Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun kädet puutuu nykyään öisin niin, että herään siihen enkä löydä enää hyvää asentoa?

Vierailija
29.01.2025 |

Näen unta, että olen halvaantunut tai jotain..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puutuu selällään ollessani. Se kertoo siitä, että rintalihakseni ovat liian kireät. Pitkään luulin sen johtuvan hartioista, mutta ei.

Vierailija
2/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani puutuu, jos nukkuu selällään ns tähtenä, eli kädet pään yläpuolella. Miesystävänsä pitää nostella puutuneet kädet takaisin alas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono patja? 

Vierailija
4/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermopinne

Vierailija
5/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttet joustavamman patjan, joka mukautuu kehosi painoon.

Vierailija
6/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttet joustavamman patjan, joka mukautuu kehosi painoon.

Patjassa ei ole mitään vikaa, joku muu ongelma on nyt tullut.

Vierailija
7/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekanavan oireyhtymä

Vierailija
8/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on rannekanavaoireyhtymä. Voit itsekin se varmistaa parilla helpolla testilla. Laita kämmenet yhteen ja nosta kyynärpäät ylös. Pidä siinä hetken aikaa. Sormet alkaa puutua. Tai naputtele sormilla ranteen sisäsyrjää. Alkaa tuntua sähköiskusmaisia tuntemuksia. Käsien ylösnostaminenkin aiheuttaa sormien puutumista.

Vierailija
9/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se jo sanottiiin, että kireät rintalihakset, mutta venytys täytyy tehdä kahteen eri suuntaan eli avaat rintalihakset ja lavan seudun vastakkaiseen suuntaan eli lapaluut yhteen ja pidät hetken.

Vierailija
10/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yli nelikymppinen nainen? Hieroja kertoi joskus, että yli nelikymppisten naisten kädet puutuvat yöllä, se opetettiin opinnoissa. Olin silloin nelikymppinen ja kädet puutuivat. Nyt olen viiskymppinen ja kädet ei enää puudu. En tiedä miksi, mutta myös olkanivelten liikkuvuus on parantunut. Liikkuvuus oli huonoa just silloin nelikybäsenä.

Vierailija
11/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylipaino ja kireät hartiat. Olen nyt aloittanut painonpudotuksen ja salitreeni tuntuu auttavan. Mulla on tietotyöläisen ryhti ja alkava emännänkyhmy ja pyrin noihin kiinnittämään huomiota treeneissä

Vierailija
12/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puutuu oikea käsi ja nyt tiedän itse mistä se johtuu ja sama syy voi olla monella muullakin samaan vaivaan; olen oikea kätinen nainen ja minulla on tapana päivittäin näprätä joidenkin mielestä vähän liiankin kanssa puhelinta keittiön pöydän ääressä. Keittiön pöytä ei ole työpöytä eikä siis sopivan korkuinen puhelimen tai tabletin näpräämiseen ja nojatuolikin taitaisi olla parempi paikka tähän tarkoitukseen. Puhelimeni ilmoittaa maanantaisin, että olen edellisellä viikolla käyttänyt nettiaikaa runsaat 3 tuntia enkä itse pidä tätä liian isona lukuna koska olen jo liki 70 v. ja sitä paremmin pysyn kartalla mitä enemmän selailen uutisia ja haen erilaista tietoa netistä. Puutumisvaivaa on vähemmän kuntosalilla käynnin jälkeisinä aamuina joten jotkut päivittäiset tiettyjä lihaksia vahvistavat liikkeet saattaisivat tuoda vaivaan helpotusta; täytyypä googlata netistä tähän ohjeita.

Vierailija
13/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama aloitus, mutta isäni kävi hermoratatutkimuksessa, kun kädet puutui erityisesti öisin. Diagnoosi rannekanavaoireyhtymä, ja jonotusaika leikkaukseen arviolta vuiosi.

Vierailija
14/14 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni puutui kädet öisin. Ihan sama nukuinko selälläni, kyljellä tai mahallaan. Ja ihan sama missä kädet olivat. Tätä kesti yli 10v.

Minulta puutui molemmista käsistä kaikki sormet ja käsi muutenkin ranteeseen asti. Heräilin öisin useaan kertaan noihin puutumisiin. Työterveydestä laitettiin eteenpäin ja fysiatrian polilla meinattiin, että hartioista johtuvaa.

Tuosta meni vielä pari vuotta, kunnes työterveyslääkäri laittoi uudestaan eteenpäin ja pääsin nopeasti hermoratatutkimuksiin. Todettiin keskivaikea hermopinne ja toinen käsi leikattiin 3kk päästä tuosta ja sitten toinen reilu puoli vuotta myöhemmin.

Ei ole enää kädet tuon jälkeen puutuneet.

Ja muuten, jos kädestä puutuu peukalo, etu- ja keskisormi, on kyseessä yleensä juuri ahtautuma rannekanavassa. Jos puutuu myös nimetön ja pikkusormi, vikaa myös ylempänä kädessä. Monesti tuo rannekanavan putsaaminen auttaa myös noihin kahteen sormeen, kuten itselläni kävi. Jos ei auta, voidaan sitten leikata ylempää käsivarresta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi