Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teatteritaiteen maisteri on otettu Nordnetin talousasiantuntijaksi

Vierailija
30.01.2025 |

Hienoa!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hamidin isovanhemmat ovat kotoisin Venäjän tataarikylistä. 

Itse on syntynyt Helsingissä.

Kuten myös Jasminin vanhemmat syntyneet Suomessa.

Kuten myös Johan Bäckman. 

Demareiden Nasiman vanhemmat ovat kai jostain Lähi-idästä?

Vierailija
42/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla koukkunokalla tehdä näyttelijäntöitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan varmaan on Salkkaripalkkioista säätänyt ja sijoittanut miljoonaomaisuuden 🤣😂

Vierailija
44/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Taloustiedehän on humanistinen pseudotiede.

Vierailija
45/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnkuvassa paljon viestintää ulospäin tavallisille ihmisille. Ihan hyvä koulutus ko tehtävään. Lisäksi tunnettu suomalaisten piensijoittajien keskuudessa ja hänellä itsellään vahva sijoitustaista. 

Teatteritaiteen maisteri ei ole viestinnän asiantuntija. 

Mulla on maisterintutkinto yhdeltä alalta, vaaditut erikoistumisopinnot eri yliopistossa toiselta alalta, jolla työura tehty.

Vierailija
46/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa hän vilauttaisi talousosaamistaan myös YLEn Jälkipörssi-ohjelmassa, jossa esiintyy. 

Vierailija
47/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnkuvassa paljon viestintää ulospäin tavallisille ihmisille. Ihan hyvä koulutus ko tehtävään. Lisäksi tunnettu suomalaisten piensijoittajien keskuudessa ja hänellä itsellään vahva sijoitustaista. 

Teatteritaiteen maisteri ei ole viestinnän asiantuntija. 

Mulla on maisterintutkinto yhdeltä alalta, vaaditut erikoistumisopinnot eri yliopistossa toiselta alalta, jolla työura tehty.

Eli osaat yleistää itseäsi esimerkkinä käyttäen 🤣

Vierailija
48/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun on vaikea uskoa näihin tarinoihin? "Aloitin säästämisen 13 vuotta sitten, ja vain satasella kuussa, ja nyt salkussani on satoja tuhansia!"

Oman 25 vuoden perspektiivissä, on helpompaa uskoa kirjaan Näin sijoitan pörssiosakkeisiin, ja sen ohjeeseen, että 7 prosentin vuotuinen tuotto on todennäköinen. Eikä kukaan osaa "poimia" etukäteen jotain nvidiaa salkkuunsa. Sellaista kristallipalloa ei ole kellään. Jälkiviisautta sen sijaan, on meillä jokaisella.

Vierailija
49/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan moni valelääkäri parempi kuin oikea. 

Vierailija
50/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan varmaan on Salkkaripalkkioista säätänyt ja sijoittanut miljoonaomaisuuden 🤣😂

Hyvin todennäköisesti saavat palkkioksi erilaisia luontaisetuja, kuten sijoitusneuvontaa joiltain asiantuntijoilta, monet näistä tukee hallituksien agendaa eri tavoin. Marinin kaudella nousi esiin puolustamaan mm.Marinin tissivakokuvia.

Vierailija
51/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo ranskan kieli oli tärkein vaatimus Valtiontalouden tarkastusviraston johtajalle...

Vierailija
52/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun on vaikea uskoa näihin tarinoihin? "Aloitin säästämisen 13 vuotta sitten, ja vain satasella kuussa, ja nyt salkussani on satoja tuhansia!"

Oman 25 vuoden perspektiivissä, on helpompaa uskoa kirjaan Näin sijoitan pörssiosakkeisiin, ja sen ohjeeseen, että 7 prosentin vuotuinen tuotto on todennäköinen. Eikä kukaan osaa "poimia" etukäteen jotain nvidiaa salkkuunsa. Sellaista kristallipalloa ei ole kellään. Jälkiviisautta sen sijaan, on meillä jokaisella.

Nämä on näitä kuuluisia Hollywood-tarinoita, rääsyistä rikkauksiin (from rags till riches). Mediahan näitä kehittelee. Se on aika paha silloin, kun ovat jossain Talouselämän tai Kauppalehdn sivuilla. Sijoitusguruttämän tietävät, mutta onkin tarkoitettu taviksille.

Vierailija
53/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä minäkin aloitin ja nyt on jo miljoona velkaa.

Nordnethan uusi "konseptinsa" tuossa joulukuulla:

" Haluamme näyttää, että säästäminen voi olla yhtä kivaa kuin shoppailu. On palkitsevaa oppia ymmärtämään osakkeita ja rahastoja sekä nähdä, miten omat säästöt kasvavat pörssissä. Tämä on iloa, joka kestää pitkään, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen."

Tähän shoppailufilosofiaan sopii hyvin erilaiset  julkkikset "talousasiantuntijoina" mukaan.

Tästä listasta puuttuu vielä näyttelijät

https://www.toissa.fi/fi_FI/polkuja-ammattiin/show/talousasiantuntija

Vierailija
54/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä päässyt

Vierailija
55/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Haluamme näyttää, että säästäminen voi olla yhtä kivaa kuin shoppailu. On palkitsevaa oppia ymmärtämään osakkeita ja rahastoja sekä nähdä, miten omat säästöt kasvavat pörssissä. Tämä on iloa, joka kestää pitkään, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen."

Tähän shoppailufilosofiaan sopii hyvin erilaiset  julkkikset "talousasiantuntijoina" mukaan.

Uusi? Ainahan se on yrittänyt popularisoida julkimoiden avulla sijoittamista. Itse olen jyrkästi tällaista vastaan, joten tilistä huolimatta, olen sijoittanut Nordnetin kautta 0 euroa. Käytän mieluummin vastuullisemmalla otteella toimivia. Kyseessä on sentään ihmisten säästöt, eikä mikään monopoliraha.

Vierailija
56/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin shoppailemaan kaikkia osakkeita, jotka näyttää  kivoilta ja joita julkimot kehuu.

Tosi siistii....

Fyrkat menemään....

Vierailija
57/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi? Ainahan se on yrittänyt popularisoida julkimoiden avulla sijoittamista. Itse olen jyrkästi tällaista vastaan, joten tilistä huolimatta, olen sijoittanut Nordnetin kautta 0 euroa. Käytän mieluummin vastuu

Millä tavalla vastuullisemmalla otteella? Vilpitön kysymys. 

Vierailija
58/63 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin kauhean ruma akka etten ihmettele ettei tuota näyttelijäksi kukaan palkkaa. 

Hyissatana, näin sen kuvan🤢

Vierailija
59/63 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Salkkaritähteys antaa valmiuksia vaikka valtionvarainministeriksi.

Vierailija
60/63 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annep kirjoitti:

Koulutus voi olla vaikka puusepän. Jos on luonut suurehkon omaisuuden (tyhjästä) on mielestäni näyttänyt osaamisensa talousasioissa. 

KTM koulutuksena ei takaa osaamista. Arvatkaapa kuinka paljon näitä "ekonomeja" on ulosotossa kun on eletty yli omien varojen. 

No onko hän luonut suuren omaisuuden tyhjästä? Vahvasti epäilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän