Vaikuttaako lama sinuun?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Iso perheasunto hyvältä paikalta ostettu hyvään aikaan ja maksettu jo. Lapset kasvatettu ja opiskelevat tahoillaan. Kesämökki maksettiin omaksi puolison perintörahoilla. Hänellä kuuden tonnin palkka, itsellä viiden. Ollaan terveitä ja isoissa hyvissä firmoissa töissä. Lisäksi yht. 100000 e sijoitusvarallisuus ja lisää perintöä tulossa lähivuosina. Ei hairahduttu typeriin sijoituskämppiin nollakirkoaikana kuten moni tuttu. Pärjätään.
pakko olla provo. Ei kai kellään voi noin hyvää tilannetta olla oikeest?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri Orpo myönsi viikko sitten eduskunnan kyselytunnilla, että hänen johtamansa Suomi on lamassa. Orpon uutispommi jäi monelta huomaamatta. Se kuitenkin jää aika- ja historiankirjoihin.
Lamatunnustus on kenen tahansa pääministerin suusta kuultuna iso asia. Erityisen iso asia se on talouspuolue Kokoomuksen puheenjohtajalta ja pääministeriltä, joka lupasi laittaa Suomen talouden kuntoon.
Tämä lama ei johdu hallituksesta. Hallitus sen sijaan tekee jatkuvasti työmarkkinauudistuksia, jotka madaltavat kynnystä palkata uutta työvoimaa, kun kasvu alkaa. Ay-liike tekee törkeää myyräntyötä lakkoillessaan tällaisina aikoina ja johtaa työttömyyden kasvuun.
Verot pitää saada alas. Hallitus voi sen tehdä!
Mitään muuta ei tarvita. Työn teko kannattavaksi. Veroja täytyy leikata kautta linjan tuntuvasti. Ihmisille pitää luoda uskoa oman talouden kestoon ja tulevaan. Nyt on aika kirjoittaa sitä historiaa, jota tulevat polvet ihaillen katsovat ja kiittävät
Vierailija kirjoitti:
Eikös säästäminen ole hyvä ympäristölle ja ilmastolle kun ei kuluteta vai onko ilmastonsuojelu laitettu jäihin jotta saadaan lisää rahooo?
Älä puhu kun et ymmärrä. Täällä on monella jo todellinen hätä. Verot alas ja työn teko kannattavaksi
Vierailija kirjoitti:
On menny töiden kerjäämiseksi somessa.
t.naisyrittäjä
I feel u sis! Jaksamista! Tää on ihan karmeeta!
t. sähköurakoitsija
Mikä lama? Just tuli palkankorotus 👍
Ei ole mitään hätää kun Kelasta tuodaan rahaa kottikärryllä aina kuun alussa, Kuulun luxustukipummieliittiin ja olen ylpeä siitä. Työnteko pitää jättää niille joilla on enemmän kunnianhimoa.
Olen palaamassa töihin ja puolen vuoden vapaan jälkeen. Esimies soitteli ja puhuttiin kevään lomien lisäksi palkoista. Jos ymmärsin oikein niin 400 eurolla on peruspalkka noussut mistä olin aika hämmästynyt. Palkat meillä menee nykyään osaamisperusteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen palaamassa töihin ja puolen vuoden vapaan jälkeen. Esimies soitteli ja puhuttiin kevään lomien lisäksi palkoista. Jos ymmärsin oikein niin 400 eurolla on peruspalkka noussut mistä olin aika hämmästynyt. Palkat meillä menee nykyään osaamisperusteisesti.
Lama ei siis vaikuta pätkän vertaa.
Ei oo rahaa, muute ihan hyvin menee.
Kyllä ja ei. Teen kahta työtä ja nautin kahta palkkaa, yhteensä yli keskiarvoansion. Silti juuri mitään ei jää käteen. Elinkustannukset ovat nousseet.
Samoin. Isäni oli 90-luvulla juristi ja täystyöllistetty muiden ihmisten konkurssien kanssa. Itsellä on vielä töitä, vaikka firmassa oli viime vuonna yt-neuvottelut. Jos jäisin työttömäksi, talous pysyisi silti kasassa kiitos puolison varallisuuden.