Nordea đ„ onneksi olkoon 0,94âŹ/osinko osakkeelta
KyllÀ taas kelpaa olla omistaja, hieman yli 30 000⏠kilahtaa kohta osinkoina tilille tÀnÀkin vuonna.
Onnea myös muille osakkeen omistajille!
Kommentit (125)
EhkÀ ostan seuraavaksi ostan jonkun pienen rantatontin. SiellÀ voi puuhailla. Rakentaa vaikka saunamökin. Mieli lepÀÀ. Ja kyllÀhÀn tontin arvo aina nousee, jos siinÀ on rakennuksia.
Ja sitten toinen mihin voisi sijoittaa on maa. Jos jaksaisi miettiÀ, missÀ maan arvo nousee. Mihin tulee teitÀ, ihmisiÀ, kauppoja, ostoskeskuksia. Mihin ei tule.
Lapista maata? Jos on joku maaplÀntti, josta löytyy metallia? Saako maanomistaja siitÀ osan? Vai löytÀjÀ?
SiitÀ voisi saada todella ison voiton. MitÀ jos vuokraisi matkailuauton ja kiertelisi Lappia vuoden. Etsisi sieltÀ sijoitettavaa. Olisiko kannattavaa?
Kun se Ronaldokin oli perheineen siellÀ juuri. Ja sai 400 miljoonaa katsojaa avantovideoilleen. Sinne haluaa taas paljon ihmisiÀ.
Rikas yrittÀjÀtuttu ostaa vuosittain metsÀÀ. Itse laitan lantteja osakkeisiin vaihtelevalla menestyksellÀ. Tonnin jos voittaa jonkun osakkeen kanssa, niin tonni takkiin toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lapista maata? Jos on joku maaplÀntti, josta löytyy metallia? Saako maanomistaja siitÀ osan? Vai löytÀjÀ?
SiitÀ voisi saada todella ison voiton. MitÀ jos vuokraisi matkailuauton ja kiertelisi Lappia vuoden. Etsisi sieltÀ sijoitettavaa. Olisiko kannattavaa?
Kun se Ronaldokin oli perheineen siellÀ juuri. Ja sai 400 miljoonaa katsojaa avantovideoilleen. Sinne haluaa taas paljon ihmisiÀ.
Vuodessa ehtisi tutustua Lappiin, lappilaisiin ja lappalaisiin. NÀkisi ja kokisi monenlaista. SinÀnsÀ varmasti kannattavaa. SiellÀ on paljon mahdollisuuksia tehdÀ bisnestÀ. Niinkuin se Jounin kaupan Jouni. SehÀn on ihan hirveÀn rikas. Jos on tyhjÀÀ ja tulee ihmisryntÀys, jotain ne ihmiset haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikas yrittÀjÀtuttu ostaa vuosittain metsÀÀ. Itse laitan lantteja osakkeisiin vaihtelevalla menestyksellÀ. Tonnin jos voittaa jonkun osakkeen kanssa, niin tonni takkiin toisen kanssa.
MÀ haluaisin paljon enemmÀn rahaa kuin 100 % tuoton viidessa vuodessa. Jos niitÀ rahoja enÀÀ olisi.
Jos keksisi jonkun jutun, mitÀ moni ei ole vielÀ ajatellut.
JĂ€lkiviisaana voi taas katsoa viime syksyĂ€, ettĂ€ olisinpa ostanut Teslaa ja Palantiria. Sen sijaan ostin NestettĂ€ đ©
Nyt se Trumpkin haluaa Grönlannin. Eli pohjoiseen pÀin pitÀs sijoittaa. Lappi, JÀÀmeren rannalta tontti? MillÀ aikataululla?
Vierailija kirjoitti:
Nyt se Trumpkin haluaa Grönlannin. Eli pohjoiseen pÀin pitÀs sijoittaa. Lappi, JÀÀmeren rannalta tontti? MillÀ aikataululla?
Kirkkoniemi on kaunis paikka. SitÀ halajaa myös VenÀjÀ. JÀÀmeren rannalla. Sinne sitten :)
Nordea on yksi rennoimpia osakkeita omistaa / pelailla. Nyt kun Sampo splittaa osakkeensa ja osakkeen hinta asettuu 8⏠pintaan, siitÀ tulee luultavasti samanlainen veivilappu kuin Nordeasta. TykkÀÀn.
Kovasti noussut taas Nordean kurssi. Tulee olemaan aika iso osinkodippi, jos pysyy 11,60⏠tasolla. Veikkaisin tuosta 1,3⏠osinkodippiÀ.
SSAB B Kopio Nordeasta on vÀhÀn kummallisesti
24 pilkku 02 %24,02%1564 euroa ja 66 senttiÀ1 564,66 EUR
miinus 1 pilkku 58 %1,58%
4 euroa ja 97 senttiÀ4,97 EUR
8079 euroa ja 50 senttiÀ8 079,50 EUR16251 625 kpl
Ostin vuoden alusta ja noussut 24,02 % rahassa 1564,66⏠ja osakkeitten arvo 8079,50âŹ
Minulla on kymmenkunta yhtiötÀ ja tÀmÀ oli kyllÀ ullatys, katsoin vain osinkotuottoa kun ostin. Aloitin ost- tilini loppuvuonna 2021 ja sitten alkoi rytinÀ. Olen kyllÀ jo plussalla.
SSAB kÀvi viime syksynÀ alle 4 egessÀ. Myin silloin pois pienellÀ tappiolla. YllÀttÀvÀn kova kurssinousu. Trumpin ansiota?
En oikein edes tiedÀ mitÀ SSAB tekee, ehkÀ terÀstÀ? Ostin lÀhinnÀ osinkojen ja hajautuksen takia. En ole mikÀÀn osakeguru. Minun suunnitelma on omistaa pitkÀÀn ja saada tasaista osinkoa ja korkoa koron pÀÀlle. Tuo Kesko on muuten rikas firma , yli miljardi kÀteistÀ tilillÀ. Maksaa myös hyvÀÀ osinkoa ja aika varma nakki juurikin kun on niin rikas yhtiö. En lÀhde tavoittelemaan kovaa kurssinousua, ostan osinko-osakkeita. Teslakin taitaa laskea Muskin sekoilun perÀssÀ
Mulla on lÀhinnÀ ETF-rahastoja, mutta reilu 40% suoria osakkeita. Just nyt olisi aika paljon kÀteistÀ, mutta Nordea tÀllÀ hetkellÀ turhan kallis.
Elisasta tykkÀÀn, koska aika varmalla pohjalla ja jakaa osinkona koko tuloksensa. Toisinaan vielÀ keulii, viime vuonna taisin ostaa 40e pintaan ja myin pois, kun kÀvi melkein 50e. Viimeksi ostin takaisin 41,60e hintaan. Myyn varmaan pois, jos nousee yli 45e.
Keskossa arveluttaa nuo ulkomaanviritykset. Oon omistanut vÀlillÀ.
JenkeistÀ mulla suorana omistuksena enÀÀ Altria, Verizon ja Pfizer. Aattelen noista, ettÀ joka tapauksessa hyvÀ osinko ja toisinaan keulivat niin ettÀ voi myydÀ poiskin (5-10%) ja ostaa takaisin kun ovat taas halpoja.
BriteistÀ mulla on Bats ja Imperial Brands. Osingon perÀssÀ olen. Ovat keulineet viimeisen 6kk aikana aika hyvin, mutten poikkeuksellisesti ole myymÀssÀ pois. Pikkasen harmittaa, kun en ostanut syksyllÀ HSBC:n lappuja. Oli jo osto-nappi esillÀ, mutta outo pessimismi iski - ja ihan turhaan voi nyt sanoa,
Saat kun ostat ennen yhtiökokouspÀivÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Miksen löydÀ tietoa kaupankÀyntikuluista nordnetissÀ? Ostaisin Nordeaa lisÀÀ. Aloittelija olen.
Se on 9e alimmalla tasolla. Siis alle 1-10 kauppaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
JĂ€lkiviisaana voi taas katsoa viime syksyĂ€, ettĂ€ olisinpa ostanut Teslaa ja Palantiria. Sen sijaan ostin NestettĂ€ đ©
MÀ kÀskin ostaa Palantiria tÀÀllÀ silloin kun se oli 31e, miksi ette ostaneet? Toisaaltaan en ostanut minÀkÀÀn. Olisin miljonÀÀri jos ostaisin aina ehdottamaani osaketta jolla on kova kasvupotentiaali.
Muistan syksyllÀ törmÀnneeni Palantirin nimeen ja kurssi oli sillon alle 40. SilmÀilin sitten jotain tyyliin Seeking Alphan juttua, ja jÀi pÀÀllimmÀiseksi mieleen, ettÀ pahamainen omistaja. Skippasin. Sitten nÀin jossain vaiheessa, ettÀ kurssi 80. Aattelin, ettÀ samapa tuo enÀÀ, on jo liian kallista. Nyt kurssi melkein 120... ja taas mietin, ettÀ aivan liian myöhÀistÀ.
Kurssi laskee osingon verran ja maksat osingoista verot.
I feel you. Sijoitin joulukuussa uutta lÀÀkettÀ kehittÀvÀÀn jenkkifirmaan ja sijoituksesta sulanut 25% alle kahdessa kuukaudessa. UhkapeliÀ toisin kuin Nordea. Realisoin kohta tappiot ja ostan Nordeaa.