Onko törkeää av:n pelätyt mammat, en halua kutsua häihini lapsia
joten ymmärtääkö lukija kutsun, jos siinä lukee
Herra X ja Rouva Y
Kommentit (13)
enkä halua riehuvia muksuja pilaan tunnelmaa. Itselläni ON lapsia myös ja jos itse saan kutsun häihin, niin yleensä haen heille hoitajan muutenkin
Häät ovat iltapainotteiset, juomia, tanssia jne.
Mistä keksit, että häät ovat perhejuhla?
Ja kyllä lukutaitoisten ihmisten pitäisi tuo kutsuteksti ymmärtää.
" Herra X ja Rouva Y" = vain herra ja rouva
" Herra ja Rouva X" = vain herra ja rouva
" Herra ja Rouva X perheineen" = koko perhe
" Herra X" = vain herra
Vierailija:
Mistä keksit, että häät ovat perhejuhla?
Jokainen kutsuu juhliinsa ketä haluaa. Itse rakastan koko suvun ja ystäväpiirin kanssa vietettyjä juhlia, mutta olen ollut myös häissä, joissa ei ole ollut kuin ihan lähimmät lapset eli morsiusparin sisarusten lapset. Omani olivat hoidossa eikä mieleenikään olisi tullut loukkaantua tai olla menemättä serkun häihin vaikka lapsiani ei ollut kutsuttu.
Toisen serkun häihin kysyin, saanko tuoda 1½kk vauvan kun en halunnut jäädä läheisen serkun häistä pois, imettämään vauvaa.
Saatte tuosta hirveän hässäkän aikaiseksi mutta ainahan sitä voi yrittää. En tiedä ketään lapsettomia häitä pitäneitä jotka eivät olisi joutuneet tappelemaan aiheesta ja menettäneet muutamat kaverit siinä sivussa.
tehdä omanlaiset häät, koska ne ovat heidän häänsä. lapset vaan pois, jos siltä tuntuu! Eikä iltajuhla juominkien merkeissä edes ole paras paikka lapsille, ku muut juovuksissa
Ei vierailla ole oikeus siitä loukkaantua.
joihin ei voi ottaa lapsia mukaan. Se vain kannattaa ottaa huomioon, että kaikille ei löydy lapsenvahtia niin helposti.
" Tämä on jokin ihan suomalainen erikoisuus, etteikö häissä voisi olla lapsia mukana."
Minä ainakin olen ollut Keski-Euroopassa häissä, joista lapset lähetettiin aikaisessa vaiheessa kotiin lapsenvahtien kanssa. Aikuiset juhlivat aamuun.
Minunkin mielestäni jokainen pitää sellaiset juhlat, kuin itse haluaa. Mutta, toivottavasti ette kuitenkaan loukkaannu, jos joku " lapsellinen" ei pääse tulemaan ollenkaan. Toiset kun ei välttämättä saa lapsenvahtia ja toiset eivät edes halua pyytää häiden takia...
Ja kun otatte ilmoittautumisia vastaan, niin varautukaa siihen, että joku kysyy kuitenkin saisiko lapsen ottaa mukaan. Olkaa sitten tiukkoja, ja pitäkää linja! Muuten tulee vieraiden joukossa ihmettelyä, jos toisen lapsi on saanut kuitenkin tulla!
että tällainen uhkaava käytäntö saa sotilan aikaan! Eli " me ei sitten ainakaan päästä häihin, jos meidän lapset Lissu, lasse, Jaska ja Pate ei pääse. " Niin miettikää, teidän perheenne tekisi jo 6 ihmistä
miten aiot ilmoittaa etteivät lapset ole toivottuja (perhe)juhlaan?