Suomalaiset perkeleen kyllästyneitä hallituksen puuhasteluun
Iso osa kansasta on lopen kyllästyneitä ja vidduuntuneita hallituksen helvetin typeriin päätöksiin ja täysin järjettömiin tekoihin, kaikki keskustelut, kirjoittelut, mielipiteet, julkaistut yhteydenotot ym. puoltavat tätä täysin. Täällä yksi sellainen ! Satonen on hakemassa Filippiineiltä ammattitaidottomia hoitajia ja Suomi antaa omilleen kenkää samalla tämä perkeleen Satonen on yht'aikaisesti hakemassa Kelan pääjohtajaksi. Tässä näemme, miten helvetin yksinkertaisia ja helppoja heidän työnsä on, pystyvät keskittymään ja räpeltämään tärkeissä tehtävissä ja vieläpä moneesa yhtä aikaa.
Kommentit (304)
Miettikääs jos meillä ois vaikka semmonen kansallinen "posti", jos sen ei tarvis tehdä tuottoa me pystyttäis tarjoamaan sama etu meidän omille yrittäjille jotka kiinalaiset saa omalta valtioltaan ja jonka takia me ei olla kilpailukykyisiä.
Noh, onneksi se on vaan satua koska oikeistolaisen fanaattisuuden mukaan julkisen tarvii tuotta rahaa, mutta valtio ei saa ansaita rahaa ja mä haluan ampua itseäni päähän kun mä joudun selittään näitä päivästä toiseen.
Nykyinen hallitus tympii. Suomi tahtoi muutoksen ja sen se myös sai, koska edellinen hallitus kuvotti.
Seuraavissa vaaleissa äänestämme Kepua. Tai jätämme kokonaan äänestämättä.
"Mun? Miten niin mun? En mä tienaa sataatuhatta. Enkä edes aio nähdä niin paljon vaivaa, että pääsisin sellaiseen. Mutta en myöskään pitänyt toisten tuloja ongelmana silloin, kun itse tienasin tuon 20 000e.
Sama"
Minä en osaa puhua kieltä joka taipuis sun maailman kuvaan, sori.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus tympii. Suomi tahtoi muutoksen ja sen se myös sai, koska edellinen hallitus kuvotti.
Seuraavissa vaaleissa äänestämme Kepua. Tai jätämme kokonaan äänestämättä.
Keskusta pettää aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää miksi kansalaiset inisevät vain netissä. Muualla maailmassa mennään pienemmistäkin asioista kaduille. Missä on yleislakko?!
Lammaskansa ei nouse barrikadeille. Bää kuuluu kuorossa, kun maksetaan isot verot ja maksut mikropalkalla maassa, jossa on New Yorkin hintataso. Veroilla ja maksuilla saat näitä: nollapalvelut terveydenhuollossa, tiet kuin Venäjällä, porsastelevan eliitin, päättäjät jotka hassaavat rahat vinkuintiaan jne jne. Voi voi. Ei mahda mitään, sanovat Suomi-lampaat.
Mitä horiset? Kuka hassasi rahat vinkuintiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä tähän mennessä ole kuullut niin paljon valitusta ja vaikerrusta siis laidasta laitaan, ammattikunnasta riippumatta kuin nyt tämän hallituksen aikakaudella. Tyytymättömyys on huipussaan - MIKÄ MENI VIKAAN ?
Ei leikata tarpeeksi eikä oikeasta paikasta. Meillä edelleen esimerkiksi kolmas sektori rehottaa aivan koskemattomana. Sieltä löytyy ex-poliitikkojen hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja.
Julkista sektoria voisi tehostaa rankallla kädellä. Esimerkiksi digitalisaation ja tekoälyn hyödyntämisellä. Mutta paperinpyörittäjät tietävät, että tällainen vie heidän paperinpyörityshommansa, ja vastustavat sitä viimeiseen asti.
Se on kuule aloitettu jo, sairaanhoidossa. Heikoimmilla.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Espoosta: hyvin pitkälti kaikki tuntemani hyvin koulutetut keski-ikäiset tai alle ovat muuttamassa heti kun mahdollista ulkomaille.
Natsiintuneen ja masentuneen ilmapiirin johdosta ketään ei kiinnosta jäädä tähän ummehtuneeseen maahan.Kiitos hallitus tästäkin lahjasta!
Ette ole. Te olette äänestäneet kokoomuksen johtamaan omaa kaupunkianne. Te olette myös äänestäneet suuren määrän Espoon kokoomulaisia eduskuntaan päättämään kaikkien suomalaisten asioista. HAllitus ajaa teidän etuanne. Espoon valtuustossa on kokoomuksella ja perussuomalaisilla yhteensä 36 paikkaa eli puolet kaikista paikoista.
Kokoomus (28)
Vihreät (14)
SDP (10)
Perussuomalaiset (8)
RKP (6)
Kristillisdemokraatit (3)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vielä tähän mennessä ole kuullut niin paljon valitusta ja vaikerrusta siis laidasta laitaan, ammattikunnasta riippumatta kuin nyt tämän hallituksen aikakaudella. Tyytymättömyys on huipussaan - MIKÄ MENI VIKAAN ?
Ei leikata tarpeeksi eikä oikeasta paikasta. Meillä edelleen esimerkiksi kolmas sektori rehottaa aivan koskemattomana. Sieltä löytyy ex-poliitikkojen hyväpalkkaisia suojatyöpaikkoja.
Julkista sektoria voisi tehostaa rankallla kädellä. Esimerkiksi digitalisaation ja tekoälyn hyödyntämisellä. Mutta paperinpyörittäjät tietävät, että tällainen vie heidän paperinpyörityshommansa, ja vastustavat sitä viimeiseen asti.
Terveydenhuollossa digitalisaatio ei ole tehotanut toimintaa toivotusti. Apotin käyttöönoton jälkeen lääkärikiertoon menee tuplamäärä aikaa. On toki hyviäkin juttuja kuten voi katsoa vanhat tiedot kätevästi samasta ohjelmasta mutta kirjaamisen määrä on hirvittävä ja se vie aikaa hoitajilta, Joku sanoi että yksi tunti potilastyötä tarkoittaa kahta tuntia tietokoneen ääressä.
Tekoäly parantaa diagnostiikkaa aivan varmasti kuvantamisessa ja näytteiden analysoinnissa mutta nykyteknologia mahdollistaa tutkia koko ajan enemmän. Kuvantamista rajoittaa magneettikuvantamiskapasiteetti ja lausuvien radiologien puute. Voi olla että tekoäly vie osan heidän töistään tai tehostaa sitä. Muutaman vuoden päästä varmaan kaikki kuvataan magneetilla päästä varpaisiin kerran vuodessa ja sitä pidetään kannattavana..
Miettikää vaikkapa mitä puolueita äänestätte kuntavaaleissa
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?
Jostain helvetin syystä ei noihin koske yksikään puolue. Esimerkiksi Viking Line nostaa hyviä yritystukia ilman, että raha kohdentuu varustamon kehittämiseen tai ylipäätään sen toimintaan. Yritys on saanut tukia koko toimintansa ajan, eli uppoaisi ilman tukiaisia ja sellainen yritys saakin upota jos ei omillaan tule mitenkään toimeen. Hakemus hyväksytään perusteita vaatimatta tai tulosta katsomatta, eli on saanut aina tukia - joten myönnetään nytkin. Perusteita ei vaadita eikä tarvitse esittää, toisin on muiden tukien laita, jotka koskevat taviskansaa, kaikki tilit, omistukset ja omaisuus on esitettävä ennenkuin tuki myönnetään.
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Toi tuli tammikuun alussa voimaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sairaspäivärahaa leikataan - Näin rajusti keskituloiset kärsivät."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15e64082-540a-40da-813d-6b33dbbd039f
Toi tuli tammikuun alussa voimaan.
Jos murtuu jalka tai tulee syöpä niin 3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?
Jostain helvetin syystä ei noihin koske yksikään puolue. Esimerkiksi Viking Line nostaa hyviä yritystukia ilman, että raha kohdentuu varustamon kehittämiseen tai ylipäätään sen toimintaan. Yritys on saanut tukia koko toimintansa ajan, eli uppoaisi ilman tukiaisia ja sellainen yritys saakin upota jos ei omillaan tule mitenkään toimeen. Hakemus hyväksytään perusteita vaatimatta tai tulosta katsomatta, eli on saanut aina tukia - joten myönnetään nytkin. Perusteita ei vaadita eikä tarvitse esittää, toisin on muiden tukien laita, jotka koskevat taviskansaa, kaikki tilit, omistukset ja omaisuus on esitettävä ennenkuin tuki myönnetään.
Viking Line on pörssiyhtiö, ei siis listaamaton. Mutta Viking Line saa paljon ihan suoraa yritystukea. Mun käsittääkseni yritystukia pidetään ekonomistien keskuudessa ongelmallisina. Niitä pitäisi tarkastella ehdottoman kriittisesti.
Miten sit esim Viikkarin merkitys Suomen viennille, siellähän menee rekkoja kyydissä myös. Onko tuen ajateltu liittyvän siihen vai mitä on taustalla, en tiedä. Ulkomailla yritystukia maksetaan, varmasti niillä on jotain merkitystä kansainvälisessä kilpailussa. Ei voi suoraan sanoa, että kaikki yritystuet pitäisi lopettaa, joukossa voi olla jotain perusteltuakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista ns. oikeistolaisista iso osa on tukipummeja uuskommunistisine yrityksineen kuppaamasa veronmaksajien rahoja taskuihinsa - harva ihan tavallinen ihminen pystyy laskuttamaan 0,6 miljoonaa vuodessa - kuten lastensuojeluyritykset. Yhdestä lapsesta.
Todellisia oikeistolaisia, jotka menestyvät omin avuin, on vähän.
Sinä se jaksat jauhaa samaa skeidaa. Mitä on uuskommunismi, lol... Kommunismi tarkoittaa, että valtio ottaa omistukseensa kaikki tuotantovälineet, myös lastensuojeluyritykset. Kyllä täällä on tolloa menoa. Ei ymmärretä edes kommunismia ja kapitalismia saati näiden eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule aloitettu jo, sairaanhoidossa. Heikoimmilla.
Hyvä. Nyt se pitää ulottaa myös muualle hallintoon, missä on pahemmat byrokratiapesäkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoisit maailmaa tämän hullun palstan ulkopuolelle, niin huomaisit ap että aloituksesi ei pidä paikkaansa.
Osa ei edes ymmärrä mitä hallitus on päättänyt.
Ne luulee, että vain työttömiltä leikattiin.
Tai no joo, yrittäjille palkkatuen lisääminen ja paikallinen sopiminen palkoista on hyvä.
Enemmän voittoa.
Mutta me tilataan kyllä Temusta kaikki muu paitsi ruoka.
Minä downshiftaan parhaillaan kulutustani, sillä putoan juuri työmarkkinatuelle. En enää käy kauppakeskuksessa kiertelemässä. Vaatteet tongin kierrätyskeskuksen ilmaislaarista tai kyttään tori.fi tarjontaa. Ruokaostot keskitin jo lähi-Lidliin, jolloin saan Lidl+ -sovelluksella etuja. Ostan kuitenkin sieltäkin enää perustarvikkeita, kuten kaurahiutaleita, maustamatonta tölkkijugurttia, porkkanoita, perunoita, bataattia, omenoita, banaaneja, oivariinia, arkijuustoa, teetä, jauhoja, kananmunia, kuivaleipää ja vessapaperia. Muut tavarat ostan Temusta, jos sieltä saa, katsomatta edes, mistä niitä voisi Suomessa ostaa. En lähde enää kauppareissuille kävelymatkaa pidemmälle.
Kun olin vielä palkkatyössä, kulutin paljon enemmän kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä. Yksi ulosotossa (perheellinen) mies sairaslomalla ja vaimo töissä. Heillä neljä lasta. Yksi työkaveri joutuu leikkaukseen ja mies opiskelee. Yhdellä syöpä.
Aika ankeaa kun terveys menee ja meillä vielä palkat tosi pienet. Osa työkavereista hakee ruoka-apua kun netto on 1700 e.
Erikoista kun tuolla rahalla pitää hakea ruoka-apua.
Voi olla vaikka velkoja maksettavana.
Tää nykyinen hallitus jää historiaan kautta aikojen huonoimpana. Se tullaan muistamaan hallituksena, joka tuhosi Suomen niin pahasti, että korjaamiseen menee vuosikymmeniä. Käsittämätöntä, että noin lyhytnäköiset ja yksinkertaiset ihmiset on päässeet valtaan.
"Joistakin työehtosopimuksen määräyksistä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista, voidaan poiketa paikallisella sopimisella..."
https://valtioneuvosto.fi/-/arviointineuvosto-paikallisen-sopimisen-vai…
Mun? Miten niin mun? En mä tienaa sataatuhatta. Enkä edes aio nähdä niin paljon vaivaa, että pääsisin sellaiseen. Mutta en myöskään pitänyt toisten tuloja ongelmana silloin, kun itse tienasin tuon 20 000e.
Sama