Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä älykkäissä ja tavoitehakuisissa miehissä viehättää?

Vierailija
29.01.2025 |

Miksi naiset puheissaan arvostavat miesten älykkyyttä niin usein? Haluavatko naiset itseään fiksumpia miehiä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät vaan itsensä vertaisia ettei tarvitse selittää jollekin tollukalle monta kertaa samaa asiaa. Tosi monet ymmärtävät esimerkiksi Platonin luolavertauksen ihan väärin.

Eihän keskimääräistä ihmistä tituleerata älykkääksi, eikä naiset ole biologisesti keskimääräisesti älykkäämpiä.

Ovat, sosiaalisesti älykkäämpiä ihan todistetusti. Älykkyyttä on montaa ei lajia.

Mitä tämä sosiaalinen älykkyys oikein tarkoittaa? 

Kai se tarkoittaa kykyä ymmärtää toisia ihmisiä, sosiaalisia tilanteita, ihmisten tunnereaktioita ja muuta ihmispsyyken toimintaa, ja kykyä mukauttaa omaa käytöstä ottaen

Ja naisetko muka ymmärtävät paremmin ihmistä kuin miehet?

En mä siitä tiedä mitään. En siis ole tuo, joka väitti naisten olevan sosiaalisesti älykkäämpiä, vastasin vain tuohon kysymykseen, että mitä sosiaalinen älykkyys oikein tarkoittaa.

Mun oma fiilispohjalta heitetty arvio olis kyllä kanssa, että toi voi keskimäärin olla naisilla vahvempaa aluetta. Jos näin on, niin uskoisin kyllä sen johtuvan ennemmin kasvatuksesta, kuin mistään synnynnäisistä sukupuolten välisistä eroista. 

Vierailija
42/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä yleensä esitän tyhmää, kun opettelen tuntemaan toista ihmistä sillä tavoin näkee aika hyvin toisen ihmisen luonteen. 

Naiset sanovat hölmöksi aika usein, mitä pidän hölmönä kun kuitenkin pyytävät neuvoja joka asiaan. 

Sitten ihmettelevät jälkeenpäin kun sanon etten minä ainakaan hölmöltä neuvoja kysyisi vaan selvittäisin asian itse. 

Siinähän hölmistyneenä suu auki seisovat.

Onse hölmö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikoilla jäillä ollaan, jos sanotaan, että naiset ymmärtävät paremmin ihmistä kuin miehet, sillä tunnetut ja merkittävät psykologit ovat olleet miehiä.

Jos sosiaalinen äly on ihmisen ymmärtämistä, mitä älyä on puolestaan luonnon ymmärtäminen?

Vierailija
44/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy hyvin tuo älykäs ja kunnianhimoton oloneuvos. 

Sellainen olisi tietenkin paras perheenisäksi. Uramies ei ole koskaan kotona, eikä hoida lapsia. Ja työttömällä taas ei ole varaa pyörittää lapsiperhetaloutta Suomessa.

Vierailija
45/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät vaan itsensä vertaisia ettei tarvitse selittää jollekin tollukalle monta kertaa samaa asiaa. Tosi monet ymmärtävät esimerkiksi Platonin luolavertauksen ihan väärin.

Ironista. Olet niin tyhmä, että servasit itse itsesi 

Vierailija
46/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla lienee Ajatus että siinä pääsee vaihtamaan naisen arvokkainta pääomaa materiaaliseen ja sosiaaliseen hyvään. 

Ja hölmöähän se olisi jos ei nainen sitä hyödyntäisi. Arvokkain pääoma on tosin käytössä vain rajallisen ajan. 

Vierailija
47/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas erikoinen aloitus. 

9/10 valitsee kyllä mielummin yksinkertaisen miehen, jos vaan täyttää ulkoiset kriteerit (pitkä, lihaksikas, komea). Edellyttäen että fiksu ja koulutettu mies ois vaatimattoman näköinen. 

Vierailija
48/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikoilla jäillä ollaan, jos sanotaan, että naiset ymmärtävät paremmin ihmistä kuin miehet, sillä tunnetut ja merkittävät psykologit ovat olleet miehiä.

Jos sosiaalinen äly on ihmisen ymmärtämistä, mitä älyä on puolestaan luonnon ymmärtäminen?

Naisten sosiaalinen älykkyys on kykyä vastailla kysymyksiin miehen viedessä keskustelua eteenpäin. 

Vierailija
49/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat yleensä isompia kuin naiset, joten niiden kantaminen on raskasta. Siksi.

Vierailija
50/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustin perheen älykkään ja päällisin puolin salonkikelpoisen miehen kanssa. Vuosien kuluessa, kun ne onneksi älykkäät lapsetkin oli tehty, paljastui miehen puuttuva empatiakyky ja suorastaan ilkeys (myös tuntemattomia kohtaan). Luurankoja oli sittenkin kaapissa. Olin kyllä poikki, kun avioliitto saatiin suoritettua loppuun, eli lapset saatua jaloilleen aikuiseen elämään.

Löysin myöhemmin sitoutumis- ja keskustelukykyisen puolison, jota kunnioitan paljon. Uramonologeja ja käytännössä yksinhuoltajuutta ei tarvitse enää kestää, sen sijaan molemminpuolista huolenpitoa. Uskomatonta, mutta totta!

Vierailija
51/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on puheissaan kovin tavoitteellisia mutta töissä haaveet ja kyvyt ei aivan kohtaa.

Älykkäiden harvemmin tarvitsee itseään korostaa.

Vierailija
52/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siihenkin vain yksi vastaus vai useita eri katsantokantoja? Useat naisetkin kun ovat niin suoraviivaisia ja ymmärtävät vain yhden näkökulman, ja kaikki siitä poikkeava on väärin. Naiselle älykäs mies tarkoittaa sitä, että toimii ja ajattelee niin kuin nainen haluaa

Juuri näin, kilttimies on hyvin suosittu. Mutta muista se pullea lompakko myös, ei suinkaan maha. Nämä kaikki voi laittaa deittiprofiiliin ja matcheja ei pysty enää edes sovellus laskemaan.

Vierailija
53/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ainakin kuvitella - ja varmaan usein onkin - että sellaiset miehet ovat alfoja ja kyvykkäitä pitämään pesää yllä ja hankkimaan ravintoa perheelle.

Tähän joukkoon eivät kuulu lois-vihervassarit.

Vierailija
54/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi ainakin kuvitella - ja varmaan usein onkin - että sellaiset miehet ovat alfoja ja kyvykkäitä pitämään pesää yllä ja hankkimaan ravintoa perheelle.

Tähän joukkoon eivät kuulu lois-vihervassarit.

Tuo taitaa olla todellinen syy.

Vierailija
55/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt hetken mietit, niin varmaan itsekin tajuat, ettei tunnettujen ja merkittävien psykologien sukupuolet ei ole minkäänlainen mittari tässä asiassa. 

Tieteelliset tutkimukset asiasta on ne, joiden pohjalta tätä kysymystä voi lähestyä. Mua ei kiinnosta tää aihe niin paljoa, että lähtisin niitä selvittämään. 

Vierailija
56/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on puheissaan kovin tavoitteellisia mutta töissä haaveet ja kyvyt ei aivan kohtaa.

Älykkäiden harvemmin tarvitsee itseään korostaa.

Tässä olikin kuskustelua naisten toiveista, joissa usein nuo ovat ääneen lausuttuja toiveita. Ei niinkään miesten epätoivoisesta pätemisestä.

Vierailija
57/57 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö incel ideologian kannatus olekaan naismangeetti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme