Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko kenestäkään muusta, että ihmisillä ei ole enää aikaa olla ja viettää aikaa muiden kanssa?

Vierailija
30.01.2025 |

Vai olenko se vain minä, kenen seurasta muilla tuntuu olevan aina kiire pois?

Millaista se olisi, jos joku ihminen sanoisi minulle että "älä mene vielä, jää hetkeksi" sen sijaan, että aina sillä toisella on kiire. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä vie mehut kaikista.

Vierailija
2/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi aikaa muttei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sairaudet niistä jotka eivät ole työkykyisiä. Tuloksena siis ettei kukaan jaksa enää mitään 

Vierailija
4/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ykeinkertaisesti kiinnosta viettää aikaa muiden kanssa. Olen huomannut, että ihmisten on jostain syystä vaikea sitä käsittää. Sitten yritetään väkisin tuppautua seuraan ja yrittää pakottaa sosiaaliseksi. Ei tule onnistumaan.

Vierailija
5/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some vie myös salakavalasti aikaa ja lisää toisaalta kuormittuneisuutta kanssaihmisiin. Sääli.

Vierailija
6/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on sairas. Entistä enemmän käperrytään itseen omien viihdelaitteiden ympärille, sekä väsymyksestä että itsekkyydestä ja mukavuudenhalusta.

Löytyykö enää rakkautta maan päältä, kun Hän saapuu?

Vierailija
7/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut itsestäni tämän, vaikka haluaisin viettää enemmän aikaa, elämän kiireinen aikataulu ei anna periksi. Jos jostain yritän säästää aikaa tulee vaan entistä kiireempi.

Vierailija
8/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkö ei vienyt?

Vierailija
9/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ykeinkertaisesti kiinnosta viettää aikaa muiden kanssa. Olen huomannut, että ihmisten on jostain syystä vaikea sitä käsittää. Sitten yritetään väkisin tuppautua seuraan ja yrittää pakottaa sosiaaliseksi. Ei tule onnistumaan.

Outoa kuitenkin, että keskustelupalstoilla ts. muiden ihmisten seurassa on aina erityisen paljon näitä, jotka kertovat kiinnostuksen puutteestaan muihin... Miksi näin? Luulisi, jossei ihmiset kiinnosta, niin ei olisi täälläkään lätisemässä? Varsin epäloogista. Näiden kohdalla lieneekin ennemmin kyse jonkinlaisesta fundamentaalisesta kyvyttömyydestä vastavuoroiseen kanssakäymiseen tai ihmispelosta, joka naamioidaan näin kettu pihlajanmarjoista -tyyliin. 🤗

Vierailija
10/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on sairas. Entistä enemmän käperrytään itseen omien viihdelaitteiden ympärille, sekä väsymyksestä että itsekkyydestä ja mukavuudenhalusta.

Löytyykö enää rakkautta maan päältä, kun Hän saapuu?

Tuhannet ihmiset tekevät töitä saadakseen meidät yhä enemmän aikaa viettämään hetkellisen viihteen ja näennäistiedon parissa. Kenenkähän palveluksessa ovat viime kädessä. Emme jaksa syventyä muiden asioihin hetken kuulumisia kauempaa kun on riennettävä kurkistamaan onko (pika)viestejä ja peukutuksia.

Vierailija
11/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nauttisin mielelläni kerran pari kuussa pitkistä keskusteluista. Aina ei löydy sopiviin aikoihin sopivaa seuraa.

Vierailija
12/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa kuitenkin, että keskustelupalstoilla ts. muiden ihmisten seurassa on aina erityisen paljon näitä, jotka kertovat kiinnostuksen puutteestaan muihin... Miksi näin? Luulisi, jossei ihmiset kiinnosta, niin ei olisi täälläkään lätisemässä? Varsin epäloogista. Näiden kohdalla lieneekin ennemmin kyse jonkinlaisesta fundamentaalisesta kyvyttömyydestä vastavuoroiseen kanssakäymiseen tai ihmispelosta, joka naamioidaan näin kettu pihlajanmarjoista -tyyliin. 🤗

Mitä epäloogista siinä on, että selailee keskusteluja keskustelupalstalla mutta ei halua nähdä ihmisiä livenä? Täysin eri asioita.

Vierailija
13/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu jää kumminkin pinnalliseksi pitkän ajan jälkeen, ei ole luottamusta vaan pitää vaan päästä todistelemaan muille jotain turhaa.

Vierailija
14/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalstoilla voi valita keskustelut joihin osallistuu. Eikä sitä nyt voi verrata, keskusteleeko anonyymisti internetin keskustelupalstalla, vai kasvokkain jonkun uteliaan Marja-Tertun kanssa. Ei todellakaan ole sama asia.

Vierailija
15/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstoilla voi valita keskustelut joihin osallistuu. Eikä sitä nyt voi verrata, keskusteleeko anonyymisti internetin keskustelupalstalla, vai kasvokkain jonkun uteliaan Marja-Tertun kanssa. Ei todellakaan ole sama asia.

Tämä siis vastaus 9 viestiin, lainaus ei jostain syystä toiminut.

Vierailija
16/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa olisi muttei mielenkiintoa. Suurin osa ihmisistä on nykyään aivan turhia.

Vierailija
17/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa,a

18/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi voi valita, milloin osallistuu. Voi välillä käydä vaikka käydä viemässä roskat ulos, saunomassa, viedä koiran lenkille, laittaa ruokaa tai mitä tahansa ja tulla sen jälkeen takaisin jatkamaan keskustelua. Kasvotusten tavatessa olisi epäkohteliasta yks kaks vaan häippästä jonnekin ja palata takaisin 10 minuutin tai 3 tunnin päästä. 

Vierailija
19/19 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkö ei vienyt?

Eikö työelämän muutoksesta ole uutisoitu vähän väliä. Varsinkin aivoja kuormittava työ on lisääntynyt ja ennen kolme ihmistä teki sen mitä nyt yksi, siivoojillakin on joku pari minuuttia per tila aikaa jne. Olettaisin, että nimenomaan aivoja kuormittava työ sekä jatkuvasti liian kiireinen työ johtaa siihen, että vapaa ajalla ei enää jakseta mitään "ylimääräistä".

En muista että isovanhempani olisivat ikinä valittaneet väsymystä töiden takia tai näyttäneet väsyneiltä siitä syystä. Oma sukupolveni sitäkin enemmän. Esimerkiksi omissa töissäni edellytetään virheettömyyttä ja tehokasta toimintaa, työtä pitää tehdä 100% teholla keskittyneesti koko ajan. Kyllä se jossain tuntuu. Päälle melkein tunnin työmatka per suunta. Isovanhemmillani oli alle 20 minuutin työmatkat ja samat työpaikat koko työuran ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä