Oletko pettänyt, mutta vain sen yhden kerran?
Minun on pakko tunnustaa, että kerran olen erehtynyt pettämään. Olin todella nuori ja todella humalassa. Uskon, etten enää ikinä tekisi niin uudelleen. En halua enää ikinä tuntea sitä pahaa oloa ja morkkista uudelleen, koska tuosta ekasta kerrastakin ne tunteet eivät meinaa unohtua.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
No joo, sen yhden kerran. Ei niin vakavassa suhteessa, joka oli jo tuhoon tuomittu siinä vaiheessa muutenkin. En lopulta edes kertonut poikakaverille, koska ero olisi tullut joka tapauksessa, mielestäni asialla oli turha pahoittaa hänen mieltään sen enempää. Podin kuitenkin todella huonoa omatuntoa, koska luonnollisesti asioiden olisi pitänyt edetä ihan eri järjestyksessä.
Näin minullakin. Käytännössä oltiin jo erottu, ei oltu nähty kuukausiin ja ns. virallinen erokeskustelu vaan käymättä niin tein mitä tein. Olin jo olettanut tuolloin ettei enää olla yhdessä, kunnes entinen tulikin vielä oven taakse eroamaan.
Niin se väitti ex-puolisokin aikoinaan. Nuorena alettiin olla yhdessä, ihan just parikymppisinä. Hän meni sitten humalapäissään pettämään ja homma saatiin kuin saatiinkin sovitettua. Hän oli erittäin pahoillaan ja vannotti, että ei enää koskaan ikinä petä. Vähän ennen hänen 38v synttäreitä narahti sitten pettämisestä. Oli joku ketä oli tapaillut ja muutaman kerran sitten ihan seksiäkin. Sillälailla.
Pettäjä on aina pettäjä. Jos persoona antaa sille joskus myöten, ei se ihmisen sisin todellakaan muutu. Jos moraali on kasa paskaa, niin se ei vaadi kuin ainoastaan sopivat olosuheet. Ne taas voi tulla milloin tahansa elämän aikana.
Pettäjä on aina pettäjä. Jos persoona antaa sille joskus myöten, ei se ihmisen sisin todellakaan muutu. Jos moraali on kasa paskaa, niin se ei vaadi kuin ainoastaan sopivat olosuheet. Ne taas voi tulla milloin tahansa elämän aikana.
- Tämä on hyvin sanottu.
Ei oo tullut petettyä koskaan. Yliherkkä omatunto muutenkin ollut. m
Vierailija kirjoitti:
- Tämä on hyvin sanottu.
Sisältää vähän hankalan ajatuksen että moraali on joku täydellisyys minkä kanssa toiset syntyy ja toiset ei.. Ehkä pikemminkin elämän varrelta saattaa löytyä se oikea moraali sen ulkokultaisuuden paikalle jota ennen luuli moraaliksi.
Ei ole ollut tarvetta pettää vaikka minua on petetty ihan jokaisessa parisuhteessa.
M38
Edellistä kumppaniani petin ihan suhteen loppuvaiheessa, sillä hän petti minua koko meidän parivuotisen suhteen ajan. Ja hänellä ei ollut kyseessä mitkään pelkästään yhden illan jutut, vaan vuosia kestäneet seksisuhteet, joiden kanssa hän oli pettänyt myös minua edeltävää kumppaniaan. Itse asiassa jatkoin suhdettamme lopussa vain sen takia, että sain petettyä häntä. Sinänsä sillä ei ollut varmaan mitään väliä, sillä hän epäili minua koko suhteen ajan pettämisestä.
Nykyistä puolisoani en ole pettänyt ikinä, enkä aiokaan pettää, koska miksi haluaisin tieten tahtoen satuttaa rakastamaani miestä ja lasteni isää? Useita vuosia sitten näin unen, jossa petin häntä ja olin unessa tosi ahdistunut ja heräsin siihen. Voi sitä helpotuksen tunnetta kun tajusin, että se olikin vain unta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahingossa kerran myös
"vahingossa". Miten ihmeessä vahingossa? Liukastuit saippuaan ja lensit pystyssä olevaan penikseen pillu edellä?
Mistä päättelet että viestin kirjoittaja on nainen?
Ainoastaan nainen pystyy pettämään "vahingossa" Miehet tietää että se ei ole mikään vahinko että riisuu itsensä alasti ja menee vieraan kanssa sänkyyn saman peiton alle
-eri
Vierailija kirjoitti:
Niin se väitti ex-puolisokin aikoinaan. Nuorena alettiin olla yhdessä, ihan just parikymppisinä. Hän meni sitten humalapäissään pettämään ja homma saatiin kuin saatiinkin sovitettua. Hän oli erittäin pahoillaan ja vannotti, että ei enää koskaan ikinä petä. Vähän ennen hänen 38v synttäreitä narahti sitten pettämisestä. Oli joku ketä oli tapaillut ja muutaman kerran sitten ihan seksiäkin. Sillälailla.
Aika mustavalkoinen ajattelutapa. Sarjapettäjä on toki yleensä aina pettäjä, mutta ei kaikki pettämiskeissit ihan sitä ole. On se tietenkin tietyllä tavalla lohduttavaa tuudittautua tuohon ajatukseen, että pettäjä on vain kasa paskaa ja siksi tekee niin, mutta ei kovin rakentava lähestymistapa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut tarvetta pettää vaikka minua on petetty ihan jokaisessa parisuhteessa.
M38
Pitäisi varmaan panostaa panotaitoihin ja partnerin kuulemiseen niin ei tarvitsis pettää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Pitäisi varmaan panostaa panotaitoihin ja partnerin kuulemiseen niin ei tarvitsis pettää...
Ei kai se uhrin vika ole
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin, mutta en ihan tuota kyllä allekirjoita. Itse petin parikymppisenä vain siksi, että pääsin kontrolloivasta suhteesta eroon. Olin puhunut eroamisesta monta kertaa, mutta mies ei suostunut. Kun petin niin miehen sukulaiset olivat tästä petoksesta niin tuohtuneita, ettei miehellä ollut muuta vaihtoehtoa kuin "jättää" minut, koska silleen minä olin tässä tarinassa se pahis ja hän pääsi kuin koira veräjästä. Kukaan ei yhtään ihmetellyt, että jos suhde oli niin täydellinen kuin miten mies siitä maalaili, että miksi minä sitten siinä petin. Löysin myöhemmin turvallisen ja hyvän uuden suhteen ja siinä en ole 20 vuoden aikana pettänyt. Enkä aio.
Kaikki ei ihan aina ole sitä miltä näyttää.
Raja ylittyi kerran ja päästin erään miehen peukaloimaan alapäätäni kun olin aivan kauheassa humalassa ja oman miehen kanssa vähän vaikea vaihe. Onneksi en päästänyt tilannetta yhtään pidemmälle.
Ikinä enää tuollaista ei tapahdu, enää koskaan en mene yksin ravintolaan humalassa kun näköjään muutun aivottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
M38
Miksi noin on käynyt? Mitä ovat sanoneet syyksi tai mikä on ollut oikeasti syynä?
Kyllä, nuorena yhden kerran. Silloin tajusin että en halua olla siinä suhteessa enää, mulla on hirveä olla ihan kokoajan ja erosin sitten heti seuraavana päivänä.
Sanotaan näin, että en ikinä ole tehnyt mitään sopimusten vastaista ja näin varmasti on.
Muuten voi kyllä olla kyseenalaista seksikäytöstä ja seksihurjasteluja, mutta en ole pettänyt.
Luulen kyllä että tosi paljon vaikuttaa uskollisuuteen sekin kuinka usein tulee jonkun kivan ja kiinnostavan piirittämäksi. Jotkut ei tule koskaan joten on helppoa olla pettämättä.
En vahingossa, mutta kännissä ja läpällä. Silloin sitä ei lasketa.
Mistä päättelet että viestin kirjoittaja on nainen?