Vuoto sektion jälkeen; normaalia vai voisiko olla esim kohtutulehdus...?
Kaipailisin kovasti kokemuksia sektion jälkeisestä vuodosta.
Minulla tulee huomenna 3vko sektiosta ja vuoto loppui oikeastaan kokonaan 1 viikon jälkeen. n. 1,5vko kohdalla tuli kerralla valtava vuoto (housut kastui kerralla kokonaan) joka loppui kuitenkin samantien. Sen jälkeen taas viikko ilman mitään vuotoja, ja nyt on 3 päivää tullut niin runsasta jatkuvaa vuotoa jota voi ehkä verrata menkkojen runsaimpaan vuotoon.
Haju ei mielestäni ole mikään kummoinen, kuulostaako tämä normaalilta vai voisiko viitata esim kohtutulehdukseen? Tuskin menkatkaan näin nopeasti voivat alkaa?? Olo on muuten ihan normaali, alavatsa tosin on ollut koko ajan sektion jälkeen kuin pesäpallomailalla olisi hakattu (mutta siis kipu ei ole pahentunut, joskaan ei parantunut merkittävästi...) Ilman kipulääkkeitä kuitenkin olen ollut tässä muutaman päivän jo sujuvasti.
Kuulostaako siis normaalilta, vai pitäisikö huolestua?
Kommentit (3)
Jos tuntuu yhä kipuja ja tulee tuollaisia " hulauksia" verta, kannattaa minun mielestäni ehdottomasti käydä lääkärissä. Tulehdus yleensä aiheuttaa myös lämmönnousua, mutta voihan siellä olla jokin muukin ongelma.
Leikkauksessa on voinut esim. jäädä palanen istukkaa, joka siellä itsekseen repeilee pois. Onnistuuko imetys hyvin? Istukan palanen voi hormonitoiminnallaan häiritä imetystä.
Tai sitten voi tietty olla niinkin, että sinulla on jo kuukautiset. Itselläni oli ensimmäiset 6 viikkoa sektion jälkeen. Tosin toivuinkin leikkauksesta todella nopeasti. Viikko leikkauksen jälkeen tein jo kävelylenkkejä. Käytin koko ajan tukiliiviä, joka esti mahaa hölskymästä. Muuten olisi kävely tehnyt kipeää.
Veriarvoissa ei löytynyt mitään, eikä ollut kuumetta. Neuvola olisivaan halunnut " seurata" mutta itse hakeuduin lääkärille - onneksi. Toivottavasti lääkkeet nyt puree ettei mene pahemmaksi.
Tympii vähän tuo neuvolan asenne, olisi varmaan seurattu kunnes olisin sen kuumeen lopulta saanut ja sitten lääkitystä olisi jo tarvittu suoraan suoneen!!!
mulla tuli vuotoa sektion jälkeen vielä viikolle viisi asti. joskus ei tullut mitään ja kohta taas holahti pöksyt märäksi. Mulla ei mitään kipuja ollut koko aikana et ei kai sit ollut tulehdustakaan.
muistaa vaan huolehtia hyvästä hygieniasta alapäässä niin ei tulehduksia pitäisi tulla.