Monista lääkkeistä ei näköjään saa KELA-korvausta (enää?)
Esim. Duact, yksi lihasrelaksantti, e-pillerit jne. Itse joudun maksamaan suurimman osan kokonaan itse. Esim. Espanjasssa kai on kaikki lääkkeet maksuttomia. Ihan kuin tässä maassa ei kaikki maksaisi jo muutenkin liikaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Duact maksaa 40€ ja korvaava samalla vaikuttavalla aineella 7€. Että tarviiko ollakkaan korvattava?
Mikä on korvaava? Eikö Duact muutenkin poistu. Tilalle tuli Acriseu. Sitäkö tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ns. tärkeämpiä lääkkeitä korvataan, esim. kolesteroli- ja diabeteslääkkeitä. Pitäisi kai lihottaa itsensä, niin palkittaisiin sitten niillä kelakorvauksilla.
ap
Vertaatko lyhyitä lihaksia rentouttavia lääkkeitä krooniseen diabetekseen ja sen hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Duact maksaa 40€ ja korvaava samalla vaikuttavalla aineella 7€. Että tarviiko ollakkaan korvattava?
Sehän muuttui jossain vaiheessa, että korvaus tulee sen halvemman mukaan. Se on reilumpi kuin eise korvausta. Itse olen maksanut viimeksi Duactista 28 e, onko siinä sitten ollut joku korvaus vai ei. En tiedä.
Kaikille ei sovi ne rinnakaisvalmisteet vaan on pakko käyttää alkuperäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela korvauksen joutaakin poistaa peruslääkkeistä, veronmaksajat se kun maksaa.
Niin rikkaat saavat ne vakuutuksista ilmaiseksi. Siinäkin kela kyllä korvaa osan. Vakuutus ja kela on tehokas. Ottakaa raskausaikana vakuutus syntyvlle vauvalle.
Höpö höpö noita vakuutuksia. Suomessa hoidetaan kaikki ja niiden lääkekorvausten edestä maksat omavastuuta. Ne vakuutukset on kuule bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on korvaava? Eikö Duact muutenkin poistu. Tilalle tuli Acriseu. Sitäkö tarkoitit?
Acriseu on ainakin yhtä kallis kuin Duact näköjään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ? Kyllä ihan normaalituloisilla on vakuutukset ja mikään , mikään ei ole ilmaista. Mun puolesta kela korvauksen joutaa poistaa kokonaan. Vain kalleimmat lääkkeet säilyy kela-korvattavina. Verovaroin kun se kelakin toimii.
Pitää olla säännölliset tulot, että pystyy perheen vakuutukset maksamaan. Ja kaikki ei niitä saa. Itse en saanut riskiraskauden takia lapselleni . Se siitä sitten. Yksityinen vakuutus ei ole vaihtoehto julkiselle terveydenhuollolle. Se on vain niille, jotka venäyttävöt ranteensa padelissa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ? Kyllä ihan normaalituloisilla on vakuutukset ja mikään , mikään ei ole ilmaista. Mun puolesta kela korvauksen joutaa poistaa kokonaan. Vain kalleimmat lääkkeet säilyy kela-korvattavina. Verovaroin kun se kelakin toimii.
No, itsestäni ei ole veronmaksajaksi ilman lääkkeitä, että sinänsä suo siellä vetelä täällä. Nyt jo on lisäksi lääke, jota KELA ei korvaa, maksaa yli 10 euroa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän muuttui jossain vaiheessa, että korvaus tulee sen halvemman mukaan. Se on reilumpi kuin eise korvausta. Itse olen maksanut viimeksi Duactista 28 e, onko siinä sitten ollut joku korvaus vai ei. En tiedä.
Kaikille ei sovi ne rinnakaisvalmisteet vaan on pakko käyttää alkuperäistä.
JOS muistan oikein, niin Duactista ei ole saanut ikinä korvausta. Vaihtokelpoinen lääke sille on tullut vasta ehkä pari-kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä relaksantti?
Ahterin relaksantti ennen aktia kun tiedossa iso jor tikka
T. Pekka
En saanut vakuutusta ylipainon vuoksi, kun painoin 80 kg. Että aika moni jää saamatta.
Alkuvuodesta on omavastuu. Mitähän se nykyään on? Sen jälkeen alkaa kelakorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä relaksantti?
Norgesic. Sirdaludista saisi kuulemma korvauksen, mutta se on itselleni liian vahva.
apNorflex on aika samaa kamaa? Saako siitä?
Jos lääke tarvittaessa otettuna maksaa 0.33€/ vrk niin tarvitseeko olla korvattava. Nuo ei ole tarkoitettu että niistä aamupuuro keitettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuodesta on omavastuu. Mitähän se nykyään on? Sen jälkeen alkaa kelakorvaukset.
70e. Kela-korvaus ei silti ala, jos ostamasi lääke ei kuulu lainkaan Kela-korvauksen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ns. tärkeämpiä lääkkeitä korvataan, esim. kolesteroli- ja diabeteslääkkeitä. Pitäisi kai lihottaa itsensä, niin palkittaisiin sitten niillä kelakorvauksilla.
ap
Minä olen reilusti ylipainoinen, mutta minulla ei ole diabetestä eikä korkeaa kolesterolia. Tarkitapa asia omast suvustasi, siellä voi normaalipainoisetkin sairastaa noita, joten saat nuo sairaudet ihan sukurasitteen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin rikkaat saavat ne vakuutuksista ilmaiseksi. Siinäkin kela kyllä korvaa osan. Vakuutus ja kela on tehokas. Ottakaa raskausaikana vakuutus syntyvlle vauvalle.
Höpö höpö noita vakuutuksia. Suomessa hoidetaan kaikki ja niiden lääkekorvausten edestä maksat omavastuuta. Ne vakuutukset on kuule bisnestä.
No minulla on vakuutus ja saan lääkärin helposti ja lääkkeistä jopa uusia kokeilulääkkeitä. Ne kyllä loppui, koska ne on huonoa bisnestä. Ne korvaa myös ulkomailla käydyt lääkäri, sairaala yms käynnit ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä relaksantti?
Norgesic. Sirdaludista saisi kuulemma korvauksen, mutta se on itselleni liian vahva.
apNorflex on aika samaa kamaa? Saako siitä?
Jos lääke tarvittaessa otettuna maksaa 0.33€/ vrk niin tarvitseeko olla korvattava. Nuo ei ole tarkoitettu että niistä aamupuuro keitettäisi.
Riippuu varmaan siitä, paljonko niitä lääkkeitä on. Omat päivittäin otettavat lääkkeet maksavat 65 e/kk viime vuoden tasolla laskettuna. Päälle tarvittaessa antihistamiinit, särkylääkkeet + relaksantti, migreenilääke, astamlääke, lääkevoiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70e. Kela-korvaus ei silti ala, jos ostamasi lääke ei kuulu lainkaan Kela-korvauksen piiriin.
Moni silti unohtaa tuon omavastuun ja ihmettelee hintaa
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätköhän sinä mikä Kela-korvaus on? Sen saa AIVAN JOKAINEN automaattisesti. Ilman sitä monet lääkkeet olisivat niin saatanan kalliita, että kirjaimellisesti vain rikkaat voisivat niitä ostaa.
Norgesin tai Duact eivät ole kelakorvattavia.