Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergiatestit negatiivisiä, silti oireita

Vierailija
29.01.2025 |

Onko kokemusta tuollaisesta? Olen siis saanut muutaman kerran oireita pähkinästä, lähinnä ihon lehahtelua.  Viimeksi söin vahingossa ja suuta alkoi polttamaan, tuli punoitusta kasvoille ja korvaan sekä seuraavana päivänä oksettavaa oloa.

Allergiatestit(verikoe) tehtiin ja kaikki negatiivisiä.  Lääkäri kehitti silti välttämään pähkinää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotestit eivät näytä suolistossa tai limakalvoilla näkyviä allergioita. Eivät myöskään hitaasti tulevia oireita.

Älä syö pähkinöitä.

Vierailija
2/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ylläytyin, että en ole niin allerginen kissoille vaikka olen niistä kyllä oireita saanut. Ihotestit tehtiin tänään. Koiralle jonkun verran olen allerginen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki testit negoja, vaikka olen monelle ruoka-aineelle, lääkkeille (näitä ei ole testattu, oireet ovat raju ihottuma), puudutteille ja eläimille allerginen. Oireet tulevat suun ja nielun, vatsan kipuna ja ripulina. Eläinallergia ja kumi-lateksiallergia oireilee kovana kutinana, ihon pistelynä, pahana olona, ja lopulta tulee astmakohtaus (diagnosoitu astma). Kalan, etenkin paistetun, haju alkaa oksettaa.

Joku erikoislääkäri sanoi vuosia sitten, että minun tapauksessani siedätyshoidosta ei ole apua. Lähes kaikki sukulaiseni ovat astmaatikkoja.

Suosittelen ottamaan lääkäriin yhteyttä ja selvittämään sopiiko sinulle ap. siedätyshoito etenkin pähkinöille, että et saisi vakavia reaktioita.

Vierailija
4/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sullle aina oireita pähkinöistä vai vain joskus? Jos tulee vain joskus, voi olla että kyseessä onkin allergia jollekin säilöntäaineelle tai esim. homeelle mitä niissä joskus on ja joskus ei. Tai siitäkin voit olla kyse, jos olet allerginen pähkinälle vain ristiallergiana jollekin muulle, esim. koivun siitepölylle. Tällainen ristiallergia ei ole koskaan hengenvaarallista ja siihen voi siedättää itse jos niin tahtoo, ja se voi oireillakin voimakkaammin kkun on siitepölyaika, ja osalla ei olllenkaan kun ei ole sellainen aika (tai oireilee lievemmin).

Vierailija
5/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöistä voi olla hometta ja vaikka et olisi allerginen itse pähkinöille voit olla allerginen sille homeelle. Jos jostain ruoka-aineesta saa reaktioita kannattaa pysyä siitä erossa, oli allerginen tai ei.

Vierailija
6/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ristiallergiaa ? Moni siitepöly allerginen ei voi syödä tomaattia kun koivu kukkii. Itse tukehdun jos syön pähkinää, aiemmin kutitti vain kurkkua, mutta sitten alkoi yskä joka ei loppunut kuin allergia lääkkeeseen. Sen jälkeen sama yskä ja kurkun kutina tuli jo kun kaupassa hyllytin pähkinöitä. 

Vierailija
7/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla allergia oireita, mutta testeissä ei näy. Sitten sanoivat, kun eivät muuta keksineet, että kyseessä vasomotoorinen nuha eli krooninen nuha.

Vierailija
8/8 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aina oireita, siksi olen väitellyt  pähkinää. En ole allerginen koivulle, muita allergioita on kyllä, esim eläimet, kasveista pujo.

Minulle on siis tehty verikoe, jossa kaikki arvot alle rajan. 

-ap