Lukiolainen ei päässyt retkelle ydinvoimalaan Olkiluoto pitää Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaisuutta turvallisuusuhkana
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä Jumala, miten järjetöntä! Myös mulla on Diman kaltaiset sukujuuret ja vaikka minut vietäisiin KRP:n päämajan keskusarkistoon, en muodostaisi vähäisintäkään turvallisuusuhkaa. Mutta joo, tällä tavalla lietsotaan turhaa vastakkainasettelua. Se on suunnaton harmi:(
Mistä ME se voitaisiin tietää. Parempi vara kuin vahinko.
No ensinnäkin mua suuresti ihmetyttäisi, jos lukioikäiset ylipäätään päästettäisiin tutustumaan ydinvoimalan turvajärjestelyihin. Sehän olisi täysin älytöntä. Ennemminkin uskon kyseessä olleen kevyehkön vierailun, jossa he pääsivät ällistelemään, että "Tällaistako on ydinvoimalan sisällä?". Nyt tuo kyseinen poika pudotettiin ihan eri kastiin ja se takuulla tuntui hänestä tosi pahalta!(
Voi hyvä ihminen. Eihän noille mitään salaisuuksia kerrota. Vaan yleislinjaus. Ja se koskee vain, voimalan yleistä turvallisuutta kuten ydinjätteitä yms.
"Voi hyvä ihminen. Eihän noille mitään salaisuuksia kerrota. Vaan yleislinjaus. Ja se koskee vain, voimalan yleistä turvallisuutta kuten ydinjätteitä yms."
No sitähän juuri sanoin. Eli pojan poisjättämiselle ei varsinaisesti ollut mitään todellista syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin ei voida toimia myös rajalla muslimimaiden pakola*sten kanssa? Ei oteta yhtään muslimia Suomeen, vaan pelkästään kristittyjä! Mikä estää Suomea toimimasta näin?
Heillä on parempi s u o j a v ä r i! Ajattele mikä meteli siitä nousisi jos näin toimittaisiin.
Väri ja väri. Kristityissä on myös mustia, tummia, ruskeita. Voitko kuvitella, ettei se Jeesuskaan mikään hailakka blondi ollut. Tumman ulkonäkönsä perusteella sinä olisit rajalla heritämässä nyrkkiä hänelle.
Ja niille muille koululaisille varmaan luovutettiin sitten jotain oikeasti turvallisuuden kannalta kriittistä salaista tietoa.. No ehkäpä ei kuitenkaan. Pelkkä kävely siellä nyt ei kauheasti vaaranna mitään jos on valvonnan alaisena siellä.
Meillä on Suomessa 2 venäläistä ydinreaktoriakin ja Rosatomin polttoainetta todennäköisesti käytetään myös siellä ainakin osittain kuten käytetään monissa eri länsimaissa. Ranskan uraanista noin 60% Rosatomilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voiko ydinvoimalan johto todella ajatella, että lapsi voisi olla vakooja?"
Mikä lapsi? Vähintään 16-vuotias se on. Kyllä tuon ikäisiä rekrytoidaan Venäjällä jo vaikka mihin. Sotilaskoulutukseenkin.
Niimpä saavat pioneeri koulutuksen jo nuorempana.
Näin ainakin yksi venäläinen kertoi, että ovat lapsena olleet pioneer.
Pyhä yksinkertaisuus.
Pioneerit eli pinskut tarkoittaa vähän muuta. Kommarilasten "partio" johon Neuvostoliitossa kuului melkein kaikki. Lenin-setä asuu Venäjällä ja silleen. Ala-asteikäisiä.
Loppui 1991 ja 2022 Putin on perustellut jotain omaa lapsiryhmäänsä. Eli oletan että se venäläinen oli penskana pioneereissa.
Alkaa mennä meno paranoidiksi maassamme :D
Juuri näin pitää toimia. Ihmiset, joilla on sekä Suomen ja venäjän kansalaisuus voinevat jatkossa
i) hyväksyä, että jos pitävät venäjän kansalaisuuden, siitä voi aiheutua Suomessa rajoituksia.
ii) luopua venäjän kansalaisuudesta, jolloin mitään ongelmaa ei ole.
Täysin väärin olisi leikkiä meidän suomalaisten turvallisuuden kustannuksella ja päästää venäläisiä sinne, minne he eivät kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukaista kyeisen opiskelijan kannalta. Olisikohan tuossa ollut terveen järjen käyttö sallittua.
Siinä on nimenomaan käytetty sitä tervettä järkeä.
Olis onnellinen, että saa kulkea kadulla vapaana. Voisi ihan hyvin olla internointi leirillä piikkilankojen takana ja äitinsä myös.
Vierailija kirjoitti:
"Voi hyvä ihminen. Eihän noille mitään salaisuuksia kerrota. Vaan yleislinjaus. Ja se koskee vain, voimalan yleistä turvallisuutta kuten ydinjätteitä yms."
No sitähän juuri sanoin. Eli pojan poisjättämiselle ei varsinaisesti ollut mitään todellista syytä.
No todellakin oli todellinen syy. Pelkästään vaikka salakamera vaatteissa voisi toimia turvallisuusriskinä. Sopivasti kuvaamaan vaikka työvuorolistoja tai turvallisuusjärjestelyjä tai mitä muuta sopivaa.
Siinä on nyt pojan äiti heikoilla oman rasismisyytöksensä kanssa. Kuka tahansa mitään mistään ymmärtävä pitää tuota linjaa perusteluna. Vai meinaako tämän Nicopetterin äiti olevansa kovastikin kartalla turvallisuuspolitiikasta kriittisessä infrastruktuurissa?
Hyvin moni maa ei edes hyväksy kaksoiskaunsalaisuutta koska ajatus on ettei voi ajaa kahden eri maan etua samaan aikaan. Suomessa on perinteisesti oltu tästä avarakatseisia mutta tuntuu siltä että kaksoiskansalaisuuksien kielto saattaa olla hyvinkin pian edessä tätä menoa. Ja ihan perustellusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäoikeudenmukaista kyeisen opiskelijan kannalta. Olisikohan tuossa ollut terveen järjen käyttö sallittua.
Siinä on nimenomaan käytetty sitä tervettä järkeä.
Koivisto kehotti aina ajattelemaan hyvin ja myönteisesti. Pelkopolitiikka ei ollut hänen tyyliään.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä Jumala, miten järjetöntä! Myös mulla on Diman kaltaiset sukujuuret ja vaikka minut vietäisiin KRP:n päämajan keskusarkistoon, en muodostaisi vähäisintäkään turvallisuusuhkaa. Mutta joo, tällä tavalla lietsotaan turhaa vastakkainasettelua. Se on suunnaton harmi:(
Näinhän sinä sanot, mutta mistä kukaan muu voi sen varmaksi tietää tai että se mitä sanot on totta. Eihän mahdollinen tero tai teidustelija tekemisiään suureen ääneen kuuluta.
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on näköjään Suomessa sittenkin sallittua. Todellinen oppikirjaesimerkki rasismista.
Rasismia on se ettei kansalla olisi muka oikeutta suojella omaa maataan. Hiton idari rytsä/punafasse.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin ei voida toimia myös rajalla muslimimaiden pakola*sten kanssa? Ei oteta yhtään muslimia Suomeen, vaan pelkästään kristittyjä! Mikä estää Suomea toimimasta näin?
Koska se on rasismia, fassupersu
No nyt ollaan parodian huipulla, venäläinen syyttää muita rassisteiksi! :D Näillä Suomessa loisivilla paskasakeilla ei ole mitään häpyä, maailman härskeimmät, röyhkeimmät, rikoksia tehtailevat ja väkivaltaisimmat kansat syyttelevät jotain minisuomalaisia rassismista. Voisiko rytsät vaikka lopettaa sen eh, kansanmurhaamisen useammissa maissa?!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä. Itse olen saanut kuulla syyttävään sävyyn, kuinka tsaariperhe mur*hattiin aikoinaan, kom*munismi pilasi Venäjän, jne, jne. Miten ihmeessä mun pitäisi kantaa syyllisyyden taakkaa asioista, jotka ovat tapahtuneet kauan ennen syntymääni ja joihin mulla ei ole osaa eikä arpaa. Yhtä vähän kuin tuo poika oli turvallisuus*riski, minä olen murhan*himoinen persoona. 😞
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin pitää toimia. Ihmiset, joilla on sekä Suomen ja venäjän kansalaisuus voinevat jatkossa
i) hyväksyä, että jos pitävät venäjän kansalaisuuden, siitä voi aiheutua Suomessa rajoituksia.
ii) luopua venäjän kansalaisuudesta, jolloin mitään ongelmaa ei ole.
Täysin väärin olisi leikkiä meidän suomalaisten turvallisuuden kustannuksella ja päästää venäläisiä sinne, minne he eivät kuulu.
Venäjän kansalaisuudesta ei taideta noin vain luopua. Se on muistaakseni tosi vaikeaa. Eipä kyllä USA:n kansalaisuudestakaan noin vain luovuta. Mutta siitä selviää kyllä ihan rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä. Itse olen saanut kuulla syyttävään sävyyn, kuinka tsaariperhe mur*hattiin aikoinaan, kom*munismi pilasi Venäjän, jne, jne. Miten ihmeessä mun pitäisi kantaa syyllisyyden taakkaa asioista, jotka ovat tapahtuneet kauan ennen syntymääni ja joihin mulla ei ole osaa eikä arpaa. Yhtä vähän kuin tuo poika oli turvallisuus*riski, minä olen murhan*himoinen persoona. 😞
Jos olet venäläinen niin mene itseesi. Oikein pitää ihmetellä miksi Suomessa ei pidetä teistä. MIKSIKÖHÄN, olisikohan yhteinen historia ja tämän kansan alistaminen syynä hu hu? Olisko Venäjän jatkuva riehuminen ja sodalla uhkailut mitään?? Miten tyhmä voi rytsä olla?
Yleensäkin näiden mahtikansojen(joita on multimiljoona, miljardeja) ihmettelyt miksi muutaman miljoonan minikansan täytyy olla varpaillaan..
Kun esimerkiksi työpaikat ja koululaiset tekevät tutustumiskäynnin / vierailun, johonkin Suomen Puolustusvoiman kohteeseen, niin heiltä kaikilta vaaditann ETUKÄTEEN henkilötiedot:
- nimi, hlötunnus
- osoite ja muut yhteystiedot
- muut mahdolliset tiedot, joita Puolustusvoimat vaatii
Sitä paitsi Olkiluoto on yritys, joka saa itse päättää, keitä se hyväksyt vierailijoikseen