Kilpailu työpaikoista koventunut, varastotyöntekijäksi haki 1886
Baronan viime vuoden suosituin työpaikka oli Finnairilla, jonne tuli liki 4000 hakemusta.
Menkää töihin!
https://www.verkkouutiset.fi/a/kilpailu-tyopaikoista-koventunut-varasto…
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Oliin kerran työhaastattelussa raksatöihin ja sitten sanoivat etä tulenko 2 päivän päästä allekirjoittaa työsopimus. Lähettivät vielä teksiviestin siitä. Sitten kun menin sinne niin sanoivat että työpaikka annetiin toiselle. Kysyin että millä perusteella kun se luvattiin minulle. Tiiesiin että suullinen sopiimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen joten ilmoitin että haen korvauksia oikeudesta. Sieltä soitti sitten joku firman edustaja ja sanoi ettei minulla ole oikeutta mihinkään korvauksiin. Sannoin että olen niin varma asiasta että oikeudessa nähdään. Sain oikeudessa 11000 euroa korvauksia. Minulla oli se tekstiviesti todisteena että piti mennä allekirjoittaa työsopimus.
Fiksusti tehty, suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, ainoastaan hankalammin todistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä hakemuksia tulee kun jokaisen työttömän on lähetettävä 4 hakemusta kuukaudessa tukien menettämisen uhalla.
Onhan se ihan hirveää, että joutuu töitä hakemaan. Kun voisi väin köllötellä kaikessa rauhassa sohvalla.
Siinä meni perussuomalaiseen tyyliin pointti ohi kovaa ja korkealta 😂
Olisi hakenut 1 enemmänkin, jos olisin hakemuksen verran jaksanut nähdä vaivaa...
M54
Jotkut sanoo että kaikki me olemme kerran voittaneet vähintään yhden kilpailun, mutta ehkäpä sittenkin ne miljoona muuta 811tt1ötä tiesivät millaista elämä ihmisenä on tällä maapallolla, eikä kinostanut paljon panostaa kisan voittoon...
Vierailija kirjoitti:
Hakemuspakko = työnantaja saa 1700 ylimääräistä työhakemusta, joista ei ole kuin haittaa prosessille.
Mutta me täällä hallituksessa emme tästä suostu luopumaan. Näin on jämpti!
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä hakemuksia tulee kun jokaisen työttömän on lähetettävä 4 hakemusta kuukaudessa tukien menettämisen uhalla.
No tämähän se. Vaikka itsekin haluan töitä, niin realistisia työpaikkoja ei välttämättä joka kuu tule neljää vastaan. Silloin on sitten vain pakko heitellä hakemuksia ihan vaan johonkin. Vaikka sitten lentoemoksi, vaikka mitään pätevyyttä ei siihen hommaa olisikaan.
Tänävuonna menee pienyrityksiä konkkaan, alvi nousi ja kotitalousvähennys pieneni tuntuvasti, emännälläkin työtunnit alkuvudesta -35% verrattuna viime vuoteen tosin se näkyy sitten verotuksessa, kohta ei tarvii veroa maksaa ollenkaan kun palkka tippuu alle verotusrajan.
Vierailija kirjoitti:
Huutava työvoimapula!
Pauhaava työvoimapula!
Eeppinen työvoimapula!
- hallitus-
Kerro millainen koulutus sinulla on ja mistäpäin ja koska viimeksi olet ollut duunissa T. ARTSI
Vierailija kirjoitti:
Hain kerran varastotyöntekijää ja kuljettajaa firmalleni. En saanut ketään palkattua 3500 euroa palkalla. Hakijoita oli 14 ja otin 4 haastatteluun ja kukaan ei sitten halunnut työtä jossa olisi pitänyt kuskata tavaraa ruotsiin saakka myös. Myös palkkasin yhden työntekijän kerran, se oli 2 päivää töissä ja ei tullut enää töihin eikä vastannut edes puhelimeen enää. Alkoi ahistaa kun tavaraa olisi pitänyt toimittaa ja tyyppi häipyi. Firma ei saa rahaa jos tavara ei liiku. Sattumalta huomasin yhden vanhan kaverin facebookissa ja kysyin siltä onko se missään työssä ja ei ollut. Sanoin sitten että minulla olisi töitä ja se kaveri lupasi heti tulla töihin. Olikin hyvä työntekijä ja piti toimittaa ouluun tavaraa ja se halusi heti lähteä turusta ajamaan ouluun koska lupasin hyvän palkan. Maksoin sille jotain 24000 euroa nettona 5 kuukauden työstä. Sillä oli sitten kesäksi jotain muuta hommaa mutta teki minulle töitä myös seuraavan ta
En usko. Ite teen ainoastaan rahan takia töitä ja tuskin olen ainoa. Ihan sama jos ei ole jotain trendi homo paskaa itse työ.
Aah Hienoa, Hitsin Finnavia ... Vai mitenkä se meni
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moni niistä on hommaan pätevä? Varastohommiinkin aina sanotaan että pääsisi, mutta nykyään pitää olla kaiken maailman trukkikortteja yms. Varmaan murto-osalla hakijoista sellainen on.
Mulla on vastapainokortti muttei kokemusta sen ajosta töissä. Pyysin edellisessä työpaikassa isommalta pomolta mahdollisuutta ajaa vastapainotrukkia ja vastaus oli välttelevä joojoo.
Jossain vaiheessa pienempi pomo (mies) tuli sanomaan mulle ja työkaverille, että voisimme harjoitella töissä sähköpässin ajoa jos haluamme. Totesin siihen, että meillä on molemmilla kokemusta siitä ja silloin olin jo ajanutkin töissä sähköpässiä.
Firman ylin johto sinänsä koostuu 100-prosenttisesti miehistä eli olisko siinä syy?
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kävellä suoraan tehtaalle ja kätellä johtajaa. Työt alkavat heti!
Tai sitten voi kävellä suoraan pusikkoon kättelemään työtöntä...
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju, jossa työttömät kiukuttelee lähinnä siitä, että työtä pitää hakea. Ennen palstalle tuloa minä aidosti kuvittelin, että suurin osa työttömistä haluaa työllistyä.
Ennen kuin tuon neljän työpaikan pakkohaku tuli voimaan sain töitä tarvittaessa viikon sisällä jossa oli mukana parit haastattelukutsut yms. Siis jostain viidestä hausta. En ole mikään maailman paras työntekijäkään edes vaan sellaista keskitasoa niissä töissä joita olen tehnyt.
Kun tuo tuli kaikille mulla meni yhtäkkiä viikkoja saada töitä. Mietin mitä hittoa tapahtui kunnes tajusin tuon. Eli on paljon vaikeampi erottautua.
Kauhea työvoimapula, vain 1886 hakijaa paikkaa kohden.
Jos varasto miehen paikka on avoinna paperitehtaassa tai satamassa niin taatusti tulee 1000 hakemusta .
Paperitehtaassa palkka on 4000 euroa kk kun taas jossin Kempeleen puutuote tehtaassa 2000 euroa kk