Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, enkä käytä

Vierailija
30.01.2025 |

Olen yli 40. Ei kierrukoita tai pillereitä tai mitään muitakaan laastareita. Olen elänyt täysin luomuna.

Muita?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ naisen uho hormonittomasta elämästä on usein lyhytaikainen. Jos tulee ikäviä ja elämää rajoittavia vaihdevuosioireita, hormonikorvaushoito on siunaus.

Joo, minulla ei ole kyse uhosta vaan realiteeteista. En saa pillereitä vaikka haluaisin. 

Vierailija
22/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari kk sitten ensimmäisen hormonikierukan jotta saataisiin runsaat kuukautiset kuriin. Toistaiseksi näyttää hyvältä.  

N49 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+ naisen uho hormonittomasta elämästä on usein lyhytaikainen. Jos tulee ikäviä ja elämää rajoittavia vaihdevuosioireita, hormonikorvaushoito on siunaus.

Hormoneilla siirretään niitä oireita myöhemmäksi. Kuumat aallot tulevat sitten kuusikymppisenä. Ei lääkärit jatka niitä pillerireseptejä hautaan saakka. Tiedän kun moni 60 v tuttu valittaa sitä ettei lääkäri enää uusi reseptiä ja hikoiluttas.

Vaihdevuosioireita on lukuisia muitakin kuin ne kuumat aallot, eivätkä ne yleensä siirry korvaushoidolla myöhemmäksi. Esim. Kovat nivelkivut ja unettomuus.

Vierailija
24/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei jos halua lapsia, tai luku on jo täynnä. En minäkään ole käyttänyt mitään hormoneja en ulkoisia enkä laastareita enkä hormoonipillereitä. Katsotaan pysynkö terveenä. On niin suuri riski saada syöpälajeja.

Vierailija
25/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se hyvä ihmiselle syödä hormoneja

Vierailija
26/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, minulla ei ole kyse uhosta vaan realiteeteista. En saa pillereitä vaikka haluaisin. 

Kauheeta. Otan osaa.

Vierailija
27/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luovuin just hormonikierukasta. Oli 10v

Vierailija
28/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin miksi niitä syö. 

Vierailija
29/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau, onnea. Itse sain valita: hormonit vai kohdunpoisto. Ap varmaan olisi kiljuen mennyt leikkaukseen ettei luomuneitsyys mene.

Ei olisi minulle tarjottu ensimmäistä vaihtoehtoa ollenkaan. Se olisi ollut kohdun poisto. 

Vierailija
30/30 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, etenkään jos on veritulppahistoriaa.