EK:n Häkämies hermostunut palkankorotus vaatimuksista
Palkkaa ei haluta maksaa, työnantajat antaneet ehdotuksen 3-4% korotuksista kahdelle vuodelle eli ensimmäinen vuosi voisi olla 2% ja toinen vuosi 2%.
Häkämies vetoaa inflaation alentumiseen, mutta ei ymmärrä että ei ne hinnat ole palanneet ennen inflaatiota vallinneeseen tilanteeseen ja täten palkka ei ole vielä saavuttanut inflaation nostamia hintoja.
Palkankorotukset eivät myöskään aiheuta inflaatiota, tämä on väärä uskomus. Hinnat nousevat aina huolimatta siitä onko palkat nousseet vai eivät, voiton tavoittelu ja ahneus nostaa hintoja.
Palkat voi nostaa inflaatiota vasta kun jokainen saa aivan älyttömän palkankorotuksen ja tämä jokaisessa euroa käyttävässä maassa.
https://demokraatti.fi/hakamies-ylella-teollisuusliiton-palkkavaade-ei-…
Kommentit (170)
Kaikki mukaan talkoisiin! STOP itsekkäille palkankorotus vaatimuksille.
Häkämies saa rasvaista liksaa, minkä vastineeksi hänen kuuluukin sanoa juuri noin. Oma rasvainen liksa on tietysti hänelle ok.
Minä juon nyt punaviiniä!
Terveisin Riikka
Häkämies on hieno liideri! Näyttää esimerkillään, miten pieneen liksaan tyytyminen kannattaa Suomen kaltaisessa kalliin hintatason maassa! Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat eivät hyväksy PAMin vaatimukseen että osa-aikaisille pitäisi maksaa ylityökorvauksia, vaikka EU:n oikeus totesi työnantajien toimet rikkovan lakia.
Se ei johda muuhun kuin siihen että yhtään ylimääräistä tuntia ei enää anneta osa-aikaisille.
Ei niin koska heidät vakinaistetaan. Jonkun ne ylityöt on tehtävä ja kerran osa-aikaisille ei niitä anneta ja vakinaiset tekevät jo maksimit niin lisää vakinaisia.
Tuskin.Otetaan lisää osa-aikaisia ja jokaisella on tuntimäärä jota ei ylitetä koska siitä joutuisi maksamaan.
Ja se korjataan helposti määrämällä prosenttiosuus työvoimasta josta saa olla osa-aikaisia, 0-soppareita, määräaikaisia ja vuokratyöntekijöitä. Enemmistön oltava vakituisia, näin toimitaan Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Häkämies saa rasvaista liksaa, minkä vastineeksi hänen kuuluukin sanoa juuri noin. Oma rasvainen liksa on tietysti hänelle ok.
No juu reipas 34 000e / kk (2023)
Kyllä siinä kelpaa vaatia palkkamalttia.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, ettei kukaan noista pampuista ymmärrä, mitä on elää 1700-2000 eur nettopalkalla varsinkin pk-seudulla.
Ei heitä kiinnosta muu kuin yrityksen tekemä voitto. Mitä alemmas kulut saadaan sen parempi. Työttömiähän on jo jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varaa oikein hyvin laittaa yritykset maksamaan palkkoja. Ja sitten muistetaan viime kevät miten ne demonisoi palkansaajat, meillä ei ole mitään syytä tuntea minkäänlaista tarvetta joustaa. Häkämies voi aloittaa omasta palkastaan ja sen vähentämisestä, että siellä työpaikalla voi maksaa muille isompaa palkkaa ilman että kulut nousee, jos talous huolestuttaa.
TYÖMARKKINAJÄRJESTÖJEN johtajista kovimmat tulot vuonna 2023 teki Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies. Häkämies ansaitsi yhteensä 415905 euroa. Pääomatuloja hänen tuloistaan oli 4733 euroa.
Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi ansaitsi yhteensä 410686 euroa, josta 407305 euroa oli ansiotuloja. Pääomatuloja Kiviniemi sai 3381 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varaa oikein hyvin laittaa yritykset maksamaan palkkoja. Ja sitten muistetaan viime kevät miten ne demonisoi palkansaajat, meillä ei ole mitään syytä tuntea minkäänlaista tarvetta joustaa. Häkämies voi aloittaa omasta palkastaan ja sen vähentämisestä, että siellä työpaikalla voi maksaa muille isompaa palkkaa ilman että kulut nousee, jos talous huolestuttaa.
TYÖMARKKINAJÄRJESTÖJEN johtajista kovimmat tulot vuonna 2023 teki Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies. Häkämies ansaitsi yhteensä 415905 euroa. Pääomatuloja hänen tuloistaan oli 4733 euroa.
Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi ansaitsi yhteensä 410686 euroa, josta 407305 euroa oli ansiotuloja. Pääomatuloja Kiviniemi sai 3381 euroa.
Ja orpo antoi noille vielä muhkeat veronalennukset.
"No juu reipas 34 000e / kk (2023)
Kyllä siinä kelpaa vaatia palkkamalttia."
Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon...
Suomea johtaa joukko tyhmiä, ahneita ja röyhkeitä ihmisiä, joilla ei ole kykyä nähdä yhteiskuntaa pitkällä tähtäumellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaiset vs valkoiset uusinta tulee pian. Tällä kertaa teidät vassarit, punaiset syötetään susille.
Lopeta tuo vassari länkyttäminen, kyllä tuo persu vässykän itku on kuultu.
Menee taas puurot ja vellit sekaisin. Vassari ja persu on ihan spektrin eri ääripäät. Persut siellä kokoomuksesta oikealla, ja vassarit äärivasemmalla. Vassaripersu olisi kaksoisagentti.
Häkämiehen musta laatikko ja sen sisältö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juu reipas 34 000e / kk (2023)
Kyllä siinä kelpaa vaatia palkkamalttia.
Miekkonen on ihan selvästi palkkakuopassa. Voi raasua!
Vierailija kirjoitti:
Mites Häkämiehen oma palkka, montako sataatuhatta €:a vuosi?
Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) toimitusjohtaja Jyri Häkämies nauttii Ilta-Sanomien selvityksen mukaan työmarkkinajohtajista korkeinta palkkaa. Häkämiehen kuukausipalkka työstään on runsaat 30000 euroa. Lisäksi Häkämiehen tuloja kasvattavat esimerkiksi tulospalkkio sekä vuosipalkkio työeläkeyhtiö Ilmarisen hallituksen varapuheenjohtajuudesta.
lisää turvapaikahakijoita hesaan asumaan
työssäkäyvät voi sitten ajaa kauempaa töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaiset vs valkoiset uusinta tulee pian. Tällä kertaa teidät vassarit, punaiset syötetään susille.
Kumpa tulisikin niin työnantajat saisivat kokea kuinka raha pysäyttää luodin. Yrittäjät, sijoittajat, konsultit ja juristit on kaikki samaa ihmiskunnan pohjasakkaa joista ei ole kuin haittaa koko yhteiskunnalle heidän oman rahan ahneuden takia
Pitääpä kysyä mun työntekijöiltä, miten pska ihminen olen - yrittäjä kun olen. Käsittääkseni ovat olleet iloisia siitä, että poikkeuksellisesti rakennusalalla on töitä riittänyt - kiitos minun myyntitaidon, vaikka naapurista saman alan isoja firmoja kaatuu.
Palkoissakin olen maksanut enemmän, kuin tessin minimi ja suoritepalkkiot päälle. Mutta olen minä näemmä silti niin huono ihminen, kun mahdollistan kymmenelle perheelle leivän pöytään.
Miesvaltaiset alat haluavat mies- ja naisvaltaisten alojen palkkakuilun yhtä leveäksi, kun se aikaisemmin oli. Sairaanhoitajien palkankorotus oli miesvaltaisille aloille liikaa.
Se tässä miehiä nakertaa, ei muu.
Tuskin.Otetaan lisää osa-aikaisia ja jokaisella on tuntimäärä jota ei ylitetä koska siitä joutuisi maksamaan.