Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä aineella saa kylpyhuoneen puhtaaksi?

Vierailija
01.02.2025 |

Ollaan asutti vuosi ja ärsyttää, kun kaakelit ja saumat ei puhdistu. Tässä asui aiemmin vanha pariskunta, joilla ei ehkä ollut voimia siivota kylppäriä huolellisesti. Millä aineella ja miten saa pois pinttyneet liat?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahapolla ja sen jälkeen mäntysuovalla. Eri lika lähtee eri aineilla. 

Vierailija
2/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvalika lähtee emäksisellä pesuaineella ja kalkki happamalla. Eli kaksi eri pesua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä järjestys vaan sulla. Ensin emäksinen ja sen jälkeen happo. Mieluusti vielä päälle hapon neutralointi emäksellä.

Vierailija
4/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain saumat puhtaaksi yllättäen Cilit Bang mustahome (black mold) -suihkeella. Suihkepullo maksoi alle 5 euroa. Ei myydä ihan joka paikassa, itse löysin Tokmannilta.

Sitä ennen kokeiltu mäntysuovat, etikat, soodajauheet ja liuta muista marketeista löytyviä kylppäripesuaineita.

Kylppärin luonnonvalkoiset saumat olivat harmaantuneet ja täynnä mustia hometäpliä. Sain kaikki entiselleen, olin jo varautunut tilaamaan jonkun yrityksen uusimaan saumat. Eipä tarvinnukkaan.

Vierailija
5/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain saumat puhtaaksi yllättäen Cilit Bang mustahome (black mold) -suihkeella. Suihkepullo maksoi alle 5 euroa. Ei myydä ihan joka paikassa, itse löysin Tokmannilta.

Sitä ennen kokeiltu mäntysuovat, etikat, soodajauheet ja liuta muista marketeista löytyviä kylppäripesuaineita.

Kylppärin luonnonvalkoiset saumat olivat harmaantuneet ja täynnä mustia hometäpliä. Sain kaikki entiselleen, olin jo varautunut tilaamaan jonkun yrityksen uusimaan saumat. Eipä tarvinnukkaan.

Suihkutin siis tätä saumoihin ja annoin vaikuttaa 30 min ja sitten sinin kylppärilattiaharjalla jynssäsin.

Vierailija
6/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää rautakaupasta ostettavaa maskia noita käytettäessä, ne hapot kun pääsee keuhkoihin se on morjesta. 

Vierailija
7/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa höyrypesuri. Ei tarvii edes hangata. Ja myrkytön.

Vierailija
8/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilen heti tuota! Olen siis kokeillut jo ison liudan erilaisia marketien tuotteita. Minä en ymmärrä, miksei mikään kunnolla tehoa, ei varmaankaan oma ymmärrys riitä aineen valintaan. Lähden etsimään, löydänkö tuon cillit bandin jostain.

-ap

Vierailija
9/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervitiiniä alle ja sitte vimmattua siivoomista 4-5 päivää.

Vierailija
10/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunahappo? Sehän on juuri se aine, jota sanotaan, ettei saa käyttää kylpyhuoneessa, kun se pehmentää ja murentaa saumat. Vai onko se niin, että tuota pyyhitään vain kaakelien pintaan ja vältetään, ettei pääse saumoihin? Tästähän on kerrottu vaikka miten paljon lehdissä, miten ihmiset on pilanneet kaakeleiden saumat sitruunahapolla.

Vierailija
11/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelijän pitää tosiaan suojata kunnolla itsensä voimakkaiden aineiden kanssa. Avainasioita ovat riittävä vaikutusaika ja lopuksi huolellinen huuhtelu vedellä. t.laitoshuoltaja

Vierailija
12/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodalla ei tee mitään. Olen kokeillut monta kertaa, ja se on sama, jos mäntysuovalla pesisi. Eli yhtä tyhjän kanssa pinttyneeseen likaan. Minä sain ennen korona-aikaa pienen suihkepullon ammattilaisten pesuainetta, jota käyttävät myös sairaaloissa suihkutiloissa. Aivan uskomaton tuote. Harmi vaan, että se loppui parissa vuodessa, vaikka todella säästeliäästi käytin. En tiedä aineen nimeä enkä sitäkään, saako sitä ostaa jostain kotikäyttöön. Sain tuttavalta, kun oli jokin ison purkin loppu, jota hän ei raaskinut heittää pois kun siirsivät siivoustarvikevaraston, niin oli laittanut suihkepulloon sen lopun. Harmittaa kun en tullut kysyneeksi, mikä aine se on. Monta kertaa miettinyt, pitäisikö käydä katsomassa ammattilaisten myymälästä, onko siellä vastaavaa. Kyllä ne varmaan siellä tietää, mitä sairaaloissa käytetään.

Vierailija
13/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napalmi? Suorastaan räjäyttää lian pois

Vierailija
14/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napalmi? Suorastaan räjäyttää lian pois

Myös tnt käy. Pitää vain olla tarkkana ettei laita liikaa puhdistusainetta. Muuten lähtee lian lisäksi seinätkin.

Vierailija
15/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun saumat vaan on entiset,niin ne on entiset ja siihen auttaa vain saumojen uusiminen.

Vierailija
16/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo-puhdistusjauhe. Myydään rautakaupoissa sellaisissa jugurttipurkeissa. Helvetin kallista mutta tehokasta. Sisältää samaa oksaalihappoa jolla puhdistetaan kalkkia ja muuta sheissea veneiden pohjista.

Vierailija
17/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervitiiniä alle ja sitte vimmattua siivoomista 4-5 päivää.

Tai soittaa samariinin jauhopusseineen mestoille, piripäissään se höösää 3-4 vuorokautta ja kuuraa paskamakin katosta lattiaan. Voi olla vain aika väkinäinen tuntivelotus, se piri kun maksaa...

Vierailija
18/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskiaine tepsii joka suuntaan.

-sinkku mies

Vierailija
19/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cif, se kapeanmallinen keltsinen puteli jossa se tökötti on sitä tahnamaista. 

Vierailija
20/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä