Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Petteri Orpo itsepintaisena: Talouden asiantuntijoiden vetoomus ei käännä Orpon päätä

Vierailija
29.01.2025 |

Jälleen kerran hallitus toteuttaa tuttua kaavaa ja jättää ekonomistien, taloustieteilijöiden, liittojen ja asiantuntijoiden neuvot, varoitukset ja vetoomukset kuuntelematta. Oli sitten kyse arvostetusta taloustieteilijästä, lääkäriliitosta, tai Tehystä, hallitusta ei kiinnosta. Varoitettiin sitten kansan ostovoiman romahduksesta, konkursseista, tai potilasturvallisuuden vaarantumisesta, hallitusta ei kiinnosta.

Itsepintaisesti pidetään kiinni omissa pienissä päissä keksityistä linjauksista ja kutsutaan heikennyksiä uudistuksiksi, kuten Petteri Orpo Ylen videolla tekee. Kun asiat menee pieleen, mennään edellisen hallituksen taakse piiloon ja syytetään kaikesta Sanna Marinia. Orpon hallitus on kuurosokea, rampa ankka, joka on itsepintaisesti päättänyt kävellä seinää päin, toistuvasti.

https://yle.fi/a/74-20140099

Kommentit (220)

Vierailija
141/220 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät asiantuntijat ymmärrä, että meillä on hyvä hallitusohjelma? Olen yllättynyt, t. Urpo

Huonoja asiantuntijoita.

Vierailija
142/220 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on epäoikeudenmukainen, kun talous ei tottele Petterin uskoa ja teesejä.

Vierailija
144/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on epäoikeudenmukainen, kun talous ei tottele Petterin uskoa ja teesejä.

Näinhän se taitaa olla.

Vierailija
145/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuontihoitajat eivät ole mikään ihme-eliksiiri Suomen sosiaali- ja terveysalan kriisiin.

Vierailija
146/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Orpo tosiaan ollut joskus vaateliikkeessä töissä?

Setänsä vaateliikkeessä. Siinä onkin petterin ns. oikeiden töiden työkokemus. Politiikka sopi paremmin henkilölle jolle kalja maistuu eikä oikein jaksa. Parasta kokoomuksen johtajana (juoksupoikana) on ettei tarvitse osata kuin toistaa annetut ohjeet. Ei tartte itse niinku ajatella mitään. Sekin sopii henkilölle joka ei jaksa. 

Vai on Orpolla jaksamisongelmia. 

Onhan sillä muutama saikku ja itse sanoi ministerin aitiosta että en mää nyt jaksa. Usko nyt kun juippi itse sanoi ettei jaksa.

Vierailija
147/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko te muut hallituksen lupauksiin, että ihan justiinsa talous lähtee kasvuun näillä hallituksen toimilla? 

Lähtenyt jo. Kannattaisiko seurata muitakin uutisia kuin vihervassareiden lehteä?

Vierailija
148/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suomenpankki.fi/fi/ajankohtaista/lehdistotiedotteet-ja-uuti….

Suomen talous on käynnistymässä - kiitos hallituksen päätösten!

Vierailija
149/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

J a   n y t   p a s k a l l e   !

Vierailija
150/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani haluan kiittää Mestaritarta urheasta ja sinnikkäästä työstä, jota häne tekee maamme taloudellisen tilanteen kohentamiseksi.

Vierailija
151/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuontihoitajat eivät ole mikään ihme-eliksiiri Suomen sosiaali- ja terveysalan kriisiin.

Ihmettelen kun sotepuolella on palkkauskielto niin kun ei saa sitä suomalaistakaan palkata niin mites sen tuontihoitajan sitten saa?

Vierailija
152/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani haluan kiittää Mestaritarta urheasta ja sinnikkäästä työstä, jota häne tekee maamme taloudellisen tilanteen kohentamiseksi.

"Eikö minua kiitä kukaan? MINUA?!" (Petteri Orpo)

Vierailija
153/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kun sotepuolella on palkkauskielto niin kun ei saa sitä suomalaistakaan palkata niin mites sen tuontihoitajan sitten saa?

Älä muuta viserrä.

Vierailija
154/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J a   n y t   p a s k a l l e   !

Näitkö vessanpöntössä Orpon ja Purran kuvat?

Vierailija
155/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla vastaavantapaisessa tilanteessa Suomen talouden pelasti Nokia-ilmiö. Kymmeneksi vuodeksi. Nyt tällaista pelastusrengasta ei ole näköpiirissäkään.

Vierailija
156/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterillä on kokoomuksen ja persujen erikoistalousosaajien laatima hallitusohjelma, jonka ansiosta olemme saaneet 100000 uutta työpaikkaa, velanoton loppumaan ja talouskasvun ripeään vauhtiin.

Vierailija
157/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on! Trump ostaa Suomesta 40 jäänmurtajaa koska Grönlanti.

Vierailija
158/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosilistiasiantuntijoiden ideologian sanelemia valeheita ei ole syytä ottaa vakavasti.

Vierailija
159/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hallitusta haukutaan niin paljon että itku tulee. Lopettakaa jo!

Vierailija
160/220 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ja Purra ohjaavat Suomen vahvalle kasvu-uralle vihervasemmiston vastustuksesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme