Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakko iskee: Kaupat kiinni!

Vierailija
31.01.2025 |

Lakon piirissä on suuri osa kaupan logistiikasta ja sen toiminnoista sekä päivittäistavarakaupan yritysten myymälät. Yli 3 000 työpaikkaa ja toimipistettä on lakossa. Ruokakaupoissa lakot alkavat suunitelmien mukaan aamulla 19. päivä.

Kaupan logistiikkaa koskevat lakkotoimet alkavat kaksi päivää aikaisemmin.

https://yle.fi/a/74-20140735

Sellaista paikallista sopimista. Miten meni, Arto?

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh lakkoilijat on luusereita ja ay liikkeet on paskaa. Ay liikkeet on suomen talouden jarru ja muutenkin ay liikkeet pitää vain laiskojen työntekijöiden puolia, mä olen nähny millaisia työntekijöitä nämä ay jyrät ovat... ne ovat sellaisia jotka tulee töihin näpräämään puhelinta ja parin tunnin hommassa menee päivä. 

Mulle tulee aina mieleen näiden ay aktiivien työnteosta mieleen spede rautakaupassa sketsi. 

Irtisanomista tulee helpottaa jotta surkeista työntekijöistä päästään helpommin eroon ja palkkaeroja pitää kasvattaa koska nykyisin ammattiliitot ei kannusta ketään tekemään töitä koska ammattiliittojen mielestä lusmulle kuuluu sama palkka kuin hyvälle työntekijälle.

Voi olla joo että ay liikkeisiin kuuluu myös hyviä työntekijöitä mutta minä en sellaisiin ole vielä törmännyt. En tule ikinä liittymään ammattiliitton ja kannatan että ammattiliitot kielletään lailla. 

Siksi ytk ja persut on valintani duunarina. 

Vierailija
142/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä! Toivottavasti työntekijät pääsevät pois ahdingostaan. Kauppaketjut tekevät älyttömiä voittoja ja työntekijät kärsivät.

Ja tulevat kärsimään jatkossakin kun korotukset lesätään hintoihin ja porukka vähenee entisestään.

Joo, kaupan tuloksestahan ei voi yhtään tinkiä??? Eikä osakkeen omistajiakaan pidä unohtaa?

Vierailija
144/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aion mennä juuri silloin kauppaan koska ne ovat auki kuitenkin,ainakin pienemmät.Vastustan näin lakkoja.

Sama. Olisi myös hauskaa nähdä paikalla lakkovahteja katselemassa, kuinka porukkaa menee sisään eivätkä he voi mitään.

Vierailija
145/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?

Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita. 

Kukaan ei ilmeisesti pakota teitä lähtemään ulkomaille, jos kerran koko perhe on siellä. Näihin voi hyvin varautua etukäteen, mutta jos oma ymmärrys riittää vain muiden syyttelyyn, niin en usko, että etukäteissuunnittelu on sun juttu.

Vierailija
146/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ennen selvittiin, kun kaikki kaupat olivat aina pyhäpäivinä kiinni? 

Vierailija
147/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet hei. Joka vuosi palkan korotukset tarkoittaa joka vuosi hinnat nousee korotuksia. Saitte jo nostettua suklaalevyt 4€ hintaan ja vuokrat nousemaan teidän ahneudella. 

Kyllä ne ahneet löytyvät ihan sieltä johtoportaan lihavista syöttöporsaista. Avaa sinäkin nyt silmäsi jo. 

Katsokaapas noiden kauppiaiden vuosiansioita. Ei ole kyllä puutetta niissä talouksissa. Joku tolkku pitäsi olla ahneudessakin.

Miksi yrittäjä ei saisi hyötyä yrittäjyydestään?

Miksi työntekijä ei saisi hyötyä työstään edes kohtuullisten perustarpeidensa verran?

Vierailija
148/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneet hei. Joka vuosi palkan korotukset tarkoittaa joka vuosi hinnat nousee korotuksia. Saitte jo nostettua suklaalevyt 4€ hintaan ja vuokrat nousemaan teidän ahneudella. 

Kyllä ne ahneet löytyvät ihan sieltä johtoportaan lihavista syöttöporsaista. Avaa sinäkin nyt silmäsi jo. 

Katsokaapas noiden kauppiaiden vuosiansioita. Ei ole kyllä puutetta niissä talouksissa. Joku tolkku pitäsi olla ahneudessakin.

Ryöstäjät kuuluu vankilaan.

Vierailija
149/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ennen selvittiin, kun kaikki kaupat olivat aina pyhäpäivinä kiinni? 

Ihmiset eivät olleet uusavuttomia. 

Vierailija
150/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/jouluherkkujen-ystaville-karu-yllaty…

"Ilmastonmuutoksen aiheuttamat sään ääri-ilmiöt ja niiden mukanaan tuomat kasvitaudit ovat heikentäneet kaakaoviljelmien satoa. 

Koska kaakao on suklaan tärkein raaka-aine, sen hinnan nousu on heijastunut myös suklaan hintaan."

Voi v***u, eikö se kaakaopavun hinnan nousu johtunutkaan myyjien sikamaisista kahdentonnin palkoista?!

Vierailija
151/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä nykyaikaa kun hyperkapitalismin loppu häämöttää. Rahanvalta määrittää sen että pääomalle pitää aina saada maksimaalinen voitto muiden kustannuksella. Harvat hyötyvät ja kaikki muut yhteiskunnassa häviävät. Päivittäistavarakaupassa suomessa K ja S duopoli tahkoaa puolen miljardin voittoa per vuosi ja työntekijät hakevat palkka/asumis tukea. Eli toisin sanoen yhteiskunta maksaa sitä palkkaa jota pörssiyhtiö ei suostu maksamaan.

Kukaan ei ole pakottanut töihin kaupan alalle.Palkat on ollut kaikilla etukäteen tiedossa.

Vierailija
152/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhälle häväistykselle hallituksessa voisi sanoa mitä minä sanoin. No, otetaan pikkuisen lisää velkaa. Tää on sitä parempaa velkaa tämä.

Vierailija
153/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä, tytär saa lomaa vihdoin kaupalta, kovat työpäivät jalkojen päällä ja robotteja pitää lastata, olen tyytyväinen

Vierailija
154/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tuo lakko kestää ? Olemme tulossa juuri tuolloin ulkomaanmatkalta, koska saadaan ruokaa ostetuksi ?

Viime vuonna sai jännittää lakkoilijoiden vuoksi lennetäänkö lentomme ja nyt tämä. Olen niin kurkkua myöten täynnä näitä lakkoilijoita. 

Päivittäistavarakaupan myymälöitä koskeva lakko alkaa keskiviikkona 19.2. kello 5. ja päättyy lauantaina 22.2. kello 5.00.

Kolme päivää ei vaikuta asiakkaisiin mitenkään, kait nyt jokainen osaa ennakoida ja valmista ruokaa saa pikaruokapaikoista.

Itse aion mennä juuri silloin kauppaan koska ne ovat auki kuitenkin,ainakin pienemmät.Vastustan näin lakkoja.

Minä menen myös mutta lakon kannatuksen vuoksi.

Vierailija
155/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olisi myös hauskaa nähdä paikalla lakkovahteja katselemassa, kuinka porukkaa menee sisään eivätkä he voi mitään.

Vellihousut siinä uhoaa. Kieltäydytte varmaan sitte palkankorotuksistakin. Hävetkää!

Vierailija
156/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh lakkoilijat on luusereita ja ay liikkeet on paskaa. Ay liikkeet on suomen talouden jarru ja muutenkin ay liikkeet pitää vain laiskojen työntekijöiden puolia, mä olen nähny millaisia työntekijöitä nämä ay jyrät ovat... ne ovat sellaisia jotka tulee töihin näpräämään puhelinta ja parin tunnin hommassa menee päivä. 

Mulle tulee aina mieleen näiden ay aktiivien työnteosta mieleen spede rautakaupassa sketsi. 

Irtisanomista tulee helpottaa jotta surkeista työntekijöistä päästään helpommin eroon ja palkkaeroja pitää kasvattaa koska nykyisin ammattiliitot ei kannusta ketään tekemään töitä koska ammattiliittojen mielestä lusmulle kuuluu sama palkka kuin hyvälle työntekijälle.

Voi olla joo että ay liikkeisiin kuuluu myös hyviä työntekijöitä mutta minä en sellaisiin ole vielä törmännyt. En tule ikinä liittymään ammattiliitton ja kannatan että ammattiliitot kielletään lailla. 

Sik

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
157/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, tietääpä ainakin missä ja milloin tulla vetämään setämiespersuja turpaan

Vierailija
158/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työntekijä ei saisi hyötyä työstään edes kohtuullisten perustarpeidensa verran?

Tietysti saisi ja pitäisikin. Mutta kyse oli kauppiaiden kutsumisesta ahneiksi.

Vierailija
159/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä minä minä. vähän nyt asioita perspektiiviin.

Vierailija
160/242 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainnattaisi joka duunariala laittaa yleislakkoon edes pariksi viikoksi.

Jospa se työläisen arvostus muistuisi sen jälkeen paremmin mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme