Mistä tiedät että olet miehellesi tärkeä?
Terapeuttini kysyi tätä minulta, enkä heti keksinyt mitään esimerkkiä. Jotenkin siitä tuli suru.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Olen miehelleni tärkeä, koska minulla on rahat ja omaisuus. Miehelläni ei ole muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Surullista.
Itse olet valintasi tehnyt, mies ei ole syypää sinun valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttien päätehtävä on aiheuttaa eripuraa ihmisten välille. Onhan se täällä tullut hyvin selväksi. Unohda sen tyhmät kysymykset.
Terapeutin tehtävä on herätellä ihmisen ajattelua ja asiakkaan tiedostamiin tai tiedostamattomiin ongelmakohtiin opettaa erilaisia tapoja toimia.
On erilaisia terapiasuuntauksia ja tapoja toteuttaa, ja erilaiset tyypit vaan sopii paremmin yksiin.
Voihan olla, että joku suuntaus ja/tai terapeutti hakee vastauksia voimallisesti sen eripuran kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus ja luottamus. Arkiset teot. Lösnäolo arjessa. Pieniä yllätyksiä, kuten aamupala sänkyyn.
EPämukavaa syödä sängyssä.
Onhan tuossa pääkuvassa paljon vanhentavia varjoja, jotka on tehty kuvaan tarkoituksella. Mutta se on ihan yhtä validi näkökulma ihmiseen kuin olisi ollut korostaa nuoruutta ilmaisevia piirteitä hänen kasvoissaan. Jälkimmäinen on toki yleisempi valinta, mutta yhtä kaikki se on valinta. Ei ole negatiivista että nyt on valittu korostaa ikää eli kokemusta ja viisautta, jotka ovat jutun aiheen kannalta olennaisempia kuin asiat joita symboloisi nuoruuden korostaminen.
On jokseenkin kieroutunutta, että nykyään ajatellaan aina että hyvä kuva ihmisestä = mahdollisimman nuoren näköinen. Nuoruus ei ole ihmisen ainoa eikä useinkaan edes paras elämänvaihe. Surettaa ihmiset, jotka luulevat näin, koska he jäävät niin paljosta paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa pääkuvassa paljon vanhentavia varjoja, jotka on tehty kuvaan tarkoituksella. Mutta se on ihan yhtä validi näkökulma ihmiseen kuin olisi ollut korostaa nuoruutta ilmaisevia piirteitä hänen kasvoissaan. Jälkimmäinen on toki yleisempi valinta, mutta yhtä kaikki se on valinta. Ei ole negatiivista että nyt on valittu korostaa ikää eli kokemusta ja viisautta, jotka ovat jutun aiheen kannalta olennaisempia kuin asiat joita symboloisi nuoruuden korostaminen.
On jokseenkin kieroutunutta, että nykyään ajatellaan aina että hyvä kuva ihmisestä = mahdollisimman nuoren näköinen. Nuoruus ei ole ihmisen ainoa eikä useinkaan edes paras elämänvaihe. Surettaa ihmiset, jotka luulevat näin, koska he jäävät niin paljosta paitsi.
Oho, väärä ketju :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeuttien päätehtävä on aiheuttaa eripuraa ihmisten välille. Onhan se täällä tullut hyvin selväksi. Unohda sen tyhmät kysymykset.
Terapeutin tehtävä on herätellä ihmisen ajattelua ja asiakkaan tiedostamiin tai tiedostamattomiin ongelmakohtiin opettaa erilaisia tapoja toimia.
On erilaisia terapiasuuntauksia ja tapoja toteuttaa, ja erilaiset tyypit vaan sopii paremmin yksiin.
Voihan olla, että joku suuntaus ja/tai terapeutti hakee vastauksia voimallisesti sen eripuran kautta.
Se eripura syntyy siitä, kun sairastunut kynnysmatto alkaa terapiassa muodostaa rajoja ja omanarvontuntoa ja saa luvan omille tarpeilleen. Tetapoitava saattaa alkaa paheksua hyväksikäyttäjiään ja väärinkohtelijoita ja terspoitavan läheiset hänen muuttumistaan.
Aamulla pussaa ja päivällä pussaa.
Keittää kahvin.
Hoitaa yhdessä kanssani kodin ja lapset.
Lohduttaa.
On aina minun puolellani.
Halaa.
Kertoo, että olen hänelle se rakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, väärä ketju :D
Ei mitään. Hyvä kommentti ihan kontekstistaankin irrotettuna.
Se, että hän lyö minua ja sulkee kellariin, jos en tottele.
Kyllähän sen näkee kaikesta käytöksestä. Voit olla vaikka kävelyllä metsässä ja mies sanoo "varo tuota juurta ettet kompastu". Minusta pienet teot kertoo kaiken olennaisen. Mitään sanoja tai lahjoja ei arjessa tarvita.
Outo kysymys.
Tunnen sen luissa ja ytimissäni. Mieheni osoittaa että olen hänelle tärkeä niin monin tavoin. Sanoin ja teoin, fyysisesti ja henkisesti. On pieniä, arkisia juttuja ja sitten on isompia. Hän ei ikinä unohda merkkipäiviä. Hän tietää todella tarkkaan mista pidän tai mistä en pidä. Hän kiinnittää huomiota pikkujuttuihin Hän välittää ja on kiinnostunut kuulumisistani ja mielipiteistäni.
Samalla tavalla itselleni olisi hirvittävä hälytysmerkki jos mieheni kokisi mitään epävarmuutta siitä, että onko hän minulle tärkeä tai että rakastanko häntä. Silloin olisin laiminlyönyt parisuhdettamme todella pahasti ja se olisi minulle henkilökohtainen epäonnistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se eripura syntyy siitä, kun sairastunut kynnysmatto alkaa terapiassa muodostaa rajoja ja omanarvontuntoa ja saa luvan omille tarpeilleen. Tetapoitava saattaa alkaa paheksua hyväksikäyttäjiään ja väärinkohtelijoita ja terspoitavan läheiset hänen muuttumistaan.
Näin just. Oppii sanomaan omia rajoja ja mielipiteitä. Näille jyrääjille se on kova paikka. Syyllinen toki terapeutti, kun itsessähän ei voi olla mitään vikaa.
Haluamme viettää aikaa yhdessä ja jaamme arkea toistemme kanssa. Huomioimme arjen valinnoissa toisemme, eli emme vaan elä itsekkäästi ja mene,miten lystää, vaikka olemmekin vapaita toteuttamaan omia innodtuksen kohteita. Lapset on aikuisia, joten tätä valintaa ei määritä lasten tarpeet, vaan oma halu.
Lisäksi mieheni jaksaa minua,vaikka olen hänen silmissään välillä hankalalla tuulella. Hän tulee lähelle ja yrittää ymmärtää ja koittaa auttaa. Sama pätee toiseen suuntaan.
Toista autetaan itsestäänselvästi milloin missäkin ( sairaana, autokyydit, raha-asiat, kriisit..mitä ikinä)
Mietimme tulevaisuutta yhteisenä, emme keskity vain omiin haaveisiin, vaikka niillekin on tilaa.
Mieheni huomioi arjessa pikkuyllätyksillä, päivittäin kosketellaan,halaillaan ja hempeillään. Riita ei tarkoita uhkaa erosta, vaan tunteiden purkamista,jonka jälkeen on halu sopia ja muistuttaa toista rakkaudesta ja yhteenkuuluvuudesta.
Ihan arkisista jutuista. Tuo tulppaaneja joka lauantai näin talvella, aivan ihana tapa! Isänikin toi äidille kukat joka vkl. Kun tulen kaupasta hakee aina ruokakassit autosta ettei mun tarvitse kantaa
Tai kun äsken aloin tekemään huomista lihapataa mies tuli ja pilkkoi mulle sipulit, yhdessä tehdään asioita:)
Kohtelee aina arvostavasti.
Siitä että mies kyselee neuvoja mitä mieltä olen asioista ja pyytää mukaan juttuihin ja harrastuksiin kuten kalastukseen. Haluaa siis viettää aikaa kanssani ja tehdä kaikkea eli ei ole seksin takia kanssani.
Olen miehelleni tärkeä, koska minulla on rahat ja omaisuus. Miehelläni ei ole muuta kuin tuulen huuhtoma perse.