Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muuta voi olla kun syöpä?

Vierailija
01.02.2025 |

Monta vuotta ollut alavatsakipuja muulloinkin kun menkkojen aikaan. Pahentuneet koko ajan, nyt kipuja myös väylässä. Jatkuvaa vuotoa menkkojenkin välissä. Ei nainteja.

Naisten klinikalla ei löytynyt olevinaan mitään syytä n. 2 vuotta sitten.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Että saisit potkut töistä, jos menet ltyöterveyteen? Kyllä se työterveys koskee määräaikaisiakin. Miten urpoja ihmisiä voi olla????

Kallis työntekijä, enemmän kustannuksia kuin hyötyä = yt poisto taloudellisista syistä.

Aha. Ei määräaikaista voi potkaista ulos kesken määräaikaisuuden edes yt:ssä.

Neuvotteluissa uhkailtiin jokaista.

Vierailija
42/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Että saisit potkut töistä, jos menet työterveyteen? Kyllä se työterveys koskee määräaikaisiakin. Miten urpoja ihmisiä voi olla????

Kyllä urpouden tasosta kertoo sekin, ettei mene uudestaan lääkäriin, vaikka oireet pahenee. Kun kaksi vuotta sitten ei löytynyt mitään🤦🏼

Minulla on aika paljon traumoja alakertaan liittyen. Tutkimukset ovat kivuliaita. Tässähän ketjussa valmistelen.

No niin. Parempi sitten vaan tyytyä av-mammojen diagnoosiin. Itse uskon, että kyseessä on aids. Ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Että saisit potkut töistä, jos menet työterveyteen? Kyllä se työterveys koskee määräaikaisiakin. Miten urpoja ihmisiä voi olla????

Ootko juonu rähinäkaljaa, kun riehut tässä ketjussa. Mee muihin ketjuihin purkamaan vihaasi, ap tarvitsee lohtua ja kannustamista. 

Vierailija
44/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri ei löytänyt mitään niin mitä hän  arveli kivun syyksi?

Ei ehdottanut mitään.

Saitko kuitenkin lääkitystä kipuun? Jos on jo 2 vuotta käynnistä ja varsinkin jos oireet pahenee, kävisin ehkä uudestaan.

En saanut mitään. En tiedä uskaltaisinko määräaikaisena mennä työterveyshuollon puolelle. Saankohan potkut? Olisiko siellä parempi palvelu kuin julkisella.

Jos sulla työterveydenhuolto on, niin mene ihmeessä. Ei ne yksityiset lääkäripuljut niin luitettavia ole kuin julkiset, mutta jos ei olis pitkää jonottamista. 

En usko että syöpää on. Mutta pakkohan sun on saada rauha ja tieto mitä on. 

Olisi hyvä jos tuon jatkuvan vuodon ja kivut saisi loppumaan.

Vierailija
45/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran väylän hyppykuppa selkeästi.

Vierailija
46/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei: löytynyt olevinaan

Kyllä: ollut löytyvinään

Älä käytä potentiaalia jos et osaa

Vierailija
47/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli myooma kohdussa.

Aiheuttu kuukautisvuodon muutoksia, kipua alavatsassa.  Paineen tunnetta. Lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta ( myooma painoi virtsarakkoa)

Kohtu poistettiin. Oireet hävisi samantien.

Kiitos. Miten myooma löytyi? Ultra vai jotain muuta?

Ultratessa näkyi.

Se on aika yleinen vaiva. Ja jos ei ole lapsia toiveissa,  niin kohdun poisto on yleinen tapa hoitaa myoomat pois.

Mä olin + 40v .

Pääsin kuukautisista samalla.  Munasarjat jätettiin, niin vaihdevuodet eivät alkaneet siinä kohtaa.

Vierailija
48/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko juonu rähinäkaljaa, kun riehut tässä ketjussa. Mee muihin ketjuihin purkamaan vihaasi, ap tarvitsee lohtua ja kannustamista. 

Minä sulle rähinän näytän. Tule alakertaan rassaamaan väylää!

Vierailija
49/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipuja väylässä? Mitä vittua?

Oletko noin tyhmä. Mikähän olisi väylä, mikä. Se kuule se väylä, kanava, mistä menkatkin vuotaa ulos ja vauvat syntyy. Opettele sinäkin ajattelemaan ja puhumaan. 

No kun väylä-sanaa ei tässä yhteydessä.  käytetä. Koskaan. Se on emätin/vagina. 

Vierailija
50/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on epätodennäköistä,koska olet näin pitkään kärsinyt. Pitäisi olla muita vaivoja. 

Endometrioosi tulee ensimmäisenä mieleen. Toinen on POC. 

Mutta käy ihmeessä gynekologilla selvittämässä..

Vierailija
51/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa lopettaa ap:n neuvominen, vaikuttaa varsinaiselta järjenjättiläiseltä.

Parempi kun poistut itse täältä suutasi soittamasta. Ap tarvitsee tukea eikä haukkumista.

Olen itse yhtä herkkä, enkä ole ikinä käynyt gynekologillakaan, pelottaa ihan yleislääkärillekin meno. Voin hyvin samaistua ap:n murheeseen. Itsekin pitäisi tilata aika lääkäriin, minulla outoja pieniä kyhmyjä ihon alla, syöpää epäilen minäkin, mutta en vaan saa tehtyä asialle mitään, kipuja eivät aiheuta. Tosin kehossani on joka pöivä kipuja, enhäne voi olla varma vaikka linkittyisivät yhteen.

Ap, voimia. Tilataan molemmat aikaa!! 😳

Vierailija
52/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3

Itken vastaanotolla aika paljon sekä kivusta, että trauman takia, joten ei siellä ole kivaa lääkärilläkään. Suomessa ei ole kovin empaattisia lääkäreitä. He yleensä suhtautuvat vihalla siihen, että on kipuja tai traumoja. Sitten menee puoli vuotta tutkimuksen jälkeen, että toivun tutkimuksesta (lääkärin minuun kohdistamasta vihasta ja turhautumisesta). Ikävä kokemus ja pitkä prosessi. Ja olen käynyt terapiassa, mutta menen silti aina traumamoodiin.

Vierailija
53/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipuja väylässä? Mitä vittua?

Oletko noin tyhmä. Mikähän olisi väylä, mikä. Se kuule se väylä, kanava, mistä menkatkin vuotaa ulos ja vauvat syntyy. Opettele sinäkin ajattelemaan ja puhumaan. 

No kun väylä-sanaa ei tässä yhteydessä.  käytetä. Koskaan. Se on emätin/vagina. 

Kyllä käytetään. Väylä on paljon parempi kuvaus tässä yhteydessä, niin tietää mistä osasta on kyse.

Sitä kutsutaan myös kanavaksi. 

Vierailija
54/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko napata lähikuvan siitä ja laittaa tänne?

Vierailija
55/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa lopettaa ap:n neuvominen, vaikuttaa varsinaiselta järjenjättiläiseltä.

Parempi kun poistut itse täältä suutasi soittamasta. Ap tarvitsee tukea eikä haukkumista.

Olen itse yhtä herkkä, enkä ole ikinä käynyt gynekologillakaan, pelottaa ihan yleislääkärillekin meno. Voin hyvin samaistua ap:n murheeseen. Itsekin pitäisi tilata aika lääkäriin, minulla outoja pieniä kyhmyjä ihon alla, syöpää epäilen minäkin, mutta en vaan saa tehtyä asialle mitään, kipuja eivät aiheuta. Tosin kehossani on joka pöivä kipuja, enhäne voi olla varma vaikka linkittyisivät yhteen.

Kiitos ja tsemppiä sinullekin. Pelkäätkö enemmän tutkimustoimenpiteitä vai tuloksen kuulemista? Ovatko kyhmyt yksityisessä kohdassa? Sehän voi olla, että saat ensimmäisellä käynnillä lähetteen varsinaisiin tutkimuksiin.

Vierailija
56/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos <3

Itken vastaanotolla aika paljon sekä kivusta, että trauman takia, joten ei siellä ole kivaa lääkärilläkään. Suomessa ei ole kovin empaattisia lääkäreitä. He yleensä suhtautuvat vihalla siihen, että on kipuja tai traumoja. Sitten menee puoli vuotta tutkimuksen jälkeen, että toivun tutkimuksesta (lääkärin minuun kohdistamasta vihasta ja turhautumisesta). Ikävä kokemus ja pitkä prosessi. Ja olen käynyt terapiassa, mutta menen silti aina traumamoodiin.

Ymmärrän hyvin. Olen hyomannut että nuoret lääkärit ovat yleensä mukavia, eivätkä semmoosia etäisiä ja omituisia, kuin monet vanhemmat lääkärit. Ehkä koulutus on ollut ihan erilaista, osataan huomioida potilas tuntevana olentona, eikä pelkkänä elottomana lihakimpaleena. Toivotaan että pääset mukavalle lääkärille. Kyllä se asia selviää ja kaikki järjestyy, kunhan nyt ensin tilaat ajan vain, se on se isoin askel. Tehdään molemmat se maanantaina, (olen se joka ei itsekään saa aikaa tilattua, pieniä kyhmyjä ihon alla) !!!

Vierailija
57/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja tsemppiä sinullekin. Pelkäätkö enemmän tutkimustoimenpiteitä vai tuloksen kuulemista? Ovatko kyhmyt yksityisessä kohdassa? Sehän voi olla, että saat en

Ei ole intiimialueella, tai yksi on ihan jalan yläosassa, aika nolossa kohtaa. Niitä on muuten muutama vähän jokapuolella kehoa. En osaa sanoa kumpi pelottaa, ei se ainakaan satu kun lääkäri biitä katsoo ja tutkii. Kai pelkään että mitä sen jälkeen tapahtuu ja just se että onko syöpää. Pelottaa vaan kaikki. Mitä tulevaisuus tuo. Onko menoa nyt jne. Pitäisi vaan ottaa asia kerrallaa, eikä liian pitkälle. 

Vierailija
58/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään jatkuva vuoto on jo oire, jonka johdosta tutkitaan kunnolla. Mene sinne työterveyshuoltoon ja kerro se, niin ohjaudut gynekologille.

Vierailija
59/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helvetti, anteeksi, ei saisi nauraa, kun toisella on huoli terveydestä, mutta tämä oli kyllä paras ketju aikoihin. :D Meinasin tikahtua alkupään kommentteihin. Hyvää tekee naurukin kyllä.

Mutta ap:lle ja sille toiselle tsemppiä tutkimuksiin. Minäkin vihaan ajatustakin lääkärissä käymisestä. 

Vierailija
60/66 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syöpä vaan on syövän pelko. Se on taudeista pahin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä