Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon mielummin lapseton viiskymppinen kuin

Vierailija
03.02.2025 |

Onneton perheellinen. Tiedän mitä haluan, ja oon täysin sujut loppuiän yksinäisyyden suhteen. Mielummin yksin kuin huonossa seurassa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Mutta mistä kumpuaa tarve sitä "onneasi" täällä selitellä? Vai onko jotakin hampaankolossa, kun koet tarpeelliseksi meille anonyymeille randomeille sitä sepostaa? 

Vierailija
2/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ajatellut loppuun asti... Valitsin väärin, mutta onneksi sinä AP tiedät oikean vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen viisikymppinen ja asun kahdestaan puolison kanssa. Lapsia minulla kuitenkin on. Siinä tuskin on mitään erikoista, että viisikymppinen ei elä suuren porukan ympäröimänä. 

Vierailija
4/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinut hoitaa vanhana, kun hoitoa vähennetään jatkossa. 

Keskusteluissa on jo ollut että lasten tulisi enemmän ottaa vastuuta vanhempien hoidosta.

Vierailija
5/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa. Olet tehnyt vääriä valintoja koska sinulla on väärää tietoa.

Vierailija
6/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sittenhän olet. Teitä on muitakin eikä sen kummempaa. Kaikki päättää asiansa ihan itse.  Piste.

Vierailija
7/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että olisit onneton perheellinen. Voit olla onneton myös yksinäisenä. 

Vierailija
8/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluissa on jo ollut että lasten tulisi enemmän ottaa vastuuta vanhempien hoidosta.

Minulla on sen varalta säästöjä ja sijoituksia. Voin ostaa rahalla hoitoa.

Vierailija
9/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei takaa mitään hoitoa, vaikka lapsia olisikin. Ei kaikkien lapsista ole hoitajiksi eikä kaikki lapset edes asu samalla paikkakunnalla. Ei se paljon auta, jos kerran kuukaudessa käy tai soittelee.

Vierailija
10/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidät saa uskomaan, että lapset huolehtivat ja pitävät teille seuraa, kun olette vanhoja? Välit voi olla poikki, lapsi voi kuolla, muuttaa ulkomaille tai toiselle puolelle Suomea. 

Enkä minä lapsettomana ole yksinäinen. Minulla on puoliso, ystäviä ja sukulaisia. Eikö teillä perheellisillä ole vai muutenko vain esitätte yksinkertaista?

Vierailija
11/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa hoitoa ja sitä lapsettomille usein kertyy, kun ei ole elätettäviä.

Vierailija
12/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotiikka kehittyy kokoajan. Japanissa esimerkiksi on jo joissain kahviloissa tarjoilijarobotteja, jotka tekevät yhdellä latauksella kokonaista työpäivää. Ja taisi Elon(muistaakseni) kehittää jo kodinhoitajarobotinkin. 

Vierailija
13/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arveletko ap jonkun haluavan olla onnettomassa parisuhteessa, kun onnellisiakin on. 

Vierailija
14/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapseton ole sama asia kuin yksinäinen.

Vanhemmillani on kaksi lasta. Asutaan eri puolilla Suomea, soitetaan kerta viikkoon ja nähdään 3-4 kertaa vuodessa. On läheiset ja hyvät välit.

Kyllä vanhemmilla silti on minusta erillinen arki omine ihmissuhteineen. Ilman muuta! Muutoin olisivat kyllä tosi yksinäisiä.

Vierailija
15/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Mutta mistä kumpuaa tarve sitä "onneasi" täällä selitellä? Vai onko jotakin hampaankolossa, kun koet tarpeelliseksi meille anonyymeille randomeille sitä sepostaa? 

Ehhhhh.... Mitä teet KESKUSTELUpalstalla? 😁

Vierailija
16/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama taho kuin lapsia saaneetkin. 

Vierailija
17/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka hoitaa?" No eiköhän nyt robotit hoida suurimman osan hoitotyöstäkin jo 10-20 vuoden päästä, jos nyt et ole sattunut kehitystä seuraamaan. 🙄

Vierailija
18/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikista mieluiten lapseton 5-kymppinen. Ei tarvetta verrata lapsellisiin, heillä omannäköistä elämää, minulla taas omannäköistäni. 

Ei onni ole perhemuodosta kiinni, lähtökohtaisesti vaikuttaa se, että onko saanut elää sellaisessa perhemuodossa, missä toivoisikin.

Murhetta on joka perhemuodossa. Onneksi myös iloa.

Vierailija
19/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei ne lapset sinuakaan tule hoitamaan. Lasten varaan on kenenkään turha laskea. Se maailma on mennyttä.

Vierailija
20/49 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tehtävä ei ole hoitaa vanhempiaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi