Lukiolainen ei päässyt retkelle ydinvoimalaan Olkiluoto pitää Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaisuutta turvallisuusuhkana
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä meno paranoidiksi maassamme :D
No kyllä. Itse olen saanut kuulla syyttävään sävyyn, kuinka tsaariperhe mur*hattiin aikoinaan, kom*munismi pilasi Venäjän, jne, jne. Miten ihmeessä mun pitäisi kantaa syyllisyyden taakkaa asioista, jotka ovat tapahtuneet kauan ennen syntymääni ja joihin mulla ei ole osaa eikä arpaa. Yhtä vähän kuin tuo poika oli turvallisuus*riski, minä olen murhan*himoinen persoona. 😞
Jos olet venäläinen niin mene itseesi. Oikein pitää ihmetellä miksi Suomessa ei pidetä teistä. MIKSIKÖHÄN, olisikohan yhteinen historia ja tämän kansan alistaminen syynä hu hu? Olisko Venäjän jatkuva riehuminen ja sodalla uhkailut mitään?? Miten tyhmä voi rytsä olla?
Yleensäkin näiden mahtikansojen(joita on multimiljoona, miljardeja) ihmettelyt miksi mu
Oletetaan, että Suomen hallitus toteuttaisi politiikkaa, jota et missään tapauksessa voisi hyväksyä. Olisitko siitä silti Suomen kansalaisena vastuussa ja olisiko minulla oikeus syyttää sua siitä?
Pojalla on kyllä suomalainen nimi isänsä mukaan. Kulosaaren rikkaita ovat ja ihmettelen, ettei isä ole nostanut meteliä. Hänellä ainakin on suhteita ihan korkeimmalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä meno paranoidiksi maassamme :D
No kyllä. Itse olen saanut kuulla syyttävään sävyyn, kuinka tsaariperhe mur*hattiin aikoinaan, kom*munismi pilasi Venäjän, jne, jne. Miten ihmeessä mun pitäisi kantaa syyllisyyden taakkaa asioista, jotka ovat tapahtuneet kauan ennen syntymääni ja joihin mulla ei ole osaa eikä arpaa. Yhtä vähän kuin tuo poika oli turvallisuus*riski, minä olen murhan*himoinen persoona. 😞
Jos olet venäläinen niin mene itseesi. Oikein pitää ihmetellä miksi Suomessa ei pidetä teistä. MIKSIKÖHÄN, olisikohan yhteinen historia ja tämän kansan alistaminen syynä hu hu? Olisko Venäjän jatkuva riehuminen ja sodalla uhkailut mitään?? Miten tyhmä voi rytsä olla?
Yleensäkin näiden mahtikansojen(joita on multimiljoona, miljardeja) ihmettelyt miksi mu
Kyllä kansa on keskenään toimeentullut, veli venäläiseksi kutsuttiin hyvää kauppakumppania.
Vierailija kirjoitti:
Kai Mykkänen on myös venäläisen äidin lapsi. Hesan tuleva pormestari on myös Venäjän kansalainen tai siis kakdoiskansalainen.
Tarja Filatovilla, Petri Sarvamaalla, Olli Ahvenlahdella on venäläinen isä, venäläistaustaisia on vaikka kuinka paljon Suomessa.
Kaksoiskansalaisperheissä on sellaisia jotka pitävät edelleen Ukrainan sotaa erikoisoperaationa ja oikeutettuna, mistäpä tuon perheen käsityksiä tietää. Kaikilla on nykyään kännykät mukana ja niissä kamerat, aikamoinen riskitekijä. Nythän on vesitorneihin yritetty murtautua, tehty ilkivaltaa puhelinmastojen vaijereita katkottu jne. Tuo oli ihan asiallinen varotoimi, 16-17 v ei ole mikään lapsi, osaa kuvata, osaa tarkastella eri asioita, mistäpä sitä tietää kotioloista ja siitä mitä siellä puhutaan tai sovitaan. Hyvä että joku edes tiedostaa riskit.
Helsingissä Kuivasaaren linnakesaarelle eivät pääse muut kuin Suomen kansalaiset. Retkiä on järjestetty kesäisin. Kansalaisuus tarkastettiin passista, ennen kuin pääsi laivaan. Yksi retki kesäretki oli sellainen, että mukaan pääsivät myös muut kuin Suomen kansalaiset.
Olen yrittäjä ja minä päätän ketä asiakkaikseni otan. Jos koen turvallisuusuhkaa, eräs ryhmä suomessakin kauan asuneita, en ota asiakkaaksi. Olen mm. sanonut että työaika loppuu, olen varattu toiselle asiakkaalle, valitan mutta työväline rikkoutui ym. Mutta miksi suomalaisen pitää selitellä?
Oikein. Kaikki kaksoiskansalaiset on poistettava Suomesta kansallisena turvallisuusuhkana.
Tehtäväksi se tulee kuitenkin, joten parempi tehdä se heti kuin tulevan sodan aikana.
Niin ja kiinalaiset myös. Hekin ovat vihollisia.
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukaista kyeisen opiskelijan kannalta. Olisikohan tuossa ollut terveen järjen käyttö sallittua.
Sitähän tässä juurikin käytettin
Olkiluodon ydinvoimala on yksityisten yritysten omistama, eikä niillä ole minkäänlaista velvollisuutta päästää sinne yhtään ketään, eikä ole kenenkään kansalaisoikeus päästä sinne, hyvänen aika. Vierailuja järjestetään yhteiskuntasuhteiden ylläpitämisen takia, ja siellä itse asiassa käy päivittäin paljon porukkaa. Tosin viime aikoina vähemmän kuin aiemmin lähinnä turvallisuussyistä. On ymmärrettävää, että haluavat rajata Venäjän kansalaiset pois vierailijoista. Yksittäisten henkilöiden kohdalla käytäntö voi tuntua epäoikeudenmukaiselta, mutta käytännössä on ihan mahdoton alkaa tekemään poikkeuksia siihen ja tähän vedoten. Olkiluodon päätarkoitus on tehdä sähköä eikä isännöidä kansanjoukkoja niin ettei kellekään tule paha mieli.
Tietääpähän ainakin miltä ukrainalaisista tuntuu omassa kotimaassaan, kun heitä syrjitään ja ihmisoikeuksia loukataan
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Kaikki kaksoiskansalaiset on poistettava Suomesta kansallisena turvallisuusuhkana.
Tehtäväksi se tulee kuitenkin, joten parempi tehdä se heti kuin tulevan sodan aikana.
Niin ja kiinalaiset myös. Hekin ovat vihollisia.
Mikä tuleva sota? Venäjä ei hyökkää Nato-maahan, mitään viitteitä sellaisesta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tietääpähän ainakin miltä ukrainalaisista tuntuu omassa kotimaassaan, kun heitä syrjitään ja ihmisoikeuksia loukataan
Suomi ei ole venäläisten kotimaa eikä sellaiseksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Pojalla on kyllä suomalainen nimi isänsä mukaan. Kulosaaren rikkaita ovat ja ihmettelen, ettei isä ole nostanut meteliä. Hänellä ainakin on suhteita ihan korkeimmalla tasolla.
Ihan turhaa itkeä. Yritys päättää siitä, ketä sinne pääsee vierailulle ja ketä ei. Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
Vierailija kirjoitti:
Eikös ennen sille ollut ihan oma sana jos henkilöä syrjitään kansalaisuuden perusteella? Aivan käsittämätöntä, että jotkut kansalaisuudet ovat tiettyjen rikosten kärjessä, mutta heitä ei saa yleistää. Samaan aikaa kaikki venäläiset ovat kuitenkin ilmeisesti vastuussa Venäjän tilanteesta.
Meidän mökkikylällä asuu muutama jo kauan suomessa asunut, mutta pravdaa lukevat ja venäjää kannattavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Mykkänen on myös venäläisen äidin lapsi. Hesan tuleva pormestari on myös Venäjän kansalainen tai siis kakdoiskansalainen.
Tarja Filatovilla, Petri Sarvamaalla, Olli Ahvenlahdella on venäläinen isä, venäläistaustaisia on vaikka kuinka paljon Suomessa.
Jos noilla on kaksoiskansalaisuus, niin pois politiikasta tietenkin. Selvitä keillä kaikilla sellainen on
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukaista kyeisen opiskelijan kannalta. Olisikohan tuossa ollut terveen järjen käyttö sallittua.
Olisihan Puten hyökkäyssodan tapauksessakin terveen järjen käyttö ollut sallittua mutta kun ei ole yhtään järkeä, sen terveydestä nyt puhumattakaan.
Yle on aika naiivi. Tietysti todennäköisesti on niin, että poika oli täysin vaaraton, mutta ei tuo nyt elämää suurempi asia ole jäädä vaille jotain kokemusta.
On pakko varautua. NIin paljon niitä pahoissa aikeissa olevia "desantteja" liikkuu. Ruotsikin on katunut kovasti naiiviuttaan ulkomaalaisia kohtaan.
Ihan järkevää turvallisuusviranomaisilta toimia näin, että venäjän kansalaisia ei päästetä ydinvoimaloiden ja muiden kriittisten kohteiden tiloihin. Ikävä kyllä nyt lukiolainen jolla on kaksoiskansalaisuus ei nyt päässyt luokkansa mukana vierailulle, mutta jos hänet päästettäisiin tiloihin niin siinä tapauksessa pitäisi varmaan päästää kaikki muutkin venäjän kaksoiskansalaiset.
Tuohan on edistystä jos suomalaisena tai ylipäätänsä ulkomaalaisena pääsee Musköön. Aiemmin pääsi vain Ruotsin kansalaiset.