Mitä tällainen käytös on?
Käyn ystävän luona kyläilemässä ja hän on leiponut vaikka muffinsseja. Myöhemmin lähetän viestin ja kysyn saisinko ohjeen niihin muffinsseihin kun tykästyin. Alkaa kiertely ja kaartelu ettei nyt enää muista sitä eikä löydäkään sitä enää. Mitään ainesosia ei ole heittää eikä muisteta yhtään mitään siitä reseptistä.
Aikoinaan kun CD levyt tulivat ja vain harvalla oli CD soitin ja muut tyytyivät nauhoittamaan c-kasetille niin muistan kun pyysin monta kertaa että saisin yhden bändin biisit nauhoittaa niin se ei millään käynyt.
Ja itse olen vastaavissa tilanteissa "joo, tottakai se käy" kun en näe mitään syytä miksi mun pitäisi pantata jotain tietoa tai muuta.
Kommentit (2)
Joillain on vaikeuksia antaa mitään - kokee menettävänsä jotain siitä vähästä, mitä näkee itsellään olevan. Samalla voi mielikuvissaan suurennella toisen saavan isonkin hyödyn ja olevan jotenkin viemässä pyydettyä asiaa itselleen ilman korvausta - voi siis olla että kaikessa on kyseessä rahallinen ajattelu, jopa leivonnaisreseptin jakamisessa.
Miksi haluat kopioida toisen hyvät ja tärkeät jutut? Etsi omat reseptit ja osta omat levyt.