Sebastian Tynkkynen tuohtui, kun illallisella ei ollut liharuokaa tarjolla
Saanut kutsun johonkin ylioppilaskunnan hyväntekeväisyys illalliselle. Meuhkaa tuohtuneena, ettei suostu moiseen kohteluun ja woketukseen, jossa sekasyöjät pakotetaan syömään kasvis-/vegaaniruokaa. Jätti siis illalliselle menemättä.
Tainnut mennä Sebastianilta ohi se fakta, että myös täällä Suomessa useat valtion virastot ja laitokset tarjoavat sidosryhmätilaisuuksissa vieraille pääsääntöisesti kasvispohjaista ruokaa. Tämä on vahva suositus ja tulee valtioneuvoston ohjeistuksesta. Tämä on sitä vastuullisuutta ja kestävää kehitystä, johon hallitus, jossa myös PS istuu, on sitoutunut.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Kun katselee Tynkkysen ruumiinrakennetta, niin tulee mieleen, että ainakin eläinrasvan käyttöä pitäisi vähentää.
Pää sillä ainakin kasvaa vuosi vuodelta isommaksi, aika hämmentävä sellainen ryssämäinen boltsi se alkaa jo olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen kysymys. Jos tarkoitus on tarjota ruokaa isolle joukolle niin miksi pitää valita ruokalista jonkun hyvin harvojen valitseman ruokavalion mukaan?
Ja ei, tuo hyve-poseeraus ei tee ylioppilaskunnasta hienompia ihmisiä vaan lähinnä poseeraavia hölmöjä.
Mitä ihmettä oikein sönkötät?
Ylivoimainen enemmistö ihmisistä on sekasyöjiä, jotka syö niin liha- kuin kasvisruokiakin.
Itse olen keski-ikäinen lihaa syövä rasvanahkaduunari heteromies ja minulle on aivan se ja sama mitä ruokaa minulle missäkin pippaloissa tarjotaan. Pääasia on se, että ruoka on maittavaa ja sitä on riittävästi tarjolla. Sekasyöjänä syön tietenkin niin liha- kuin kasvisruokiakin.
On aivan naurettavaa alkaa nipottamaan jonkun yksittäisen juhlan ruokalistasta, jos itsellä ei ole sen suhteen mitään oikeita rajotteita. Varmasti Tynkky
Mitä itse sönkötät? Pointti on se, että valitaan tietoisesti ruokalista, joka edustaa tarjoajan arvomaailmaa eikä muilla malleilla ole väliä. Voihan sitä tarjota lihaa, perunaa ja tomaatteja, niin kaikki on tyytyväisiä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen kysymys. Jos tarkoitus on tarjota ruokaa isolle joukolle niin miksi pitää valita ruokalista jonkun hyvin harvojen valitseman ruokavalion mukaan?
Ja ei, tuo hyve-poseeraus ei tee ylioppilaskunnasta hienompia ihmisiä vaan lähinnä poseeraavia hölmöjä.
Näin toimivat myös valtion virastot ja laitokset. On kuulemma vastuullista. Itse sain 4 tunnin tilaisuudessa, jota mainostettiin lounastilaisuudeksi, jonkun itusalatin siemenillä. Kävin heti tilaisuuden jälkeen nälissäni mäkkärissä.
Mitä vastuullista on siinä, että kaikki pakotetaan toimimaan jonkun satunnaisen aktivistin päähänpistojen mukaan? Vaihdetaan aktivistia niin ensi kerralla on tarjolla pelkkää kalaa koska jotain hienoa ja ylevää. Ja jos valitat niin olet tietenkin leimasana1, leimasana2 ja leimasana3.
Sebu itkee nyt taustalla, kun hänet leimataan satunnaiseksi aktivistiksi, jolla on päähänpistoja :(
-winner-
Satanen ei ole iso raha europarlamentaarikolle. Todennäköisesti raha olisi mennyt jostain edustuslompakosta, eikä Sebastianin omasta rahamassista. Mutta tärkeintähän tässä olikin huomionhaku ja sitä Sebukka sai yllinkyllin.
On hyviä kasvisruokia. Vegaanimössöt ei kuulu niihin.
En mäkään menisi tilaisuuteen missä syödään, mutta huonoa ruokaa.
Sääli että ravintoloistakaan ei saa enää KASVISRUOKIA.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että sinua tai muita pehmopakotetaan johonkin tapaan tai aatteeseen. Eipä ole vakuuttavaa. Kieltämättä, olisihan moiseen tilaisuuteen ollut hyvä osallistua, tästä olen hänen kanssaan eri mieltä. Mutta en myöskään kiellä hänen mielipidettään tarjotusta ruuasta. Moisessa tilaisuudessa pitäisi olla myös liha vaihtoehtona, asiaan kuuluvasti.
Kävin ystävälläni viime viikolla kylässä ja hän tarjosi minulle todella maukasta kasvisosekeittoa, jota minä sekasyöjä söin todella antaumuksella ja suurella tyytyväisyydellä.
En todellakaan ymmärtänyt että ystäväni, sekasyöjä hänkin, pehmopakotti minua johonkin tapaan tai aatteeseen. Kun hänelle viimeksi tarjosin paistamiani pihvejä, en kyllä silloinkaan ainakaan tietoisesti pakottanut häntä yhtään minkäänlaiseen aatteeseen, vaan molemmilla kerroilla söimme vaan hyvää ruokaa.
On aivan naurettavaa sekasyöjän uhriutua siitä, että jollain aterialla ei satu olemaan lihaa tarjolla, kun uhriutuja itsekään ei satavarmasti joka ikisellä aterialla lihaa syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele että sinua tai muita pehmopakotetaan johonkin tapaan tai aatteeseen. Eipä ole vakuuttavaa. Kieltämättä, olisihan moiseen tilaisuuteen ollut hyvä osallistua, tästä olen hänen kanssaan eri mieltä. Mutta en myöskään kiellä hänen mielipidettään tarjotusta ruuasta. Moisessa tilaisuudessa pitäisi olla myös liha vaihtoehtona, asiaan kuuluvasti.
Kävin ystävälläni viime viikolla kylässä ja hän tarjosi minulle todella maukasta kasvisosekeittoa, jota minä sekasyöjä söin todella antaumuksella ja suurella tyytyväisyydellä.
En todellakaan ymmärtänyt että ystäväni, sekasyöjä hänkin, pehmopakotti minua johonkin tapaan tai aatteeseen. Kun hänelle viimeksi tarjosin paistamiani pihvejä, en kyllä silloinkaan ainakaan tietoisesti pakottanut häntä yhtään minkäänlaiseen aatteeseen, vaan molemmilla kerroilla söimme vaan hyvää ruokaa.
On aivan naurett
Suuri ero on siinä, että tarjottavat on päätetty ismin mukaan. Syön itsekin esim. perunaa ja sienikastiketta suurella innolla, mutta ruokahalun vie se, että joku mainitsee tämän olevan pointti. Ei ole rakastavaa ruoan tarjoamista vaan pakotusta aatteeseen. Hyi.
Tynkkynen ei ole edes valmistunut. Söisi nyt joskus vähän kasviksia - pukukin istuisi paremmin. Kotona voi sitten vedellä metsuripaidassa Monty Python-hengessä.
Tällaista paskaako nyt pitää taas kuunnella, koska "Riikan" puntti tutisee valien takia?
Maksa satanen illalliskortista ja puputa pelkkää soijaa ja salaattia sillä rahalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ymmärtänyt että ystäväni, sekasyöjä hänkin, pehmopakotti minua johonkin tapaan tai aatteeseen. Kun hänelle viimeksi tarjosin paistamiani pihvejä, en kyllä silloinkaan ainakaan tietoisesti pakottanut häntä yhtään minkäänlaiseen aatteeseen, vaan molemmilla kerroilla sö
kuulostaa todella epäkypsältä asenteelta. Jotenkin vähän epäilen, että jos aterialla oltaisiin tarjottu riistaa ja perusteltu se aatteilla, Sebu ei olisi siitä valittanut ja ruoka olisi maistunut.
Tuon kaltaisissa tapahtumissa ruoka on aina signaali ja arvovalinta.
Vierailija kirjoitti:
Maksa satanen illalliskortista ja puputa pelkkää soijaa ja salaattia sillä rahalla
Onko teidän perheen juhla-ateria sitten liha-makaronimössöä?
Ei se mikään hyväntekeväisyystilaisuus ole, vaan Ylioppilaskunnan 65-vuotisjuhlat. Illalliskortti 100€.
Etkö osaa lukea?
En mäkään lähtisi kalliisiin juhliin missä ei tarjota kunnon ruokaa. Tää vegsujen nuolenta saa riittää jo!
Ap:lta on mennyt puolestaan ohi, että Tynkkynen on poliitikko. Hän siis puhuu politiikkaa. Ap puolustelee, että poliittinen ohjeistus sanoo kasvisruoasta jotain. Eli nimenomaan kyse on politiikasta! Poliitikon tehtävä on ottaa kantaa nimenomaan poliittisiin kysymyksiin. Se on se koko jutun juju. Pointti ei ole siinä, että Ylioppilaskunnan makumieltymysten mukaan tarjotaan kasvisruokaa, vaan juuri se että taustalla on ns. woke-henkinen vasemmistopolitiikka. Se että tarjolla olisi ollut porkkanoita siksi, että Ylioppilaskunnan johto rakastaa porkkanoita, niin tuskin Tynkkynen olisi asiaan sanonut mitään. Vaan kun ei ole. Päätöksen taustalla vaikuttaa politiikka ja siksipä poliitikko Tynkkynen siihen kantaa ottikin.
Ei tämä hei mitään rakettitiedettä ole!
Jännä et meillä on homopersu Meppinä. Miten tämä niinku sopii Perussuomalaisten agengaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi ( ja halvempi) tarjota kaikille ruokaa, jota pystyvät syömään. Ihannemaailmassa toki jokainen saisi tilata listan ohitse mitöö haluaa.
Kyseessä on juhlaillallinen, hinta 100€. Sellaisessa kuuluu tarjota hyvää ruokaa.
Taatusti moni muukin jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katselee Tynkkysen ruumiinrakennetta, niin tulee mieleen, että ainakin eläinrasvan käyttöä pitäisi vähentää.
Pää sillä ainakin kasvaa vuosi vuodelta isommaksi, aika hämmentävä sellainen ryssämäinen boltsi se alkaa jo olemaan.
Kuva omasta päästäsi? Alkaa menemään ulkonäkösolvauksen puolelle. Tyypillistä vassaria, jolla sivistys nolla ja perustelut loppu. Vihaa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva omasta päästäsi? Alkaa menemään ulkonäkösolvauksen puolelle. Tyypillistä vassaria, jolla sivistys nolla ja perustelut loppu. Vihaa löytyy.
Eikö löydy kuvaa, vai hävettääkö paskanjauhanta?
Menköön Puutinin kassa HOMOILEMAAN NIIN PÄÄSTÄÄN 1 PASKASTA EROON.
Evri DEI anotö proplem in Persulandia.
-winner-