Kaverin mies ei hahmottanut juhlissa, että se toinen kakku oli gluteeniton
Katsoin suu auki kun äijä otti isosta levykakusta ensin jättipalan ja sitten vielä sivummalla olevasta pienestä pyöreästä gluteenittomasta kakusta neljänneksen. Sanoi vielä, että maistampa tästä molempia makuja. Toivottavasti juhlien järjestäjällä oli gluteenitonta lisää, sillä suurin osa vieraista oli vielä ottamatta
Kommentit (126)
Kai leipomosta saa tilattua juuri sellaisen kuin haluaa? Jos muille vieraille on mansikkakermakakku, miksi gluteeniton pitäisi tilata jollain muilla täytteillä?
No vaikka siksi että myös se yksi mansikka-allergikko voisi syödä sitä samaa kakkua eikä hänelle tarvitse ostaa kolmatta eri lajia. En nyt ymmärrä miksi ne pitäisi olla samalla täytteellä? Kai nyt aikuiset ihmiset kestää ja ymmärtää sen että allergisille on oma valikoimansa?
Vierailija kirjoitti:
jos ei itsellä ole rajoitteita, ei tajua että jotain pitää säästää vain heille joilla on
Pitäis tajuta. Niin tyhmä ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko gluteeniton joku eri kakku? Yritän aina laittaa mahdollisimman samanlaiset tarjottavat myös allergikoille. Ei tuu ahneimmillekkaan mieleen että haluaa molempia.
Toisaalta en ymmärrä miksi täytekakkua ei voi tehdä kaikille sopi aksi jos se on vain gluteeniton. Ei ole kuin jauho ero.
En ymmärrä minäkään. sellainen neliskanttinen levykakku on vielä helppo tehdä, kun pohjia ei tarvitse halkaista. Tekee kääretorttupohjia pelkällä perunajauholla.
Ja tuo myös ihmetyttää, miksi erikoisruokavalioille on eri makuinen kuin muille. Vai oliko tässä tapauksessa gluteeniton haettu kaupan pakastealtaasta ja otettu se, mitä löytyi?
En minä ainakaan uskalla itse leipoa keliaakikoille, eikä minulla olisi sellaisia tilojakaan jossa voisin sen
Kai leipomosta saa tilattua juuri sellaisen kuin haluaa? Jos muille vieraille on mansikkakermakakku, miksi gluteeniton pitäisi tilata jollain muilla täytteillä?
Noin voisi kuvitella, mutta ei se noin mene missään, mitä olen katsonut konditorioiden hinnastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se ole vieraiden tehtävä huolehtia, että syötävää on tarpeeksi, vaan järjestäjän tehtävä huomioida, keitä on kutsunut. Jotkut rohmuaa enemmän kuin toiset.
Järjestäjän pitää huolehtia tarjottavien riittävyys, totta kai, mutta tuollaisen ahman vaimolla pitäisi myöskin katsoa miehensä perään, kun selvästi ei äly, hoksottimet ja käytöstavat itsellään riitä.
Olen ollut häissä, jossa morsiamen sukulaiset ahmivat hääkakun niin, että minä viimeisimpien joukossa jäin ilman (oli ehkä 1 cm jäljellä). Vieraita noin 60. Ottivat sellaisia 3x normaalikakkupala paloja.
Vieraiden puolustukseksi on sanottava, että pitopalveluiden annosmäärät ovat aina alakanttiin, 15 hengen kakku riittää todellisuudessa max kymmenelle.
Joo, nämä häät oli ravintolassa Helsingissä ja morsiamen sukulaiset Pohjois-Karjalasta. Ehkä Turku olisi ollut vielä pahempi, olisi loppunut pääruokakin. Itä-Suomessa ruuan loppuminen pitopöydässä olisi katastrofi ja sellaista ei koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No gluteenitonta ruokavaliota / keliakiaa sairastaneena voin kertoa, että tällaista sattuu aina toisinaan. - Se mikä on onni, on se, että nykyään sentään -jollei lähinnä tätä palstaa lasketa- keliakia(ni) otetaan vakavasti ja tosissaan, eikä pidetä mielenvikasuutena tai tarpeettomana nirsoiluna. Ja tietysti hienoa on sekin, että nykyään on todella hyvin tarjolla erilaisia gluteenittomia vaihtoehtoja, ihan normi marketissakin.
Gluteeniton on vielä yleensä niin pahaa, että luulisi että normi-ihminen varoo kuin ruttoa. Mutta toki keto-ihmiset on lisääntyneet, ja ne saattaa syödä teidän sairaiden kakut.
Ketoilijat eikä muutkaan vhh-ruokailijat eivät niitä syö. Gluteeniton leipomus ei ole vähähiilihydraattista.
Parasta antia koko aloituksessa ja miettikää nyt mikä mielikuva päässänne syntyy kun av-mammat suu ammollaan toljottavat rohmuajia. 5/5.