Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonkinlainen kosto miehellä?

Vierailija
02.02.2025 |

Olemme mieheni kanssa molemmat jo palanneet töihin, 1,5v lapsi on tarhassa 3pv viikko ja me molemmat teemme 4pv viikkoa siten että mies on maanantait ja minä perjantait kotona.

Taapero on huono nukkumaan, ollut alusta asti, joten yöt ovat edelleen katkonaisia. Hän myös herää aina viimeistään seitsemältä.

Olemme jakaneet mahdollisen valvomisen vuorottain ja tietysti niin että jos toisella on vapaa niin töissä oleva saa nukkua. Ongelmaksi ovat muodostuneet viikonloput. Vaikka meillä on sama määrä töitä ja yleisesti on sovittu että mies herää lauantaisin ajoissa, jotta minä voin nukkua pidempään, on hän viime aikoina alkanut valitella sitä, miten hänellä on oikeus vapaa-aikaan ja haluaa joskus lauantaina nukkua pitkään. Olen tarjoutunut vaihtamaan päiviä, että itse heräisin tuolloin ja nukkuisin sunnuntaina mutta sekään ei käy, koska hän ei halua herätä sunnuntaina aikaisin.

Kun asiasta on keskusteltu ja lopputulos ollut aina sama, kummallekin kuuluu sama määrä valvomista niin tuntuu että mies on nyt alkanut "kostaa" tämän aamuheräämisen minulle. Hän leikkii aina lapsen kanssa lauantaisin mahdollisimman kovaäänisillä leluilla mm heittelevät palikoita ja mies laulaa lapselle kovaa. Lisäksi syövät yhdessä aamupalan jonka jälkeen keittiössä on aina järkyttävä sotku, jonka mies odottaa minun siivoavan, koska hän on ollut koko aamun lapsen kanssa. Muutenkin hän on alkanut kotipäivinään luistaa kotitöistä, koska ei "ehdi" lapsen kanssa niitä tehdä. Valittaa kuitenkin minulle, jos kotipäivän jälkeen tiskit on tiskaamatta ja ruoka tekemättä. Onko tässä nyt kyseessä jonkinlainen kosto, kun lapsiarki on alkanut kyllästyttää ja naisen pitäisi hoitaa koti ja työt vai mistä on kyse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulpat korviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siivoa sen sotkuja.

Vierailija
4/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosta sunnuntaina?

Vierailija
5/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette pysty keskustelemalla tuota selvittämään suosittelen pariterapiaa. Jos mies ei siihen suostu niin eipä ole kummoinen mies.

Vierailija
6/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin ap tuo sinulle kosto. Miehet on juuri tuollaisia. Ei ne ääneen sano vaan kostaa muuten.

Vierailija
7/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisarvon mitta aamu-unet on? Olette nyt perhe, ei enää joukko sattumalta samaan osoitteeseen päätyneitä yksilöitä.

Eksäni oli niin saamarin aamuäreä, että lapset (monikossa) oppivat saman kuin minä,  hiipimään aamuisin. He oppivat myös keskustelemaan viittoen (mikä ärsytti miestä yli kaiken, kamalaa kun meillä oli 'salakieli') ja kun ero sitten tuli, niin mies ihan itse pelotti lapset luotaan.

Niin että nyt alkaisi olla hyvä aika aitoon keskusteluun ja suhteen kehittämiseen. On kamalan raskasta käydä jatkuvaa valtataistelua arjessa ja viikonloppussa. Silloin keskitytään ihan vääriin asioihin.

On myös väärin alkaa joustaa yleisen sovun edessä, jos korkeampi päämäärä on pysyä yhdessä eläkepäiviin asti. Perhe-elämä voi olla upea juttu, mutta se vaatii kaksi vanhempaa eikä kasaa kiukuttelevia lapsia.

Vierailija
8/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisarvon mitta aamu-unet on? Olette nyt perhe, ei enää joukko sattumalta samaan osoitteeseen päätyneitä yksilöitä.

Eksäni oli niin saamarin aamuäreä, että lapset (monikossa) oppivat saman kuin minä,  hiipimään aamuisin. He oppivat myös keskustelemaan viittoen (mikä ärsytti miestä yli kaiken, kamalaa kun meillä oli 'salakieli') ja kun ero sitten tuli, niin mies ihan itse pelotti lapset luotaan.

Niin että nyt alkaisi olla hyvä aika aitoon keskusteluun ja suhteen kehittämiseen. On kamalan raskasta käydä jatkuvaa valtataistelua arjessa ja viikonloppussa. Silloin keskitytään ihan vääriin asioihin.

On myös väärin alkaa joustaa yleisen sovun edessä, jos korkeampi päämäärä on pysyä yhdessä eläkepäiviin asti. Perhe-elämä voi olla upea juttu, mutta se vaatii kaksi vanhempaa eikä kasaa kiukuttelevia lapsia.

Tämä juuri. Te olette nyt tiimi ja jos haluatte jatkaa yhdessä, teette kaikkenne, että kaikilla niin hyvä olla kuin tilanne sallii. Tuollainen sanaton kiukuttelu/kostaminen ihan lapsellista touhua. Nyt ukko ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa lapsena olemisen ja alkaa käyttäytyä kuin aikuinen.

Vierailija
9/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sulla kävi toi perinteinen, sait yhden lapsen sijasta kaksi lasta. 

Eipä tuossa oikein muu auta kuin, että sen täysi-ikäisen lapsen pitäisi kasvaa nyt aikuiseksi joko itsenäisesti tai ammattilaisen ohjaamana ja sinä keskityt siihen oikeaan lapseen, joko yhdessä tai erikseen tuon ukon kanssa.

Vierailija
10/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä niitä kotitöitä kerkeää tekemään lapsen kanssa. Huono selitys isältä.

T. Yh-äiti lapset 3v ja 8kk

Vierailija
11/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia miehistä ei ole vanhemmiksi. Sinunkin miehesi edustaa varmasti isien parhaimmistoa ja taso on näin kehno!

Vierailija
12/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä -miehet!

Vierailija
13/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kaikki asiat mene aina tasan, se tekee jolla on voimia. Jos teillä on aitoa rakkautta perheessä ei siellä lasketa kuka nukkuu mikäkin aamu tai kuka tiskaa. Teillä ei edes tilanne vielä paha, nyt aito keskusteluyhteys auki ja hoitakaa asiat kuntoon.

Vierailija
14/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä kaikki asiat mene aina tasan, se tekee jolla on voimia. Jos teillä on aitoa rakkautta perheessä ei siellä lasketa kuka nukkuu mikäkin aamu tai kuka tiskaa. Teillä ei edes tilanne vielä paha, nyt aito keskusteluyhteys auki ja hoitakaa asiat kuntoon.

Tämä. Meillä vaimo kuormittuu henkisesti paljon helpommin, töistä ja lapsestaan. En minä tule töistä kotiin paasaamaan, että miksi tiskit on laittamatta vaan tyhjennän pesukoneen ja laitan uudet sisään. Tähän menee 5min ja vaimo varmasti arvostaa tätä elettä enemmän kuin että kiukuttelisin siitä.

Vierailija
15/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 5pv viikossa tarhaan ja jatkatte itse 4pv viikko. Pidätte molemmat omat vapaapäivät.

Tai lapsi 4pv tarhassa ja vuorottelette viikottain sen vapaapäivän.

Vierailija
16/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroatte ja lapsi on joka toinen viikonloppu isällään. 3-vuotiaana voitte pidentää 3pv kerrallaan, 4v neljä päivää jne., kunnes voitte aloittaa viikko/viikko-systeemin.

Tuossa ainakin on sitä vapaa-aikaa. Tuleeko lapsesta "normaali" en tiedä.

Vaimon lapsi ainakin oireilee eri tavoin luultavasti vanhempien eron takia ja liian pienenä aloitetusta viikko/viikko-systeemistä.

Vierailija
17/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on olemassa loistava ratkaisu heräätte kaikki aikaisin viikonloppuisin ja menette ajoissa nukkumaan. Näin vuorokausirytmi pysyy hyvänä ihan kaikkina päivinä. Mikä järki on nukkua viikonloppuna pitempään?

Vierailija
18/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan kaipaa enempää vapaa-aikaa tai eroa lapsesta, ainoastaan riittävästi unta. Olen itsekin huono nukkuja ja luonnostaan iltavurkku, jonka vuoksi olisi  kiva saada edes yhdet pidemmät aamu-unet viikossa. En haluaisi aloittaa tästä mitään koston kierrettä tai valtataistelua mutta jokainen keskusteluyritys päättyy umpikujaan. Ap

Vierailija
19/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään naista joka antaisi miehen nukkua pidempään. Jos nainen herää aikaisemmin niin kaappeja paiskotaan tai aletaannimuroimaan että saa herätettyä miehen. Mutta jos mies herättää naisen siittä alkaa viikkoja kestävä riitely ja nainen  huutaa kuinka höbtä ei saa herättää ja kuinka nainen päättää miten muut saa nukkua

Vierailija
20/21 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään uutta auringon alla. Nainen vaatii että naisen pitää saada nukkua mahdollisimman paljon ja naine  päättää että miehen ei tarvi juurikaan nukkua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan