Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nordea đŸ„‚ onneksi olkoon 0,94€/osinko osakkeelta

Vierailija
30.01.2025 |

KyllĂ€ taas kelpaa olla omistaja, hieman yli 30 000€ kilahtaa kohta osinkoina tilille tĂ€nĂ€kin vuonna.

Onnea myös muille osakkeen omistajille!

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

I feel you. Sijoitin joulukuussa uutta lÀÀkettÀ kehittÀvÀÀn jenkkifirmaan ja sijoituksesta sulanut 25% alle kahdessa kuukaudessa. UhkapeliÀ toisin kuin Nordea. Realisoin kohta tappiot ja ostan Nordeaa.

Vierailija
82/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EhkĂ€ ostan seuraavaksi ostan jonkun pienen rantatontin. SiellĂ€ voi puuhailla. Rakentaa vaikka saunamökin. Mieli lepÀÀ. Ja kyllĂ€hĂ€n tontin arvo aina nousee, jos siinĂ€ on rakennuksia. 

Ja sitten toinen mihin voisi sijoittaa on maa. Jos jaksaisi miettiĂ€, missĂ€ maan arvo nousee. Mihin tulee teitĂ€, ihmisiĂ€, kauppoja, ostoskeskuksia. Mihin ei tule. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lapista maata? Jos on joku maaplĂ€ntti, josta löytyy metallia? Saako maanomistaja siitĂ€ osan? Vai löytĂ€jĂ€? 

SiitĂ€ voisi saada todella ison voiton. MitĂ€ jos vuokraisi matkailuauton ja kiertelisi Lappia vuoden. Etsisi sieltĂ€ sijoitettavaa. Olisiko kannattavaa? 

Kun se Ronaldokin oli perheineen siellĂ€ juuri. Ja sai 400 miljoonaa katsojaa avantovideoilleen. Sinne haluaa taas paljon ihmisiĂ€. 

Vierailija
84/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rikas yrittÀjÀtuttu ostaa vuosittain metsÀÀ. Itse laitan lantteja osakkeisiin vaihtelevalla menestyksellÀ. Tonnin jos voittaa jonkun osakkeen kanssa, niin tonni takkiin toisen kanssa.

Vierailija
85/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapista maata? Jos on joku maaplĂ€ntti, josta löytyy metallia? Saako maanomistaja siitĂ€ osan? Vai löytĂ€jĂ€? 

SiitĂ€ voisi saada todella ison voiton. MitĂ€ jos vuokraisi matkailuauton ja kiertelisi Lappia vuoden. Etsisi sieltĂ€ sijoitettavaa. Olisiko kannattavaa? 

Kun se Ronaldokin oli perheineen siellĂ€ juuri. Ja sai 400 miljoonaa katsojaa avantovideoilleen. Sinne haluaa taas paljon ihmisiĂ€. 

Vuodessa ehtisi tutustua Lappiin, lappilaisiin ja lappalaisiin. NĂ€kisi ja kokisi monenlaista. SinĂ€nsĂ€ varmasti kannattavaa. SiellĂ€ on paljon mahdollisuuksia tehdĂ€ bisnestĂ€. Niinkuin se Jounin kaupan Jouni. SehĂ€n on ihan hirveĂ€n rikas. Jos on tyhjÀÀ ja tulee ihmisryntĂ€ys, jotain ne ihmiset haluaa. 

Vierailija
86/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas yrittÀjÀtuttu ostaa vuosittain metsÀÀ. Itse laitan lantteja osakkeisiin vaihtelevalla menestyksellÀ. Tonnin jos voittaa jonkun osakkeen kanssa, niin tonni takkiin toisen kanssa.

MĂ€ haluaisin paljon enemmĂ€n rahaa kuin 100 % tuoton viidessa vuodessa. Jos niitĂ€ rahoja enÀÀ olisi. 

Jos keksisi jonkun jutun, mitÀ moni ei ole vielÀ ajatellut.

Vierailija
87/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

JĂ€lkiviisaana voi taas katsoa viime syksyĂ€, ettĂ€ olisinpa ostanut Teslaa ja Palantiria. Sen sijaan ostin NestettĂ€ đŸ˜©

Vierailija
88/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt se Trumpkin haluaa Grönlannin. Eli pohjoiseen pĂ€in pitĂ€s sijoittaa. Lappi, JÀÀmeren rannalta tontti? MillĂ€ aikataululla? 

Vierailija
89/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se Trumpkin haluaa Grönlannin. Eli pohjoiseen pĂ€in pitĂ€s sijoittaa. Lappi, JÀÀmeren rannalta tontti? MillĂ€ aikataululla? 

Kirkkoniemi on kaunis paikka. SitĂ€ halajaa myös VenĂ€jĂ€. JÀÀmeren rannalla. Sinne sitten :) 

Vierailija
90/125 |
06.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nordea on yksi rennoimpia osakkeita omistaa / pelailla. Nyt kun Sampo splittaa osakkeensa ja osakkeen hinta asettuu 8€ pintaan, siitĂ€ tulee luultavasti samanlainen veivilappu kuin Nordeasta. TykkÀÀn.

Vierailija
91/125 |
07.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kovasti noussut taas Nordean kurssi. Tulee olemaan aika iso osinkodippi, jos pysyy 11,60€ tasolla. Veikkaisin tuosta 1,3€ osinkodippiĂ€.

Vierailija
92/125 |
07.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SSAB B Kopio Nordeasta on vÀhÀn kummallisesti

OstaMyy

24 pilkku 02 %24,02%1564 euroa ja 66 senttiĂ€1 564,66 EUR

miinus 1 pilkku 58 %1,58%

4 euroa ja 97 senttiÀ4,97 EUR

8079 euroa ja 50 senttiĂ€8 079,50 EUR16251 625 kpl

Ostin vuoden alusta ja noussut 24,02 %    rahassa 1564,66€      ja osakkeitten arvo 8079,50€

Minulla on kymmenkunta yhtiötÀ ja tÀmÀ oli kyllÀ ullatys, katsoin vain osinkotuottoa kun ostin. Aloitin ost- tilini loppuvuonna 2021 ja sitten alkoi rytinÀ. Olen kyllÀ jo plussalla.

Vierailija
93/125 |
07.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SSAB kÀvi viime syksynÀ alle 4 egessÀ. Myin silloin pois pienellÀ tappiolla. YllÀttÀvÀn kova kurssinousu. Trumpin ansiota?

Vierailija
94/125 |
08.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En oikein edes tiedĂ€ mitĂ€ SSAB tekee, ehkĂ€ terĂ€stĂ€? Ostin lĂ€hinnĂ€ osinkojen ja hajautuksen takia. En ole mikÀÀn osakeguru. Minun suunnitelma on omistaa pitkÀÀn ja saada tasaista osinkoa ja korkoa koron pÀÀlle. Tuo Kesko on muuten rikas firma , yli miljardi kĂ€teistĂ€ tilillĂ€. Maksaa myös hyvÀÀ osinkoa ja aika varma nakki juurikin kun on niin rikas yhtiö.  En lĂ€hde tavoittelemaan kovaa kurssinousua, ostan osinko-osakkeita. Teslakin taitaa laskea Muskin sekoilun perĂ€ssĂ€

Vierailija
95/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on lÀhinnÀ ETF-rahastoja, mutta reilu 40% suoria osakkeita. Just nyt olisi aika paljon kÀteistÀ, mutta Nordea tÀllÀ hetkellÀ turhan kallis.

Elisasta tykkÀÀn, koska aika varmalla pohjalla ja jakaa osinkona koko tuloksensa. Toisinaan vielÀ keulii, viime vuonna taisin ostaa 40e pintaan ja myin pois, kun kÀvi melkein 50e. Viimeksi ostin takaisin 41,60e hintaan. Myyn varmaan pois, jos nousee yli 45e.

Keskossa arveluttaa nuo ulkomaanviritykset. Oon omistanut vÀlillÀ.

JenkeistÀ mulla suorana omistuksena enÀÀ Altria, Verizon ja Pfizer. Aattelen noista, ettÀ joka tapauksessa hyvÀ osinko ja toisinaan keulivat niin ettÀ voi myydÀ poiskin (5-10%) ja ostaa takaisin kun ovat taas halpoja.

BriteistÀ mulla on Bats ja Imperial Brands. Osingon perÀssÀ olen. Ovat keulineet viimeisen 6kk aikana aika hyvin, mutten poikkeuksellisesti ole myymÀssÀ pois. Pikkasen harmittaa, kun en ostanut syksyllÀ HSBC:n lappuja. Oli jo osto-nappi esillÀ, mutta outo pessimismi iski - ja ihan turhaan voi nyt sanoa,

Vierailija
96/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saat kun ostat ennen yhtiökokouspÀivÀÀ.

Vierailija
97/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen löydÀ tietoa kaupankÀyntikuluista nordnetissÀ? Ostaisin Nordeaa lisÀÀ. Aloittelija olen.

Se on 9e alimmalla tasolla. Siis alle 1-10 kauppaa kuukaudessa.

Vierailija
98/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JĂ€lkiviisaana voi taas katsoa viime syksyĂ€, ettĂ€ olisinpa ostanut Teslaa ja Palantiria. Sen sijaan ostin NestettĂ€ đŸ˜©

MÀ kÀskin ostaa Palantiria tÀÀllÀ silloin kun se oli 31e, miksi ette ostaneet? Toisaaltaan en ostanut minÀkÀÀn. Olisin miljonÀÀri jos ostaisin aina ehdottamaani osaketta jolla on kova kasvupotentiaali.

Vierailija
99/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muistan syksyllÀ törmÀnneeni Palantirin nimeen ja kurssi oli sillon alle 40. SilmÀilin sitten jotain tyyliin Seeking Alphan juttua, ja jÀi pÀÀllimmÀiseksi mieleen, ettÀ pahamainen omistaja. Skippasin. Sitten nÀin jossain vaiheessa, ettÀ kurssi 80. Aattelin, ettÀ samapa tuo enÀÀ, on jo liian kallista. Nyt kurssi melkein 120... ja taas mietin, ettÀ aivan liian myöhÀistÀ.

Vierailija
100/125 |
11.02.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kurssi laskee osingon verran ja maksat osingoista verot.