Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sebun mielestä kasvisruokakin on wokea?

Vierailija
28.01.2025 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cd63808f-1393-4525-97df-f9a167356…

Oi tuo syrjitty Sebu parka.

Kaikkea sitä kerkiää Brysselissä miettiä ja mielensäkin pahoittaa.

Kommentit (389)

Vierailija
261/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippari-Kalle syö pinaattia.

Vierailija
262/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli satasen maksavalla juhla-aterialla oletan saavani mm riistaa, mitä saan syödäkseni todella harvoin. Kasviksia syön joka päivä, eikä joku sheitani aja juhla-aterian asiaa härhäpapusekamelskasta puhumattakaan. Sori siitä.

En voi syödä papua enkä kaalta. Ei sovi minun vatsalleni ja sairauteni vuoksi en kaalta voi syödä. Onko siis pakko?

Vanhat ihmiset eivät ole tottuneet papuihin, kun ovat syöneet jauhelihaa, kalaa ja possua koko elämänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Wille Rydman ei ollut menossa ylioppilaskunnan vuosijuhliin. Toisaalta ylioppilaat ovat hänelle liian vanhaa seuraa.

Persuilla noita sankareita riittää.

Vierailija
264/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paras syömäni sieniruoka oli kunnolla leivitetty vasikanleike kantarellikastikkeen kera. Mustajuurikeitto ja maa-artisokkakeitto ovat alkukeittoina erinomaisia, jos ovat oikein tehty, mutta ei niistä pääruuaksi ole. Juhlien järjestäjänä lähden siitä liikkelle, että tarjoilut ovat kaikkien osallistujien mieleen. Muutenhan sitä voisi tarjota laihialaistyyliin vaikka vissyä kaikille ajatuksella, että jokainen juo sitten kotona haluamansa skumpat."

Kunnianhimoinen tavoite, että tarjoilut olisivat kaikkien mieleen. En muista, että koskaan olisin istunut ruokapöydässä, jossa joku ei olisi valittanut. Ja aina se valittaja on ollut joku muu kuin minä, joka olen lihattomalla ruokavaliolla. Vastoin yleistä käsitystä en koskaan valita ruoasta eivätkä kaikki tututkaan tiedä, että olen lihattomalla.

Ystävien kanssa on helppoa laa

Paljonko sinulla on työkokemusta ravintolakokkina? Etenkin satapäisen ja suuremman joukon ruokkimisesta? Mitä enemmän aineksia paikalla, sitä suurempi kontaminaatioriski kiireessä.

Proffs har inte svårigheter med elementära saker. 

Vierailija
265/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokea on tuputtaa sitä koulussakin. Aiheuttaa vaan kuluja ja hävikkiä. 

Linssipadat ja kurpitsalasagnet ovat sitä pahinta wokea ja boostaavat koulun pakottamaa homopropagandaa.

Te olette aivan päästä sekaisin. Suomessa oltiin 100 vuotta sitten enimmäkseen kasvissyöjiä kun kaikilla ei ollut varaa lihaa.   

Näin on. Googlessa sanotaan, että 1920-luvulla syötiin suomessa suurimmaksi osaksi lanttua, perunaa, porkkanoita ja viljatuotteita. Isovanhemmatkin sanonut samaa. Taitaa tuo kasvisruoka juurikin olla sitä konservatiivisinta ruokaa.

Och då var allt så mycket bättre?

Sanotaanko nyt näin, että esimerkiksi intin aloittavien ikäluokkien kuntoprofiili ja jaksaminen oli parempi kuin nykyikäluokilla. Siihen aikaan ei edes ollut mitään punttisaleja kuin suurimmissa kaupungeissa ja joillain punttisalihommiin perusteellisemmin hurahtaneilla omatekoiset treenivehkeet. Juuri sen jaksamisen ja lisääntyneiden suolistosyöpien vuoksi olisi hyvä jos se porkkana maistuisi useammin välipalana nykyäänkin.

Täällä oli eilen ketju vanhan ajan herkuista. Siellä oli monta sellaista lajia, jota minunkin mummoni tekivät minulle ja muille lapsille ja nuorille. Itse ostan joka kesä raparpereita ja keitän paksun raparperikiisselin , jota syön kermavaahdon kanssa. Muuten en pahemmin välitä makeasta tai kermavaahdosta. Kuitenkin niitä mummojeni tekemiä herkkuja muistellessa pitää joka kesä saada raparperikiisseliä. Puolisoni on täysurbaani juuriltaan eikä ymmärrä laisinkaan herkutteluani, koska hänellä ei ole ollut lapsena vastaavanlaista kokemusta.

Vierailija
266/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti kysyi kokoomusnuorelta, mikä on woke.

Vastaus:

No, en osaa sitä eksaktisti määritellä, mitä se on, mutta kyllähän woke, mitä sitä nyt on oikeistopiireissä viljelty, on vasemmalle kallellaan.

Woken ytimessä ollaan, kun keskustellaan siitä, voiko Afrikan tähteä pelata päiväkodeissa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1beeac36-7c1d-46d0-aaf6-2219402f6d38

Populistit eivät edes itse tiedä, mistä puhuvat. He apinoivat nämä kulttuurisodat suoraan Amerikasta.

Vierailija
267/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sebua jäytää? Kaikki muut homppelit diggaa wokesta?

Vierailija
268/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli satasen maksavalla juhla-aterialla oletan saavani mm riistaa, mitä saan syödäkseni todella harvoin. Kasviksia syön joka päivä, eikä joku sheitani aja juhla-aterian asiaa härhäpapusekamelskasta puhumattakaan. Sori siitä.

En voi syödä papua enkä kaalta. Ei sovi minun vatsalleni ja sairauteni vuoksi en kaalta voi syödä. Onko siis pakko?

Vanhat ihmiset eivät ole tottuneet papuihin, kun ovat syöneet jauhelihaa, kalaa ja possua koko elämänsä.

Vanhat ihmiset tekevät ja syövät kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä joka syksy. Osa täyttää kaalikääryleet paistetuilla tateilla. Ikänsä piimää juoneilla mummoilla ja vaareilla on suoliston mikrobisto rautaisessa kunnossa heidän lapsenlapsiensa suoliston mikrobistoon verrattuna.

Vierailija
269/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole pakko syödä mitään, mitä et halua. Voit ostaa itse ruokaa, johon sinulla on varaa.

Monilla suomalaisilla ei ole enää varaa syödä paljon lihaa, koska persu-Riikka on leikannut heidän tulojaan. Heidän täytyy syödä hernekeittoa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
270/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoan tuputtaminen ideologisista syistä ainoana vaihtoehtona on wokea. Miksi lihansyöjille ei tarjota heidän ruokavalioonsa ja vakaumukseensa sopivaa ruokaa satasen menussa?

Vierailija
271/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems. 

Vierailija
272/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ja papat voivat pierrä. Se on sosiaalisesti hyväksyttävää, koska vanhoilla ihmisillä lihaskontrolli heikkenee.

Vierailija
273/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wokea on se, ettei ole edes tarjolla lihaa tai kalaa.

Täytyykö sitä aina olla? Koulussakin suosituimpia ruokia olivat uunipuurot ja pinaattiletut. Mä en oikein käsitä, miksi joka aterialla pitäisi olla lihaa tai edes eläinkunnan tuotteita. Oltiinko ennen wokempia kuin nykyään, kun lihaa kulutettiin paljon vähemmän? 

Kuka on sanonut, että joka aterialla tulee olla lihaa. Älä viiti liioitella. Uunipuurot ja pinaattiletut eivät työmiestä tiellä pidä. 

Sekö tuon juhla-aterian tarkoitus on, ruokkia työmiehet? Eikö Sebulla ole varaa ostaa lihaa kotiin? 

Maailmassa on paljon vegaaniurheilijoita ja jopa voimaurheilijoita. Entisajan työmiehetkin varmasti söivät paljon lihattomia aterioita. 

Vastaus oli edelliseen kommenttiin, siinä ei tuosta juhla- ateriasta ollut kyse. 

Kyllä, työmiehet, joita olen vuosien aikana ruokkinut eivät todellakaan kaipaa pinaattilettuja. Työmiehet eivät ole voimaurheilijoita. 

Mutta eihän tällä palstalla työmiehiä ole. Työ on sivuseikka. 

Vierailija
274/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ja papat voivat pierrä. Se on sosiaalisesti hyväksyttävää, koska vanhoilla ihmisillä lihaskontrolli heikkenee.

Minä olen 50 vuotta täytettyäni pierryt lähes koko ajan. Ei voi mitään.

Vierailija
275/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ihannemaassa Venäjällä mummot viljelevät omat kaalinsa ja syövät ne hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
276/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoan tuputtaminen ideologisista syistä ainoana vaihtoehtona on wokea. Miksi lihansyöjille ei tarjota heidän ruokavalioonsa ja vakaumukseensa sopivaa ruokaa satasen menussa?

Osaatko sanoa, mitä tuo käyttämäsi sana tarkoittaa?

Kokoomusnuori sanoi, että se on jotain , joka on vasemmalle kallellaan, kuten huonekasvi, ja Afrikan tähden pelaaminen on sen ytimessä.

Vierailija
277/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin väärin, että emme saa jokaisella aterialla kaikkea, mitä haluamme. Kaikilla muilla maailmassa on asiat niin hyvin, mutta me joudumme kärsimään tällaisesta. Voi voi voi...

Vierailija
278/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis purra on woke?! Herranmunjessusmaaria.

Miten vasemman laidan naisten on niin vaikeaa ymmärtää ero henkilökohtaisten valintojen ja muiden ihmisten valintojen rajaamisen välillä? Oletko ihan normaaliälyinen? 

Entäs jos siellä olisi tarjottu vain kakkukahvit? Tai omenaa, niin banaaninsyöjät ja omenaallergiset olisi rajattu ulos?  Olen vannoutunut lihansyöjä, mutta ihan mielelläni, uteliaisuudesta kokeilen vegaaniruokaa. Enkä tosiaan ala valittamaan, jos joku sellaista tarjoaa. Jos tarvis, niin menen Mäkkärin kautta himaan.  

Maksaisitko 100+ kasvisruokailusta ?

Ainakin minun lapseni maksoi mielellään vuosijuhlakustannukset pukuvuokraamosta lähtien. Hän ottaa asian siten, että vuosijuhlia ei hänen elämäänsä mahdu niin montaa, että niiden kustannusten vuoksi kannattaisi rutista. Kyllä hän ehtii elämään neljän seinän sisällä ja opiskelemaan suurimpana osana opiskeluvuosiensa päivinä. 

Minä olen iloinen, että nuorella ihmisellä on noin terve asenne elämään. Olen nimittäin ollut huolissani siitä, että on kovin kilpailullista nykyopiskelijan elämä kun kesätöiden saaminen on yhtä taistelua ja opinnoista pitää selviytyä vähintään perushyvällä suorituksella jo siksikin, ettei joudu luimistelemaan jos joku kysyy arvosanoista.

Vierailija
279/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmiehet söivät ennen läskisoosia. Siitä saa paljon energiaa, mutta läski ei ole lihaa.

Vierailija
280/389 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin väärin, että emme saa jokaisella aterialla kaikkea, mitä haluamme. Kaikilla muilla maailmassa on asiat niin hyvin, mutta me joudumme kärsimään tällaisesta. Voi voi voi...

Lisää ja monipuolisempaa ruokaa eurokansanedustajille! Nyt lähdetään barrikaadeille. Eihän siitä mitään tule, että siellä joutuu suomalaiset nälkää kärsimään. Kerätään vaikka täällä Suomessa joku lihasäilykepaketti ja lähetetään se Brysseliin. Kyllä meillä sen verran rahaa on. Minä voin ainakin laittaa monta purkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme