Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pystyy elää päivärahoilla ? Työttmyys

Vierailija
31.01.2025 |

Miten oikeesti pystyy elää? Minä pienipalkkasena... 100% päiväraha on kuukaudessa 1009 e. 2 kk jälkeen 800 e.

Kysyn vaan että miten sillä voi oikeesti elää? Asun omistusasunnossa joten en saa asumistukea. Autoa en voi myydä, koska en sitten pysty hakeen uutta työpaikkaakaan kun omalla kylällä niitä ei ole. Tää tuntuu jotenkin niin mahdottomalta 

Ja työttömyys tulee yrityksen muutosneuvotteluiden myötä, ei omasta tahdosta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus on pitkään työttömänä olleelle 590 euroa netto.

Kyllä se auto vaan kulujen takia kannattaa myydä että saa ruokaa kaupasta ja maksettua vastikkeen.

Vierailija
42/45 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä aika miettiä, onko oma ala se millä haluaa jatkaa vai katsellako uusia tuulia. Työvoimapolittisessa koulutuksessa voi opiskella perustutkintoja ja saa sen huikeen 9 e työttömyysrahan päälle. Korkeakouluopintoja saa tai ei saa opiskella omaehtoisena, se kannattaa ensin varmistaa työvoimapalvelusta. Mut tuota ysiä ei sieltä saa. Jos vielä saat kämpän myytyä, niin voit muuttaa vaikka sinne mistä löytyy kivoin opiskelumahdollisuus. 

Mä tein noin koronatyöttömyydessäni, uutta alaa kohti vain! 

Toki jos ei kiinnosta vaihtaa ni sit ei :) 

Joo se opiskelu ei ole yhtään huono ajatus. Täältä koulut on 50 km päässä joten olis muutettava. Ensin asunnosta päästävä eroon. 

Mitä se opiskelu kannattaa jos sillä alalla ei ole töitä ja hallitus tuo 70 000 suomalaisen korvaajaa joka vuosi hakemaan töitä ja joka asiassa jonojen ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet toimeentulotukea sekä käyt ruokajonoista hakemassa ilmaista ruokaa. Et ole yksin, meillä monilla muilla on myös tiukkaa, itse jouduin muuttamaan vuokralle.

Jos omistaa asunnon hyvällä sijainnilla, kannattaa vuokrata itselleen halpavuokrainen asunto ja laittaa oma vuokralle. Todennäköisesti pääset halvemmalla asumisen suhteen.

Vierailija
44/45 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä pärjää, ja töitä ei saa.  Sitten kuuntelet työssä olevien vi**uilua että et vaan ole hakenut tarpeeksi ja haluat vaan maata kotona. 

Vierailija
45/45 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskikkareita äänestäneitä köyhtyneitä en sääli, hehän ITSE halusivat alentaa elintasoa. Minä olen sitä mieltä, että me ansaitsisimme korkeiden verojen vastineeksi hyvät terveyspalvelut, hyväkuntoiset tiet, laadukkaan koulutusjärjestelmän ja riittävät turvaverkot, jotka kannattelevat elämän haastekohdissa.

Viime vaalien alla oli Vauvalla kiihkeää persumyönteistä keskustelua. Voi sitä työttömien haukkumista - sen verran aggressiivistakin, ettei sitä unohda. Muistan useankin kirjoittajan valittavan sitä, että itse on pienipalkkaisessa duunissa ja kaikki menee elämiseen- - - JA samaan aikaan laiskat työttömät saavat kotona makaamisesta saman. Ja nämä kirjoittajat mölisivät isoon ääneen Marinin hallitusta vastaan ja hehkuttivat äänetävänsä persuja. Kuvittelivat olevansa ensinnäkin jotenkin parempia työttömiin verrattuina ja toisekseen kuvittelivat ansaitsemansa paikan olevan kiveen hakattu, kiistämätön, ikuinen, heille etuoikeutettu. Pelkästään tuo työ teki heistä "parempia", se riitti. Kuinkas monelle kävikään? Osat vaihtui tai sitten pudottiin ihan samalle viivalle heidän kanssa, joita aiemmin oli suu vaahdossa haukuttu: työttömiä. Yhtäkkiä valkeni, ettei se työttömän elämä niin auvoista olekaan, mitä itse aiemmin väitti. Sen lisäksi, että se on taloudellinen kriisi, on se kenties myös henkinen kriisi, kun kuuntelee vielä työelämässä keikkuvien v*ttuilua laiskoista työttmistä.

Ja onhan se monellekin aiemmin persuja äänestäneelle, työttömäksi tippuneelle, ollut myös melkoinen pohdinnan ja oman maailmankuvan tarkastelun paikka. Jos oikeasti USKOI vielä Purran lupauksia, "Se ei meille käy" (köyhiltä leikkaaminen), saattoi kokea melkoisia yllätyksiä vaalien jälkeen. Monikaan persuja äänestänyt ei uskonut, että p*ska osuu omaan tuulettimeen, kun ne on aina olleet NE MUUT jotka ovat olleet yhteiskunnassa heikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi