Juuri nyt! Fatim Diarra sai Taiwanilta 8 000 euron lahjamatkan Otti mukaan miehensäkin
Vihreiden kansanedustaja Fatim Diarra vieraili viime syksynä Taiwanissa SDP:n Saku Nikkasen kanssa. Nikkanen sanoo yllättyneensä, kun Diarra otti matkalle mukaan puolisonsa. Diarra sanoo, että puolisoja on ollut mukana aiemminkin.
Miksei ottanut koko sukua mukaan? Mikä syy on kansanedustajalla puolisoineen matkustella maapallon toisella puolella työaikana?
Kommentit (451)
onko lentokoneen kunto varmasti tarkastettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiton tai lain mukainen . Mutta moraaliton teko!
Persut ammuskelee, vaanii ja rötöstelee, mutta jos vihreiden kansanedustaja tekee jotain minkä eduskunta hyväksyy, niin totta kai siitä seuraa mölinää ja känkkäränkkää persujen taholta.
Kyllä töppäileviä persuja on kieritetty tervassa ja höyhenissä ylenpalttisesti. Nyt on vihreän edustajan vuoro.
PS. eikös Fatima pyri Helsingin kaupunginjohtajaksi? Jos pääsee, niin pääsee kunnallisten lihapatojen ääreen.
Lykkyä Helsinki!
Vierailija kirjoitti:
hesa toisaalta ansaitsisi kymppiluokan käyneen lukihäiriöisen pormestarikseen
Eikös jo siellä se runotieteen hum.kandi (Sinnemäki, vihr) jo johda kaikkein vaativinta, teknistä toimialaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppiminen ja lukeminen oli minulle kuitenkin todella hidasta ja vaikeaa. Vanhempani huomasivat oppimisvaikeuteni ja osasivat hakea minulle apua. Oli todella huojentavaa saada vaikeuksiin selitys - minulla oli lukihäiriö.
Kun täytin 15 vuotta, koulusta soitettiin ja kerrottiin, että todistukseni keskiarvo oli niin huono, etten pääsisi lukioon. Pääsin kymppiluokalle, mikä olikin onnenpotku ja pelastus. Siellä neljän hengen ryhmässä minua autettiin oikeasti oppimaan, asioita kerrattiin uudestaan ja sain numerot nousuun kaiken sen teiniangstin keskellä.
tämmöset toimii kansamme edustajina, panee todella miettimään...
Tämä on persujen elämäntie, pelkkiä vaikeuksia 😢
Niin siis tuo kyseinen teksti oli siltä teidän Fatimaltanne, eikä persuilta.
en halua vihreiltä yhtään ininää, ihmisten normaali elämästä kun ite lennetään ympäri maailmaa, ihan vaan kun huvittaa.ohisalo on kanssa paljon matkaillut lentäen.
vihreät ei osta edes pyörää omilla rahoilla ja vaatii muilta sähköajoneuvoja. ei luottamusta ole siihen puolueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppiminen ja lukeminen oli minulle kuitenkin todella hidasta ja vaikeaa. Vanhempani huomasivat oppimisvaikeuteni ja osasivat hakea minulle apua. Oli todella huojentavaa saada vaikeuksiin selitys - minulla oli lukihäiriö.
Kun täytin 15 vuotta, koulusta soitettiin ja kerrottiin, että todistukseni keskiarvo oli niin huono, etten pääsisi lukioon. Pääsin kymppiluokalle, mikä olikin onnenpotku ja pelastus. Siellä neljän hengen ryhmässä minua autettiin oikeasti oppimaan, asioita kerrattiin uudestaan ja sain numerot nousuun kaiken sen teiniangstin keskellä.
Ei Diarrea ole persu. Oletko niin humalassa että sekoitat jo omat jumalattaresikin persuiksi? Koitas skarpata vähän, huomenna on työpäivä. Tai sinulla ei varmaan ole, mutta voisit edes koittaa hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minut valittiin Helsingin kaupunginvaltuustoon 2017 kuntavaaleissa. Vuonna 2021 minut valittiin kaupunginvaltuuston puheenjohtajaksi.
Toimin Naisasialiitto Unionin puheenjohtajana ja teen viikoittain työtä antirasismin sekä feminismin puolesta.
Riemua arkeeni tuo kuntosali ja se, että maailma muuttuu paremmaksi.
kuntosali... joopa joo...
Joo ei ole Unionin puheenjohtaja. Jäsenet ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
8000 e 5 yötä
1600e per yö
Tähän oli laskettu varmaan myös lennot - tottakai bisneksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ammuskelee, vaanii ja rötöstelee, mutta jos vihreiden kansanedustaja tekee jotain minkä eduskunta hyväksyy, niin totta kai siitä seuraa mölinää ja känkkäränkkää persujen taholta.
Kyllä töppäileviä persuja on kieritetty tervassa ja höyhenissä ylenpalttisesti. Nyt on vihreän edustajan vuoro.
PS. eikös Fatima pyri Helsingin kaupunginjohtajaksi? Jos pääsee, niin pääsee kunnallisten lihapatojen ääreen.
Lykkyä Helsinki!
Hankkeena autoton keskusta. Riemukasta!
Vihreät tuo puolueista säälittävin edustajansa samankaltaisia kuin puolueensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko paloi kerosiiniä että se norsu nousi ilmaan lentokoneella? Ja minkälainen hiilijalanjälki siitä tuli ja kuka sen maksaa?
Piti varmaan ottaa kaksi istuinta että mahtui penkkiin. Ja turvavyölle jatkopätkä.
No ei sentään ruumassa mennyt. Toisaalta sinne tuskin tarjoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Diarrea ole persu. Oletko niin humalassa että sekoitat jo omat jumalattaresikin persuiksi? Koitas skarpata
Kerroit selvästi persuista, joten mitä sekoilet?
Oppimisvaikeudet, työttömyys, älylliset haasteet... Persuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hesa toisaalta ansaitsisi kymppiluokan käyneen lukihäiriöisen pormestarikseen
Eikös jo siellä se runotieteen hum.kandi (Sinnemäki, vihr) jo johda kaikkein vaativinta, teknistä toimialaa?
Jälki on sen mukaista. Malmin toiminta jo tuhoutunut, seuraavaksi kuolee loputkin kivijalkaliikkeet, kauppa ja liikenne kun autot kielletään Helsingissä.
Ihanaa vihreät, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tuo kyseinen teksti oli siltä teidän Fatimaltanne, eikä persuilta.
Pudokkaan tekstiltähän tuo vaikuttikin.
Diarran mukaan Taiwanin edustaja oli nimenomaisesti pyytänyt, että Diarran puolisokin osallistuu matkalle. Diarran mies on asunut Kiinassa ja puhuu kieltä.
Eduskunnan säännöt eivät kiellä
Eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio sanoo, etteivät eduskunnan säännöt kiellä edustajaa ottamasta puolisoaan mukaan kolmannen osapuolen maksamalle matkalle.
Se ei ole kiellettyä, Rauhio sanoo IL:lle.
Ei vaikka matka maksaisi 8 000 euroa?
Onhan se avokätinen lahja, mutta ei se kiellettyä ole.
Rauhion mukaan on edustajan omassa harkinnassa, miten hän toimii suhteessa kolmannen osapuolen maksamiin matkoihin, joista on tehtävä lahjailmoitus.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/029d6421-4c47-488c-a8ec-a885e2c0a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lykkyä Helsinki!
Hankkeena autoton keskusta. Riemukasta!
Autio keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan säännöt eivät kiellä
Eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio sanoo, etteivät eduskunnan säännöt kiellä edustajaa ottamasta puolisoaan mukaan kolmannen osapuolen maksamalle matkalle.
Se ei ole kiellettyä, Rauhio sanoo IL:lle.
Ei vaikka matka maksaisi 8 000 euroa?
Onhan se avokätinen lahja, mutta ei se kiellettyä ole.
Rauhion mukaan on edustajan omassa harkinnassa, miten hän toimii suhteessa kolmannen osapuolen maksamiin matkoihin, joista on tehtävä lahjailmoitus.
Rauhio ei ole poliisi eikä tuomari. Lahjus on lahjus.
Siis Taiwan halusi, että hän ottaa miehensä matkalle mukaan, koska tämä osaa kieltä, eikä tarvitse hommata tulkkia, ja persut mukamas repii pelihousunsa.
Kertoo aika lailla persujen älynlahjoista, samoin siitä paniikista mikä on persuleirissä tulevia vaaleja ajatellen.
Kommentoin nyt tulkkina, että tulkkina toimiminen vaatii koulutuksen. Kuka tahansa, joka kieltä nyt sattuu syystä tai toisesta osaamaan, ei voi virallisissa tilaisuuksissa toimia tulkkina.