Kysymys liittyen pankkitiliin
Tuli mieleen tuosta pankkitiliketjusta; kuinka toimisit tällaisessa tilanteessa?
Minulla on vanha tili, joka mulla oli nuorena, jäänyt roikkumaan tarpeettomana sen jälkeen kun aikanaan otettiin asuntolaina ja siirsin asiani toiseen pankkiin. Muutama vuosi sitten sinne tupsahti ties mistä muutama tonni eräältä vakuutusyhtiöltä, mitään siis ei ollut minulle mistään syystä tulossa. Korona-aikana kun toimistossa ei voinut käydä enkä saanut ketään puhelimella kiinni, otin heihin yhteyttä, mutta koskaan ei tullut mitään vastausta. Vajaa kolme vuotta sitten soitin heille, ja siellä luvattiin selvittää asiaa ja olla sitten minuun yhteydessä, mutta mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.
Voinko lopettaa tilin ja siirtää siellä olevat varat nykyiselle käyttötililleni? Ärsyttää maksaa pankille 2 euroa kuukaudessa vuodesta toiseen ei mistään.
Kommentit (3)
Ei se vakuutusyhtiö voi mennä perimään sitä rahaa automaattisesti sieltä sinun vanhalta tililtäsi kuitenkaan, vaikka käsittelisivätkin asian vihdoin ja päättäisivät, että sinun pitää maksaa se raha takaisin. Voit siis nostaa tilin tyhjäksi toiselle tilillesi ja lopettaa tilin, mutta olisin varautunut sitten siihen, että se takaisinperintä voi tulla. Ei sitä vakuutusyhtiötä kiinnosta tili, jolla raha on / mistä se peritään takaisin vaan siitä, että se raha tulee takaisin, jos lähtevät sitä perimään.
Kiitos vastauksista. Pääasia, etteivät saa päähänsä, että yrittäisin jotenkin heidän rahojaan pimittää, mutta juu samahan se on millä tilillä ne rahat makaa.
Sinnekö ne minun vakuutuskorvaukset meni. Voit lopettaa tilin, mutta jos nuo varat eivät ole sinun, varaudu maksamaan oikealle omistajalle.