Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pudottanut painoa 10 kuukaudessa 20 kiloa

Vierailija
31.01.2025 |

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, rauhallinen painonpudotustahti. Mitä asioita olet oivaltanut itsestäsi, että pystyt pitämään nykyisen painosi? Monelle itse laihtuminen on suhthelppa, mutta se painonhallinta...

Vierailija
2/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä, rauhallinen painonpudotustahti. Mitä asioita olet oivaltanut itsestäsi, että pystyt pitämään nykyisen painosi? Monelle itse laihtuminen on suhthelppa, mutta se painonhallinta...

Nimenomaan se, että tämä on elämäntapamuutos, ei laihdutuskuuri. Takana jojoilua, hillitön sokerinhimo, pitkät ruokailuvälit, tunnesyöminen. Nämä perusjutut. Aloitin oikeastaan siitä, että aloin kirjaamaan jokaisen suupalan ylös, että näin mitä oikeasti söin. Ja söin aiemmin ihan liikaa. En sinänsä määrällisesti, mutta ne suklaalevyt ja muut makeat. 

Aloin suunnitella ruokailuja, että on aina valmiina jotain eikä syö sitten mitä sattuu. En osaa syödä oikein aamulla enkä lounaaksi, joten syön sitten isomman päivällisen. Teen valmiiksi ruokia. Lisäsin vedenjuontia. Entisenä sokerihiirenä olen jättänyt herkut ihan minimiin. Sinänsä en kieltäydy mistään, mutta tiedän, että jään todella helposti sokerikoukkuun. Syön suklaan asemasta nyt hedelmiä, taateleita, tummaa suklaata jne. 

Varmaan silti suurin oivallus on se, että jos syö vaikka pikaruokaa, se on ihan fine, mutta sen lisäksi ei tarvitse syödä puolta levyä suklaata. Eli joku herkuttelu silloin tällöin ei ole mikään epäonnistuminen ja syy vetää kaikkea lekkeriksi. Tällä on ollut positiivinen vaikutus terveyteen enkä halua palata vanhaan. Siinä varmaan tärkeimmät. Tulipas pitkä viesti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei ole mahdollista.koska nälkähormoonit  ja stressi,ja kiire jajajja..

Tai sitten olet mies.

Vierailija
4/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei ole mahdollista.koska nälkähormoonit  ja stressi,ja kiire jajajja..

Tai sitten olet mies.

Mies en ole, mutta kyllähän nuo vaikuttaa. Huomaan kyllä, että ennen kuukautisia on järkyttävä nälkä ja makeanhimo mitä ei muulloin ole. Hormoneista johtuvaa, mutta toki itse päätän mitä suuhuni laitan. Ja uskon kyllä, että stressi ja esimerkiksi huono uni vaikuttaa painoon. Omalla kohdallani olen myös huomannut, että elämän on hyvä olla tasapainossa, että jaksaa tehdä elämäntapamuutoksen.

Vierailija
5/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko liikuntaa? Mä laihduin kanssa 30 kg n. vuodessa. Tein vähän samaan tapaan kuin sinä, mutta en kirjannut syömisiä ja liikuin paljon.

Vierailija
6/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitkälle kävelylle ....

Vierailija
7/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Itsellä tippu reilussa puolessa vuodessa.

Vierailija
8/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tippui 15 kg 3 kuukaudessa, pidin sitä itselleni sopivana vauhtina. En juuri muuttanut ruokailua, sokerit jätin pois ja vähän katsoin hiilareiden perään, ei enää limuja, olutta eikä vaaleaa leipää. Lisäksi työmatka n 9 km suuntaansa otin pyöräillen. Alussa meni melkein tunti matkaan, mutta jo parin viikon jälkeen reilu puoli tuntia riitti ja olen siihen tyytyväinen. Nyt talvella pyöräilen edelleen mutta on sähköläski alla, se ei juuri kaloreita kuluta, vaikka polkea näennäisesti pitää. Otin salikortin nyt talveksi ja ja käyn siellä vetämässä hikitreenin kahdesti viikossa.

Vierailija
9/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tiputit ja aiotko hakea takaisin.

Vierailija
10/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keksinyt laittaa banaania pitsaan?

Vierailija
11/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aloittanut seksisuhteen naapurin Aunen kanssa ja siloin kun sen mies Pertti on matkoilla. Pari varvia päivässä on pudottanut painoa jo pari kiloa vuodessa.

Vierailija
12/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko Tony Soprano? 

Vierailija
13/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tippui 15 kg 3 kuukaudessa, pidin sitä itselleni sopivana vauhtina. En juuri muuttanut ruokailua, sokerit jätin pois ja vähän katsoin hiilareiden perään, ei enää limuja, olutta eikä vaaleaa leipää. Lisäksi työmatka n 9 km suuntaansa otin pyöräillen. Alussa meni melkein tunti matkaan, mutta jo parin viikon jälkeen reilu puoli tuntia riitti ja olen siihen tyytyväinen. Nyt talvella pyöräilen edelleen mutta on sähköläski alla, se ei juuri kaloreita kuluta, vaikka polkea näennäisesti pitää. Otin salikortin nyt talveksi ja ja käyn siellä vetämässä hikitreenin kahdesti viikossa.

Mäkin katson aina silloin tällöin hiilareiden perään. Eilen seisoin kaupassa pari tuntia sokeri hyllyn vieressä tuijottamassa palasokeripakkauksia. Ja ne kehtas heittää mut ulos

Vierailija
14/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon 

Vierailija
15/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Antti Häkkänen suomen täydellisin mies? 

Vierailija
16/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko CRASH BANDICOOT kettu? Vaiko koira? Vai mikä elukka se on?

Vierailija
17/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko liikuntaa? Mä laihduin kanssa 30 kg n. vuodessa. Tein vähän samaan tapaan kuin sinä, mutta en kirjannut syömisiä ja liikuin paljon.

Hyvin vähän. Mutta enää en ole aivan sohvaperunakaan, vaan olen lisännyt kotijumppaa ja arkiliikuntaa. Itseni tuntien on parempi tehdä pieniä muutoksia kerrallaan. 

Vierailija
18/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko CRASH BANDICOOT kettu? Vaiko koira? Vai mikä elukka se on?

Hyvä kysymys. Hyvä peli on! Ketuksi mä oon sen identifioinut. 

Vierailija
19/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tiputit ja aiotko hakea takaisin.

Matkan varrelle enkä aio hakea takaisin :)

Vierailija
20/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vuotta on yleinen ajankohta alkaa lipsua uusista hienoista ruokailutottumuksista. Ja viiden vuoden jälkeen yli 90% laihduttaneista onkin jo hankkinut takaisin menetetyt energiavarastot.

Aiotko olla mukana siinä muutamassa prosentissa, jotka jäävät hoikiksi? Jos, niin miten varmistat että niin käy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä