keskusteluyhteys.

Kuulostaako oudolta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden vuokrasopimus on järkevä, koska jos tekee vuokrasopimuksen "toistaiseksi" ja sitten vuokralaisen kanssa tulee ongelmia, niin sopimusta on vaikea purkaa. Määräaikainen sopimus tuo siis turvaa miehellesi tässäkin mielessä. Ja jos teillä ei sujukaan yhdessä, ei hän jää asunnottoamksi. 

Vierailija
22/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen tekee juuri noin. Ja miksi ei pitäisi asuntoansa sijoitusmielessäkin. En ihan ymmärrä, kuinka käänmät tämän epäluottamukseksi. Saatat itsekin olla puolen vuoden kuluttua sitä mieltä, ettei homma toimikaan. Molempien etu, että on varovainen alku yhdessäasumiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuottakin on aika rohkea veto mieheltä, suhteen kestosta kun ei koskaan voi tietää ja etenkin kun olette vasta muuttamassa yhteen ja nyt vasta yhteisen arkielämän toimivuus joutuu todelliseen testiin.

Vierailija
24/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt vähän kummallista, takaporttia ei jätetä raolleen, vaan ihan rehellisesti auki. Varmaan säästää jonnekkin varastoon kaikki huonekalunsakin, että helppo sitten erota. Lykkäisin yhteenmuuttoa jos toinen ei kerran selkeästi ole siihen valmis.

Vierailija
25/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hittoa sinulle kuuluu, mitä miehesi tekee asunnollaan?

Onhan toi nyt ahdistava kuvio. Mieheb pitää maksaa sinulle asumisesta, pientä vuokraa. 

Ja jos tulee ero, mihin mies sitten menee? Ei ole asuntoa. 

Vierailija
26/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan toi nyt vähän kummallista, takaporttia ei jätetä raolleen, vaan ihan rehellisesti auki. Varmaan säästää jonnekkin varastoon kaikki huonekalunsakin, että helppo sitten erota. Lykkäisin yhteenmuuttoa jos toinen ei kerran selkeästi ole siihen valmis.

Minusta taas puoli vuotta on pitkä aika odottaa. Omilleen pitää päästä muuttamaan kuukauden sisällä, jos ahdistaa. 

Vierailija
27/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä oudolta, itse jättäisin asunnon tyhjilleen siltä varalta ettei joudu yllättäen taivasalle esim. sen seurauksena kun tuollaiset pohdinnat menevät tarpeeksi pitkälle.

Vierailija
28/28 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo logiikka sinulla! Olen nainen ja laitoin oman asuntoni vuokralle, kun muutin miehen asuntoon asumaan. Tässä on nyt asuttu kohta 10 vuotta ja vieläkin mulla on se oma asunto vuokralla. Sitä kutsutaan sijoitusasunnoksi. Ei se ole mikään pakopaikka sen varalta, että meillä menee sukset ristiin. Voi se sitäkin toki olla, muta ei mene oikeassa elämässä niin, että vuokranantaja vain pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa ja siirtyy omaan vuokralle laittamaansa asuntoon.

mitä jos jättäisit ajateluhommat muille??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän