Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÖYTYYKÖ ELOKUISIA LAUANTAINA???

10.12.2005 |

Vai missä lie kaikki??Aika hiljaisen näköistä ollut tänään täällä näköjään muutoinkin..

Täälläpä on sit jo ensimmäiset housut käyttökiellossa..Ja uskokaa tai älkää, niin ne on verkkarit, mutta jotenkin niissä kuminauha kiristää mahalta nyt niin, että aiheuttaa todella huonoa oloa..Ainakaan toistaiseksi en niitä siis pidä.. :)

Onko muilla jo nälkä kasvanut??Mulla ainakin..Siitä kun söin viimeksi läpimän ateria ei ole kuin 2½ tuntia ja nyt on jo taas niin kova nälkä, että heikottaa ja tuntuu kuin en olisi tänään syönyt vielä mitään..

Ja väsymys edelleen hirmuista!Heräsin tänään 10.30 ja 11.30 olin jo päiväunilla joita vedinkin siinä pari tuntia..Nyt väkisin sinnittelen hereillä..Voisin kyllä olla jo nukkumassa jälleen ja nukkua aamuun asti..Onneks poitsu on isällään..

No, ELOLINTUSET!!!Kertokaapa omia kuulumisia??

pikku_ruu & möttönen rv5+5

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on tosi samanlainen tilanne. Mulla on rv 5+4 ja olo on myös hirvittävän väsynyt. Mitään suurempaa en ole tänäänkään tehnyt, mutta päiväunet on aivan pakko ottaa.. ruokahalukin on jotenkin muuttunut. Ruokaa ei pysty paljoa syömään kerralla, mutta vähän väliä pitää saada jotain suuhun. Ja kaikki haisee aivan kauhealta. Esimerkiksi suklaa. Hyi. Ja se on aina ennen ollu mun herkkua.

Vähän jänskättää, kun mahassa kipristelee välillä. Pelottaa, ettei vaan oo menossa kesken. :-( Mutta kai jonkinlaiset kipristelyt kuuluu asiaankin?

Onko muut elovauvan odottajat jo käyneet neuvolassa? Minä en ole vielä saanut aikaiseksi, mutta käsittääkseni hyvä olis kohta käydä näyttäytymässä.

Vierailija
2/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistelee välillä inhottavasti vatsalla, mutta se kaiketi kuuluu asiaan..?

Neuvolasta..Mulla on eka neuvola 21.12.On ihan kiva päästä käymään vielä ennen joulua..Ja ultra on jo tiistaina..JIPPII!!!!Mies ei kyllä vielä luvannut tulla mukaan ultraan..Sano haluavansa nähdä sen vasta sit vähän myöhemmin..Mä nyt yritän vielä puhua ympäri..Neuvolaan se tulee tietty sit kun sen aika on..

Np-ultrankin koitan saada vielä ennen 14.1, jotta olisi sitten mukavampi lähteä lomalle, kun tietää, että masussa on kaikki ok..!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu aika kurjalta. Muutenkin vähäsen hölmö olo kun jatkuvasti nälkä, mutta mikään ei maistuisi hyvälle.

Vierailija
4/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kuin esikoisestakin..Mynthonin viileä minttu saa likimain oksentamaan, vaikkei mikään muutoin niin kovasti huonoa teekkään..

Vierailija
5/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hajut välttämättä haittaa, mutta haistan kaikki tosi voimakkaana! Toissapäivänä luennolla proffa avasi taulutussin korkin ja mä haistoin sen monen metrin päähän. Aiemmin en ole sellaisia huomannut. Saattaa tietty tulla aika, jolloin ne hajut alkavat oksettaakin. Mut onneksi ei vielä. Riittää tämä tyhjä ja samalla jotenkin vaikea olo. Tämä on ihan todellinen yllärivauva, ja vaikka olemme vielä ihan sekaisin, niin nyt toisaalta mä pelkään jo, että menee kesken... Vaikka elämäntilanteen kannalta raskaus on todella iso " ongelma" ...

Mutta vielä noista hajuista ja mauista. Edellisissa raskauksissa pahin haju on ollut maito ja metwursti. usein jääkaapin hajukin riitti oksentamiseen.

Vierailija
6/15 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatetta on villapaita ja huppari. Saunaan on pakko päästä joka toinen ilta lämmittelemään. On kuumotus menny ohi, mutta tosi helposti alkaa kylmettää.

Rv 10+ jotain kuukautisista laskien meneillään, todellisuudessa 6+ (kierto venyi melkein kp 60 ennen kuin näytti plussaa) , mutta neuvolassa mennään noilla luvuilla, kunnes ultrassa on muuta selvinnyt. Me siis käytiin jo neuvolassa tällä viikolla. Mukaan sai kamalasti luettavaa ja mietittävää seulontojen ja ultrien suhteen. Kunta ei täällä tarjoa siis kuin yhden ultran. Varmaan jossain vaiheessa tulee kuitenkin käytyä tarkistelemassa myöhemminkin pikkuista.

Ekaan ultraan mennään just ennen joulua, saa nähdä näkyykö neuvolan laitteilla yhtään mitään siinä main. Kuulemma pitäisi ainakin näkyä, että oikeaan paikkaan on vaavi löytänyt.

Mulla ei erityistä pahoinvointia, mutta ällötystä kyllä. Ruoka ei maistu samalla tavalla, vähemmän kerralla pitää syödä tai tulee huono olo. Rasvasta ruokaa ei niin tee mieli, hyvä sekin, ettei paino nousis liikaa kun on ehtinyt viimesen vuoden sisään tulla 10 kiloo lisää ihan turhaa painoa. Hedelmät maistuu, ja marjoja ajattelin keitellä pakkasesta maiskuteltavaksi.

Alkuviikosta oli kamalaa turvotusta, joka onneksi on menny ohi. Taas mahtui housut jalkaan puristamatta :). Syömisestä muutenkin oli puhetta neuvolassa. Oikeastaan enempää ei tarvitse missään vaiheessa syödä, imetyksessä pari leipää ja maitolasi riittää lisääntyneeseen energiantarpeeseen. Paremminkin kannattaa panostaa monipuolisuuteen ja säännöllisyyteen, sekä lisätä vihannesten, marjojen ja hedelmien määrää.

Vierailija
7/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypi mennä pian nukkumaan, aika sinnikkäästi olen jaksanut tämän illan.. :)

Mä en jaksa oikein vieläkään uskoa, että olisin raskaana ja pelkään älyttömästi, että tää onkin unta..

Tai sitten, että mulla on ollut joku viallinen testi (oon testannu vaan kerran).Tai, että on jotain tosi pahasti vialla, siis eli, että me ei ikinä tulla selviämään elokuulle asti.. :(

En muista esikoisesta näin pessimistisiä ajatuksia..Ilmeisesti tuo piiitkä yritys on vain jättänyt jälkensä, ettei uskalla iloita täysillä kuitenkaan..Vaikka aika moni tästä nyt jo sit kuitenkin tietää..Kiitos isännän..

No onneksi tiistaina jo pääsee ultraan!!Mä rukoilen vaan, että kaikki olisi hyvin..Ehkäpä tou raskauskin alkaa sit konkretisoitumaan..

pikku_ruu & möttönen nyt jo 5+6

Hyviä öitä kaikille..

Vierailija
8/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut maha kipeä ja oksettava olo perjantaista asti ja pientä tiputtelua!!!

Veri on sellaista ihan ruskeaa. Olen yrittänyt nyt levätä oikein urakalla.

Nyt rv6+0. Pitää maanataina tilata lääkäri, niin katsotaan sitten mikä tilanne.

Vierailija
9/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt n. rv 6+5 ja nyt pari viimeistä aamua olen kärsinyt pahoinvoinnista. Oksentamassa en ole käynyt, sillä periaatteeseeni ei kuulu oksentaa " oma-aloitteisesti" vaan sitten kun se spontaanisti tulee. Onneksi pieni napostelu, kuten miehen sänkyyn tuoma puolikas puuroannos helpottaa oloa. Eilen aamulla arvoin pitkään, uskallanko mennä keittiöön kun oli paha olo. Mutta pakkohan se on joain yrittää puputtaa kun tietää että se helpottaa oloa.

Vierailija
10/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tähän pinoon kun ei sunnuntaille ollut omaansa. Olen muutamana päivänä täällä käynytkin mutten ole meille omaa pinoa nähny, kiva et joku oli nyt kuiteski semmosen avannu.

Mulla ei juuri mitään raskausoireita ole ollut. Ehkä hieman väsymystä mutta esikoinen pitää sen verran liikkeellä ettei väsymystään ehdi miettiä (tyttö on siis kohta vuoden). Jotekin on kuitenkin alavatsa turvoksissa, en muista tämmöstä ekassa raskaudessa olleen, mut kait sitä sitten turpoo jo vähän helpommin kun on yksi jo paikat valmiiksi löysytelly. Totesin jo miehelle että näinköhän jäädään jouluna jo nalkkiin tästä raskaudesta :). Tarkotus ois nimittäin kertoo vasta np ultran jälkeen.

Neuvolaan en ole vielä soittanu, maanantaina sitten. eipähän tuonne mikään kiire olekaan. Se kun kestää vielä niiiiiin kauan se eka käynti.

Joku kirjoitti et on ollu rusehtavaa vuotoa. Mulla ei nyt viel ole ollu vuotoo, mut ekassa raskaudessa oli aina viikolta 8 viikoille 25 asti. Ja se oli tosi stressaavaa. Ilmeisesti se johtui siitä kun mulla oli sillon samalla hirvee tulehduskierre, koko raskauden ajan. Kokoajan oli joku lääkekuuri alapäähän menossa. Mutta ei siis vielä kannata toivoaan heittää, vasta sitten kun veri on punaista ja sitä tulee paljon.

Miekään en tätä raskautta oikein ota uskookseni todeksi... Tää oli puoli " vahinko" jos niin voi sanoa. Yhden testin olen tehny ja tekis mieli tehä toinen mut mies totes et eiköhän tää yks riitä. Tyttöä kun ootettiin mie kerkesin tehä neljä testii ennen ultraa, vielä ultraus päivän aamuna tein testin, ihan vaan varmuuden vuoksi etten sitten ole siel ihan tyhmänä kun lääkäri sanoo ettei täällä mitään vauvaa ole :).

Olettekos te muuten ennen pinoutuneet että miten jo tunnette toisianne?

On tää kyl niin jännää aikaa...

hanneli rv ei mitään tietoa... oisko sitten 6+1???? en mie tiedä :)

Vierailija
11/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla näköjään yksi raskaus oire ja se on totaalinen ajattelemattomuus!!! siis tuo mun kommentti että " ei kannata toivoaan heittää, vasta sitten kun veri on ihan punasta ja sitä tulee paljon" ...

joopa joo, jättäkääs se ihan omaan arvoonsa.. ei sitä toivoo sillonkaan minnekään heitetä... *menee nolona ruuan laittoon*

Vierailija
12/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja on nyt kiekon mukaan 5+3 eikä olossa tunnu juurikaan mitään erityistä. Välillä on etovaa oloa, mutta ei pahoinvoinniksi asti. Kaikki hajut tuntuu voimakkaampina mitä normaalisti, autojen pakokaasu on pahin. Mielialat heittelee laidasta laitaan... Samalla kaavalla meni esikoinenkin, tosin mitään etovaa oloa ei silloin ollut kertaakaan.

Täälläkään ei tunnu raskaus oikein todelliselle ajatukselle. Aikaa ei ole syventyä omiin tuntemuksiinsa samalla tavalla mitä edellisessä raskaudessa, 1v8kk ikäinen tyttö pitää ajatukset muissa asioissa aika tehokkaasti. Välillä hirvittää, että miten sitä selviää arjesta kahden lapsen kanssa, kun tuntuu välillä hermot menevän tuon ainokaisenkin kanssa... Tämä pikkukakkonen on kuitenkin erittäin toivottu ja tervetullut; ne on vaan väsyneen äidin mietteitä noi edelliset.

Hyviä vointeja elolintusille!

Vierailija
13/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä tää väsymys on NIIN valtavaa. Mä en ole kuulkaa ehtinyt miettimään koko raskautta, kun koko ajan vain joko nukun tai taistelen pitääkseni silmäni auki. Ei mulla tällaista ollut kun ekaa odotin, ja nyt olen paremmassa ja laihemmassa kunnossa sentään. On kuin sellainen musta vaate ykskaks heitettäisiin päälle ja silloin se väsymys lamaa ihan totaalisesti. Oltiin tässä yksi päivä tytön kanssa pienellä kävelyllä, ja olin kilsan jälkeen ihan valmis heittäytymään tienvarteen penkkaan makaamaan, en nyt onneksi sentään sitä tehnyt... ;)

Voikohan sekin vaikuttaa kun on kahvin vaihtanut vihreään teehen? No, toivottavasti tää loppuu pian, meidän koti ei tätä menoa pysy pystyssä Jouluun saakka, ihem jos tänne edes Joulua tulee...

Muuten kaikki menee niin hienostyi kuin vain voi mennä, normaalit raskausoireet, lievä kuvotus ja mahan nippailu jne.

Mukavaa loppusunnuntaita Elokuisille. Ai niin, ja muistakaa meidän oma keskusteluryhmä jossa voidaan jutskata privaatimmin, meitä elokuisia on siellä nyt sitten kai n. 10, tule mukaan!

http://groups.yahoo.com/group/elolintuset2006/

Eli ylhäällä näet pienellä tekstin new user, sing up, klikkaa siitä jos et ole ennen käyttänyt yahoota. Yahooseen kirjautumisen jälkeen palaat tälle elolintusten sivulle ja paina join this group nappia. Saat kirjoittaa esittelyn ryhmän valvojalle ja sitten pääset mukaan kun sinut on " hyväksytty" . Suurinpiirtein noin se menee, jos oikein muistan. Tervetuloa, vaikka en olekaan ryhmän omistaja/valvoja.

Vierailija
14/15 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin loistavat yöunetkin viimeyönä.. 12 tuntia!!!Ja taas olin parin tunnin valveilla olon jälkeen valmis päiväunille..Eikä taida olla kovin turvallista ajella autolla..Kävin tuossa päivällä vanhempieni luona.Matkaa on noin 5 km ja kotiin tultuani en muistanut matkasta mitään..Rupesin miettimään, että mitä siellä matkalla on ollut jne.. Ei muista!!

Nyt on vaan pakko sinnitellä iltaan, kun poitsu on taas kotona!!Ja isäntä jälleen töissä!!!

HEI!!!Se suostui lähtemään mun mukaan sinne ultraan, kun vetosin, etten halua mennä yksin, että jos tuleekin huonoja uutisia..Kauhee kun mä kuullostankin säälittävältä..?

Onko muilla vastaavaa pahetta, kuin tupakointi???Miten helkutissa pääsen eroon siitä ilman jotain nicorettee tms.??

Esikoisessa oli se hyvä puoli, että sain jonkun flunssan just alussa, joka teki stopin tupakoinnille heti..Täytyiskö sitä käydä ulkona hyppelemässä alastomana noina yön pimeinä tunteina, ainakin niin, ettei naapurit näe.. :)

Vierailija
15/15 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun kuitenkin tahan samaan pinoon vaikka tosiaan on jo maanantai. Taalla on rv 7+1 ja suurempaa pahoinvointia ei ole. Valilla kylla tulee etova olo, mutta sitten se taas haipyy. Esikoinen on 1v7kk ja pitaa kiireisena. Me myos muutimme noin 3 vkoa sitten uuteen taloon ja sekin vei ajatukset taysin koko raskauden mahdollisuudesta. Perjantaina sitten tein testin, kun tajusin etta menkkojen olisi pitanyt tulla jo aikaa sitten. Ja niinhan se plussasi! vatsa tuntuu vahan turvonneelta, ihan kuin ois ylimaaraista ilmaa. JA pissattaa koko ajan. Olen kylla yrittanyt juodakin vahan enempi, joten se kai siihen lahinna on syyna. Vasyttaa kylla, mutta talla kertaa olen kotona ja silloin saa levattya enempi kuin toissa ollessa, vaikkakin esikoinen pyorii ymparilla. Oli kiva lukea, etta joku muukin odottaa tulevaa ' kauhulla' , etta miten sita kahden kanssa parjaa. Just sita minakin oon ajatellut. Toivottavasti on vaan yksi tulossa, meilla on nimittain suvussa myos kaksosriski olemassa... kaaks!