Jännä miten sellaset ihmiset, jotka valittaa, jos joku ei enää pidä yhteyttä tai liiku samoissa "piireissä/ tilaisuuksissa"
On juuri niitä, jotka ei alunperinkään ole olleet sinusta muutenkaan mitenkään kiinnostuneita tai halunneet olla ystäviä tai aktiivisia sen suhteen, että tulisit paikalle tai ylipäätään tuntisit itsesi tervetulleeksi tai toivotuksi.
Ihmettelen tätä aina vaan. Aikoinaan lopetin yhteydenpidon sellaisten opiskelukavereiden kanssa, jotka olivat enemmän kavereita keskenään ja minä olin vain sellainen ylimääräinen paha. Tämä oli jotenkin todella käsittämätöntä niille, että en enää aktiivisesti yrittänyt olla heidän kanssa koulun päätyttyä. Ajattelin, että noh koulu on käyty ja mitäs minä enää noihin yhteyttä pidän, kun en alunperinkään ollut heille mitenkään tärkeä. Olin jopa vähän kiusattu siinä porukassa.
Taannoin olin työpaikassa, jossa määräaikaisuutta ei enää jatkettu ja jätin sitten osallistumatta tällaisiin työn ulkopuolisiin juttuihin. Ajattelin, että noh. mitäpä minä nyt enää noista kun ei nekään minusta. Jälkikäteen olen saanut kautta rantain kuulla, että olen jotenkin epäkypsä kun "ghostaan". Minua ei kuitenkaan koskaan siellä työpaikassa mitenkään toivotettu tervetullleeksi, vaan olin sellainen ylimääräinen paha, mikä jonkun on pakko perehdyttää tyylliin, en minä perehdytä kun ei minuakaan koskaan perehdytetty. Määräaikasena olin myös "alempiarvoinen" kuin vakituiset. Jos puljuun palkattiin joku uusi vakituinen, niin se kyllä kierrettiin kättelemässä ja toivottelemassa tervetulleeksi. Koko työajasta siellä jäi tosi hämmentävä olo. Ihan kuin en olisi saanut olla siellä. Miksi minun pitäisi tollaseen seuraan enää tuppautua, kun en alunperinkään ollut mitenkään toivottu?
Kommentit (19)
En minäkään ole yhteydessä mitenkään ihmisiin joista on jäänyt sellainen kuva että olen vain ylimääräinen ja jonka kanssa pitäisi vähän jutella kun samalla työpaikalla ollaan.
Monet tarvitsee jonkun "alempiarvoisen" tuntiessaan itsensä paremmaksi.
Onneks oon jo 50+ enkä koe enää mitään tarvetta vastata kenenkään odotuksiin, jee!
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että sen alempiarvoisen odotetaan pitävän kutienkin yhteyttä sitten sen pakollisen jakson jälkeen. Ihan kuin nämä olisivat jotenkin riippuvaisia siitä, että joku alempiarvoinen epätoivoisesti yrittää vielä roikkua perässä. Koetaan hirveänä loukkauksena, jos ei olekaan kiinnostunut. Tämä on vaan jotenkin niin outoa. MIkseivät itse ole aloitteellisia ja ota yhteyttä, jos kerran niin kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten totta, mulla on ollut pari tuttua, jotka halus pitää mua tossa roolissa. En ole missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Onneks oon jo 50+ enkä koe enää mitään tarvetta vastata kenenkään odotuksiin, jee!
Ei tässä ole kyse siitä, että minulla olisi tarve vastata kenenkään odotuksiin. Ihmettelen lähinnä sitä, että miksi juuri sellaiset, joille ei olle muutenkaan mitenkään tärkeä koke hirveänä loukkauksena jos en koe tarvetta pitää heihin yhteyttä jälkikäteen. Luuleeko tollaset ihmiset tosissaan, että tässä ollaan hyviäkin ystäviä?
Toinen kuvio mitä ihmettelen on se, että jos kieltäytyy jostain pyynnöstä, niin loukkaannutaan verisesti, eikä haluta pitää enää yhteyttä. En minäkään nyt niin epätoivoinen ole, että suostuisin nyt ihan mihin tahansa. Tai kerran kun yks työkaveri piti synttärit ja toivoi, että kaikki tuo rahaa, niin vein mukin. Ei ollut mikään pitkäaikainen ystävä ja luulin, että se raha ei ollut mitenkään pakollinen lahja. Ajattelin, että parempi viedä se muki kuin joku kämänen 10e. Mutta se sitten oli se viimeinen niitti. Ei enää mitään yhteyttä. Tai kun kerran en ehtinyt vastata puhelimeen kun yks työkaveri olisi tuonut mulle kukat hoitoon, niin siitä sitten loukkaantu niin ettei olla enää puhevälissä. Miksei lähettänyt esim. tekstiviestiä jos niin herran hätä oli?
En vaan aina tajua näitä kuvioita. Tommoset ihmiset ei sitten oikeastaan olekaan mitään "ystäviä" vaikka niin itseään sellaisena pitävät kovastikin ens alkuun.
Minua ihmetyttää erityisesti ne, joita varten minun pitäisi olla somessa. Hirveä ihmettely ja jopa painostus. Loukkaannutaan, että en ole heidän elämänsä päivityksistä kiinnostunut ja tykkäilemässä. Heitä ei kylläkään mitkään minun elämäni asiat ole koskaan kiinnostaneet, olen aina ollut lähinnä se ihaileva yleisö heidän näytelmässään, erilaisissa tilanteissa/tilaisuuksissa. Olisin varmaankin tilastotäytettä, "katsokaa miten laaja seurapiiri minulla on..."
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää erityisesti ne, joita varten minun pitäisi olla somessa. Hirveä ihmettely ja jopa painostus. Loukkaannutaan, että en ole heidän elämänsä päivityksistä kiinnostunut ja tykkäilemässä. Heitä ei kylläkään mitkään minun elämäni asiat ole koskaan kiinnostaneet, olen aina ollut lähinnä se ihaileva yleisö heidän näytelmässään, erilaisissa tilanteissa/tilaisuuksissa. Olisin varmaankin tilastotäytettä, "katsokaa miten laaja seurapiiri minulla on..."
Joo totta xD xD
Ja sitten laskeskellaan niitä kaverimääriä, että tuolla on niin ja niin paljon ja tuolla niin vähän. Mutta tämä ehkä enemmän noilla nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse siitä, että minulla olisi tarve vastata kenenkään odotuksiin. Ihmettelen lähinnä sitä, että miksi juuri sellaiset, joille ei olle muutenkaan mitenkään tärkeä koke hirveänä loukkauksena jos en koe tarvetta pitää heihin yhteyttä jälkikäteen. Luuleeko tollaset ihmiset tosissaan, että tässä ollaan hyviäkin ystäviä?
Mulla itsellä oli nuorempana miellyttämisen tarvetta, niin siksi olen helpottunut kun ei enää ole. En mä susta tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo totta xD xD
Ja sitten laskeskellaan niitä kaverimääriä, että tuolla on niin ja niin paljon ja tuolla niin vähän. Mutta tämä ehkä enemmän noilla nuorilla.
Tuntuu olevan ihan 40+ -ikäisilläkin. Ehkä sitten jääneet jollekin keskeneräiselle kehitystasolle?
En kyllä näe tuossa mitään jännää.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe tuossa mitään jännää.
no eikö
Muutenkin olen jotenkin täysin pettynyt ihan kaikkiin ihmisiin. Poislukien tietty omat lapset ja puoliso. Ja muutama sukulainen. Kaikki muut on osoittautuneet todella todella inohttaviksi ja petollisiksi :( En luota enää keneenkään ja tämä harmittaa. Miksi ihmiset ei voi olla vain kivoja ja lojaaleja toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin omassa suvussa tässä asemassa. Lopulta tuli mitta täyteen, ja katkoin välit sekä muutin kauas suvusta. Kylläpä syttyi kamala hätä, ja yhteyttä on yritetty saada muiden ihmisten kautta. Tehtiin kiukkuspäissään jopa huoli-ilmoitus😅😂
Oli niin jännää etten jaksanutkaan lukea kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Oli niin jännää etten jaksanutkaan lukea kokonaan
Korvaa sana jännä vaikka sanalla kumallista. Jos se helpottaat tuskaasi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä entisellä läheisellä ystävällä oli vasta suuri mullistus elämässään. Laitoin viestiä kysyäkseni miten jaksaa, ja hän vastasi vain ettei jaksa kirjoittaa, kun en kerran viitsi asentaa Instagramia että voisin seurata häntä. Okei. Ajattelin, että henkilökohtainen kuulumisten kysyminen olisi jotenkin ... kiinnostuneempaa ja merkityksellisempää kuin se, että joku katsoo sun päivityksen ja painaa jotain emojia.
Ja jatkan vielä, että en ole todellakaan ketään ghostannut. Jos joku oma-aloitteisesti ottaisi minuun yhteyttä, tietää kyllä miten minuun saa yhteyden, niin tottakai vastaisin. Mutta miksi minun pitäisi olla se, joka ottaa yhteyttä ja kyselee tms.