Zeekr-autojen LFP-akustot pystyvät latautumaan 800Kw:n teholla...
Niillä on joku ihan oma versio LFP-akustoista, perinteisesti LFP-akustot ovat olleet hitaanpuoleisia latautumaan...
Kiinassa nopeimmat laturit pystyvät antamaan tehoa 900Kw:n teholla ja ihan käytännön testeissä esim. Zeekr 7x latauskäyrä on nopeimmillaan 800Kw:n luokkaa. Tuo on kyllä ihan sairas nopeus. Eipä tuossa enää juuri eroa ole siihen verrattuna että käy tankkaamassa bensaa autoon...
Zeekr on Geely-konsernia kuten esim. Volvo.
Ruotsissa Zeekr-autoja on jo liikenteessäkin.
Kommentit (5)
LFP-akustoja saa vielä aika huoletta pikaladata usein ja ladata vaikka 100 prosenttin ilman että ne kärsii siitä kovin paljon verrattuna muihin akkutyyppeihin.
Zeekr 7x on Göteborgissa suunniteltu auto kuten Volvot ja Polestaritkin.
On muuten ihan sairaan hieno auto kaikin puolin.
On varmaan aika hinnakas.
Toki Zeekrillä on halvempiakin malleja.
Ruotsissa alkaen 53000e.
Parhaimmassa versiossa on jo sitten aktiivinen ilmajousituskin. Sen hinta n. 63000.
Sitten kun "jopa" ei enää kuulu markkinointisanastoon niin palataan asiaan.
Bensaa kun tankkaa niin sitä tulee tiettyyn tahtiin eikä mitään jopa sanoja tarvita.
Ei kiinnosta patterilelut.