Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eromme jälkeen mies taisteli siitä, että olisi saanut olla lapsen lähivanhempi

Vierailija
01.02.2025 |

Lastenvalvojat olivat hänen puolellaan, mutta minä tiesin miten siinä tulee käymään. Onneksi mies itse lopulta taipui.

Noh, nyt siitä on jo vuosia aikaa. Lapsi viettää isänsä luona joka toinen viikonloppu - tai siis isovanhempiensa luona. Siis hän on ollut muutaman kerran isänsä luona yötä näiden vuosien aikana. Isällä on uusi perhe, ja ilmeisesti yhteinen lapsemme ei mahdu uuteen kotiin.

Tässä vaan mietin, että miksiköhän lastenvalvojat eivät uskoneet minua aikoinaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojat on aina miehen puolella. En tiedä miksi. Kai jotain naisvihaa.

Vierailija
2/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä yrität uskotella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
4/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäiväinen miesvihasatu. 

Vierailija
5/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tuollaisia miehiä mahtuu tähän maailmaan. Harvaa miestä on luotu isäksi. Jos uusi perhe niin eipä se sitä uuttakaan lasta varmaan hoida vaan kaikki jää puolison tehtäväksi. Niinkuin useimmissa perheissä. Mitäs ne miehet nyt tekisi, kun eivät kerran osaa.

Vierailija
6/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä psk kaikki mitä kirjoitit. Jos jokin edes olisi totta tarinassa, niin on se että sinua ei kukaan usko tai olisi sinun puolella 

Vierailija
7/23 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä psk kaikki mitä kirjoitit. Jos jokin edes olisi totta tarinassa, niin on se että sinua ei kukaan usko tai olisi sinun puolella 

?

Vierailija
8/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman eroni jälkeen minä annoin lasten isön olla lähihuoltaja. Minä muutin pois, ja ex jäi lasten kanssa.

Tiesin miten tulee käymään. Olen tyytyväinen, että ex sai kokeilla lähihuoltajuutta. Eipä ainakaan voi väittää mitään vieraannuttamisjuttuja. Hän itse sitten päätti, että lapset muuttavat luokseni, ja vieraannutti itsensä. Ei sitten muistanut lapsiaan, vaan jätti elatuksenkin maksamatta. 

Vierailija
9/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tästä tekee miesvihaa? Onko miesvihaa siis miestäsi se, että kertoo tarinan, jossa osallisena on mies?

Vierailija
10/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä yrität uskotella?

En oikeastaan mitään. Kunhan kerroin kokemuksistani.

Vierailija
11/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavamme erosivat ja molemmat halusivat lähivanhemmaksi. Mitä seikkaa ihmettelin suuresti, sillä en pitänyt tätä miestä kovin kelvollisena isänä. Hän ryyppäsi ja tiettävästi myös pössytteli pitkin viikkoa, vaikka hoiti kyllä (kai) työnsä. Asia ei oikeastaan kuulunut minulle mitenkään,  mutta sanoin sitten sille miehelle että ymmärtääkö hän olevansa ihan kiinni lapsissa koko ajan, jos hänestä tulee se ainoa lähivanhempi. Hänestä ei sitten tullut ja vähän ajan päästä hän muutti kauas lapsistaan. Kyseessä taisi olla vaan kostoyritys vaimon lähdöstä.

Vierailija
12/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemus, että isän puolella aina ollaan.

Vierailija
13/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävää, jos näin kun yleensä asioissa joissa on kyse lapsista tavalla tai toisella niin suoistaan joko tietosiesti tai tiedostamatta naisia/ lasten äitejä.

Vierailija
14/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tästä tekee miesvihaa? Onko miesvihaa siis miestäsi se, että kertoo tarinan, jossa osallisena on mies?

No ainakin itselläni jäi epäselväksi, että olisko Ap:la jokin muu peruste olla lapsiensa lähivanhempi kuin se, että hän on nainen, eikä esimerkiksi mies.

Vierailija
15/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin itselläni jäi epäselväksi, että olisko Ap:la jokin muu peruste olla lapsiensa lähivanhempi kuin se, että hän on nainen, eikä esimerkiksi mies.

Minä ymmärtsin, että äiti on enemmän läsnäoleva, ja se on peruste lähivanhemmuudelle. 

Vierailija
16/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kai jotain provoilua, koska asia on tunnetusti juuri päin vastoin. Vai onko tilanne muuttunut viime vuosina päälaelleen?

Vierailija
17/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kai jotain provoilua, koska asia on tunnetusti juuri päin vastoin. Vai onko tilanne muuttunut viime vuosina päälaelleen?

Minun mieheni haki lastensa tapaamisoikeutta oikeuden kautta, koska äiti ei muuten antanut. Lakimies sanoi miehelle, että ole tarkka, mitä pyydät, koska tulet saamaan kaiken. Älä pyydä asioita, joita et oikeasti halua.

Vierailija
18/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kokemus, että isän puolella aina ollaan.

Puolella oloon taitaa lastenvalvojien kohdalla monelle riittää se, että lastenvalvojan luona selviää, ettei lastenvalvojankaan johdolla miestä saada suorittamaan kuin verraten pientä elatusapua; monelle tulee järkytyksenä kuinka pieniä Suomessa maksettavat elatusavut keskimäärin on. - Toinen mihin petytään on kun toivotaan. että lastenvalvoja yksipuolisesti vain määräsi elatusavun sen jälkeen kun on kuullut elatusavun suorittajan tulot mutta lain mukaan hän ei voi sitä tehdä toisin kuin tuomioistuimessa tuomari.

Vierailija
19/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni haki lastensa tapaamisoikeutta oikeuden kautta, koska äiti ei muuten antanut. Lakimies sanoi miehelle, että ole tarkka, mitä pyydät, koska tulet saamaan kaiken. Älä pyydä asioita, joita et oikeasti halua.

Lastenvalvoja ei ole tuomari

Vierailija
20/23 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö väitti, että jos sekä isä että äiti vaativat lähivanhemmuutta, niin silloin esimerkiksi kolmivuorotyö vaikuttaa oikeuden päätökseen. Siis tarkoitan sitä, että se vanhempi, joka tekee vuorotyötä, ei saa lähihuoltajuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan