Minkä verran voisitte kuvitella maksavanne lastenne kevätretkestä?
Olen luvannut kartoittaa kivoja retkikohteita, mutta kaikki on tosi kalliita. Lapset olivat innostuneet monesta ehdotuksesta, joita ope oli esitellyt. Bussit on niin kalliita, että varsinaisessa kohteessa ei saisi mikään maksaa paljoa, jottei tule kovaa hintaa.
Suosikiksi on nyt noussut Tytyrin kaivos Lohjalla. Siellä olisi sellainen seikkailurata, joka kyllä kuulostaa elämykseltä ja lapset varmasti siitä pitäisivät. Busseineen koko homma maksaisi 28 euroa!!!! Luokan tilillä on rahaa sen verran, että jokaiselle jäisi maksettavaksi 23 euroa. Onko se liikaa mielestänne?
Kommentit (11)
Poikani kävi siellä viime vuonna (4.lk:lla) ja oli hiukan epäileväinen lähtiessään (sisko kun pääsi Särkänniemeen) mutta oikein innostunut palatessaan.
Sinällään toivoisinkin, että kävisivät jossakin vähän eksoottisimmissa, Korkeasaaren vieressä kun asutaan..
kun lapsen retkiltä on jäänyt koulukavereita pois 1-2 euronkin vuoksi. Tietenkin jos luokalla ei ole yhtään perhettä joilla on tiukkaa rahallisesti...
kuin oikeaa rahapulaa, jos eurosta jää kiinni. Sen nyt saa vaikka tienposken pulloista. On vaan niin paljon näitä " peruskoulun kuuluu olla ilmainen, periaatteesta" -vanhempia.
minusta kaivokset ovat vaarallisia paikkoja.
Tuollaisten ääliöiden takia monet jättävät kevätretket tekemättä. No, toisaalta opettajat ovat varmasti kiitollisia tuollaisille ääliöille, kun voivat viettää koulupäivän turvallisemmin neljän seinän sisällä ilman kovempaa vastuuta ja stressiä.
Itse kyllä toivon, että lapseni pääsevät kivoille retkille. On ihan eri asia käydä jossain kohteessa luokan kanssa kuin vanhempien. Luokkaretkessä on aina sellainen ainutlaatuinen fiilis.
Mikä tahansa paikka voi olla tuollaiselle hysteerikkoperheelle vaarallinen.
Yksi retki maksaa 3-8 euroa, ovat käyneet kuitenkin kivoissa paikoissa elokuvateatterista nukketeatteriin, sirkuksesta oopperaan jne. Toivottavasti Helsingin koulut hyödyntävät lähiseutujen runsaita tapahtumia, eikä tarvitse vuokrata bussia.
Paikallaolijat olivat sitä mieltä, että tekevät sitä, missä ovat hyviä eli sitä omaa työtään ja maksavat sitten retket omasta pussistaan. Talkooporukkaa kertyi vain muutama, joten emme viitsineet ruveta järkkäämään mitään erityistä. Oppilaat tekivät open johdolla koulussa joulukortteja myyntiin ja niistä saatiin jonkin verran luokan kassaan. Siitä on nyt käytetty teatteriretkeen jonkin verran, joten jäljelllä ei ole enää paljoa per oppilas.
ap
jo luuhannut ne kaikki lähialueet jo, ehdottomasti on parempi jokin vähän pidempi/hienompi reissu kuin Haltialan possut tms.
Toisaalta voi olla perheitä, joissa on useita lapsia ja jos jokaisen retki on noin kallis, tulee siitä helposti iso summa. Mä luulen, että ihan tavallinen Korkeasaariretki tai vastaava on ihan yhtä kiva. Pääasia on, että pääsevät päiväksi pois koulusta ja saavat ottaa eväitä mukaan ja vähän taskurahaa.