Medikinet
Aloitin nyt tässä päivä sitten syömään Medikinet 10mg lääkettä, että saisi keskityttyä paremmin. ADD diagnoosin sain viimeviikolla. Haluan vain tietää, onko normaalia, että lääke ei tunnu auttavan keskittymisessä? Päänsärkyä ollut nyt niinä parina päivänä kun olen syönyt lääkettä. Minulla on myös normaalia levottomampi olo. Tuntuu että ajatus ei oikein kulje, ja käyn tosi hitaalla. Vaikeuttanut kokeisiin lukua. Paljon väsyneempi olo kuin normaalisti. Ainoa minkä olen huomannut on se, että ahdistus ja pakko-oireet ovat hävinneet. Onko kyse siis lääkkeen sivuvaikutuksista? Joku jolla on kokemuksia tai tietoa niin pyydän neuvoja.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Pienillä annoksilla päänsärky tulee toisille mukana, annoskoon suurennettua ei sitä tule enää lainkaan ja muutenkin ne positiiviset vaikutukset alkavat toden teolla vasta näkyä. Kannattaa pitää välillä pieniä taukoja käytössä tyyliin pari pv viikossa. Toisilla on lievä psykoottisuusriski päivittäisessä käytössä ja hyvät vaikutukset saattavat vähentyä.
Jos tulee jotain psykoottisia oireita, niin häviääkö ne jos lääkkeen käytön lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienillä annoksilla päänsärky tulee toisille mukana, annoskoon suurennettua ei sitä tule enää lainkaan ja muutenkin ne positiiviset vaikutukset alkavat toden teolla vasta näkyä. Kannattaa pitää välillä pieniä taukoja käytössä tyyliin pari pv viikossa. Toisilla on lievä psykoottisuusriski päivittäisessä käytössä ja hyvät vaikutukset saattavat vähentyä.
Jos tulee jotain psykoottisia oireita, niin häviääkö ne jos lääkkeen käytön lopettaa?
En uskalla luvata, mutta omasta kokemuksesta sanoisin, että lääkkeitään vastuullisesti käyttävillä häviää. Riskiryhmää ovat vainoharhaisuudesta jo valmiiksi kärsivät ja lääkkeitään väärin käyttävät, omasta kokemuksesta heilläkin kyllä on pää selvinnyt - niin paljon kuin se nyt voi ylipäätään selvitä - tauon jälkeen.