Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kierukka ja ongelmat!

Vierailija
29.01.2025 |

Oma kokemus on että en suosittele. Onhan se helppo kun ei tarvitse muistaa syödä pillereitä mutta. Synnytyksen jälkeen minulle laitettiin kierukka. Ei aikaakaan kun alkoi tulla elämäni ensimmäisiä bv ja hiiva ongelmia. En tiennyt mitä ne on ja miksi alapää haisee ja kutiaa.

Luettuani netistä ja käytyäni gynekologilla ymmärsin mistä kyse mutten tiennyt mikä sen aiheuttaa. 5vuotta kärsin näistä vaivoista, kokeilin vaikka mitä hoitoja, olin epätoivoinen, alakuloinen, jatkuva rahan menoa hoitoihin ja lääkäri käynteihin. Noloja hetkiä kun luuli parantuneen mutta kesken touhujen tuli hirveä haju huoneeseen. Monta kertaa.

Luin netistä että voi johtua kierukasta. Aloin olemaan tämän kannalla koska mikään ei auttanut, aina bv uusiutui hetkessä ja sitä seurasi hiiva usein. Puhuin tästä lääkärille joka sanoi että ei johdu kierukasta. Asennettiin vielä uusi kierukka. Sen oltua vuoden, luovutin ja sanoin että haluan sen pois ja haluan kokeilla häviääkö ongelmat. Gynekologi ei meinannut suostua kun se oli ollut vasta niin vähän aikaa ja olihan se niin helppo ehkäisykeino ja blaablaablaa. En luovuttanut vaan halusin sen pois. Viimeinen antibiootti ja nyt olen ollut 4kk täysin terveenä! En voi uskoa tätä todeksi miten ihana tunne! Voi harrastaa sek*iä miten vaan eikä tule hajua. Ei tarvitse varautua useisiin alushousuihin jos lähtee yhdeksi yöksi jonnekin. On niiin rentoa ja vapaa olo. En ikinä enää ota kierukkaa.

Toki sitten aloitin pillerit jonka jälkeen mielialat muuttuneet todella paljon mutta toivon että mieli tasoittuu ajan kanssa ja tämäkin on parempi kuin jatkuvat tulehdukset.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla