Työttömyys on vähän kuin sinkkuus
Molemmissa tarvitaan kahden osapuolen halukkuutta. Ei ketään ihmistä voi pakottaa suhteeseen, eikä mitään työantajaa voi pakottaa palkkaamaan ketään. Silti työttömiä haukutaan, mutta sinkut on ihan normaaleja ihmisiä, joilla vain jostain syystä ei ole puolisoa.
Kommentit (25)
On myös se yhteinen tekijä, että kummastakin on sitä vaikeampi päästä eroon, mitä pitempään tilanne on kestänyt.
Aika säälittäviä luusereita molemmat.
No se on totta, mutta joillakin se ei ole oma valinta. Silloin on vähän vaikea pakottaa ketään parisuhteeseen (tai oikeastaan varmaan laitonta).
Jotkut ovat täysin kelvottomia parisuhteeseen eivätkä kaikki osaa välttämättä mitään työnteossa tarvittavaa taitoa.
Mikä on jänniksen vastine työpaikalla?
Työnantaja harvemmin sanoo: "Sä oisit ihan täydellinen tähän tehtävään, mutta ei vaan ole kemiaa. Mutta hei mä palkkaan duuniin jonkun huonomman ja sitten soittelen sulle aina, että miten tää palkattu on ihan prseestä ja vitsi kun työnhakijat ois samanlaisia kuin sä."
Vierailija kirjoitti:
Mikä on jänniksen vastine työpaikalla?
perheellinen
Jep ja cv vaikuttaa molemmissa. Parisuhdemarkkinoilla ei ole vakuuttavaa jos on 30-vuotias kokematon kuten ei myöskään työn haussa. Samoin jos kumppanit ovat vaihtuneet jatkuvasti vrt. työpaikat vaihtuneet jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on harvemmin oma valinta, sinkkuus usein on.
Mulla on just toisinpäin.
Entä jos on pitkäaikaistyötön eli incel??
Osittain samaa mieltä; molemmat voivat olla omia valintoja. Tai johtua muusta kuin itsestä. Mutta:
a) sinkkuja harvemmin ulkopuoliset pitävät laiskoina vätyksinä
b) sinkkuus ei juuri vaikuta toimeentuloon
c) työttömälle, joka oikeasti haluaa tehdä työtä, löytyy yleensä aina joku työpaikka. Ja on ihan kunnioitettavaa nimenomaan tehdä lähes mitä vaan työtä on tarjolla. Sinkun ei kukaan oleta alkavan parisuhteeseen ihan kenen tahansa kanssa vaan siksi että pitäisi olla suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on pitkäaikaistyötön eli incel??
Onkohan nuo ihan samat asiat? Ehkä niissä molemmissa tapauksissa katkeroituu, eikä se ainakaan helpota seurustelukumppanin tai työpaikan saantia.
Jos vapaita työpaikkoja ei ole, saako yrittää iskeä toisen työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos vapaita työpaikkoja ei ole, saako yrittää iskeä toisen työpaikkaa?
Totta kai saa. Ei sitä mikään laki kiellä.
Tämän takia naisten työttömyys tuottaa minulle suurta tyydystä. Pääsevät kokemaan first hand, miltä jatkuva torjunta tuntuu. Hihhih
M30
Vierailija kirjoitti:
On myös se yhteinen tekijä, että kummastakin on sitä vaikeampi päästä eroon, mitä pitempään tilanne on kestänyt.
Myös työsuhteessa jo olevan on helpompi löytää uusi työpaikka. Parisuhteessa jo oleva on jostain syystä halutumpaa kamaa (ainakin itse olin, parisuhteessa ollessani tuntui kiinnostuneita riittävän, nyt sinkkuna ei kukaan ole).
Yleensä jos työtön ei muuten työllisty niin työkkäri ohjaa hänet 9 euron työhön. Mikä olisi tuon vastine parisuhdepuolella?
Hakuprosessissa on paljon samankaltaisuutta: yhä uudelleen saa lopulta kuulla, että joku toinen valittiin.
Usein työttömyys kuitenkin päättyy lopulta, jos vain on sinnikäs ja haluaa töihin. Parisuhteen löytymistä ei kuitenkaan takaa mikään eikä kukaan.
N48
Työttömyys on harvemmin oma valinta, sinkkuus usein on.