Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kriisitilanteessa sen taas näki, että on yksin

Vierailija
28.01.2025 |

Ei ole auttavia ihmisiä elämässä. Tai ne, jotka auttaisivat, asuvat lätäkön toisella puolella. 

On muutama ystävä ja muutama hyvän päivän tuttu, mutta kun apua kerran elämässä tarvitsisi, niin kadotaan kuin pieru saharaan. 

Jotenkin todella rankkaa. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään, että olen aina auttanut jos vaan voin olla avuksi! Vastavuoroisesti ei valitettavasti näytä tämä toimivan :(

Vierailija
2/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tuppaa menemään. Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on autettavia, toiset auttajia. Aivan sama mikä ihmisten elämäntilanne on.

Samat kokemukset kuin Ap.lla

Vierailija
4/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin jäänyt aina ilman apua silloin kun olen sitä tarvinnut. Toisaalta taas olen joutunut sukulaiseni orjaksi ja tuo sukulainen pitää täysin selvänä, että tottelen ja teen kaiken. Tuo ei siis tajua, että oikeasti voin itsekin niin huonosti, että en pysty huolehtimaan edes itsestäni ja tarvitsisin itsekin apua. Itsellänikin on vaikka  mitä vaikeuksia ja toimintakykyyn monella tavalla vaikuttavia parantumattomia diagnooseja löytyy. En tosin tähän kuole, mutta en siitä myöskään parannu.

Vierailija
5/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu on yksi. Sitä ei tule. Ei tule myöskään empatiaa. Toiseen suuntaan taas molemmat ovat toivottavia.

Vierailija
6/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi olla rajattomasti antamassa omia voimavarojaan muille vaan on laitettava joskus rajat ja huolehdittava itsestään. 

Vierailija
7/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että ihminen jota pitää jossain auttaa jatkuvasti ei ole ikinä ihminen jolta voi pyytää apua. koska bjos hän on täysin avuton eikä kykene hoitamaan edes omia asioitaan ilman apua niin miten sellainen auttaa ketään muuta? Millä resursseilla se sen tekisi. Kun ympäröit elämäsi näillä avuttomilla ihmisillä joita autat loputtomasti niin todellakin petaat sen, että sinulla ei ole yhtäkään ihmistä avuksi silloin kun sinä apua tarvitset.

Minulla näitä on ollut elämässä riittämiin. Ei yhdelläkään mielenterveyttä, ei ajokorttia, ei autoa, ei rahaa, ei mitään. Kun tarvitset tukea tai vaikka koota muuttoporukka jonkun avuksi niin sinulla on kädetön lauma varattomia mt tapauksia joista ei yhdestäkään ole mitään hyötyä.

Vierailija
8/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että ihminen jota pitää jossain auttaa jatkuvasti ei ole ikinä ihminen jolta voi pyytää apua. koska bjos hän on täysin avuton eikä kykene hoitamaan edes omia asioitaan ilman apua niin miten sellainen auttaa ketään muuta? Millä resursseilla se sen tekisi. Kun ympäröit elämäsi näillä avuttomilla ihmisillä joita autat loputtomasti niin todellakin petaat sen, että sinulla ei ole yhtäkään ihmistä avuksi silloin kun sinä apua tarvitset.

Minulla näitä on ollut elämässä riittämiin. Ei yhdelläkään mielenterveyttä, ei ajokorttia, ei autoa, ei rahaa, ei mitään. Kun tarvitset tukea tai vaikka koota muuttoporukka jonkun avuksi niin sinulla on kädetön lauma varattomia mt tapauksia joista ei yhdestäkään ole mitään hyötyä.

Joo tämä. Veikkaan että Ap myös yksi tällainen tapaus ketä pitää olla aina auttamassa kun ei itse pärjää edes normaalissa arjessa.

Vierailija
9/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanontahan menee että: yksikään hyvä teko ei jääköön rankaisematta tms.

Vierailija
10/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä. Veikkaan että Ap myös yksi tällainen tapaus ketä pitää olla aina auttamassa kun ei itse pä

Pöh. Mikä itse olet. 

Vierailija
11/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi elämässä ei voi luottaa kehenkään. Itse on opittava selviytymään. En koskaan kuormita muita omilla ongelmillani, mutta olen kiitollinen jos joku haluaa joskus auttaa, itse en kuitenkaan ikinä pyydä apua.

Vierailija
12/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä varaton mt-tapaus, mutta olen ollut muutoissa, vahtinut lapsia sekä tarjonnut välillä kahvit tms. Aika harvoin sain mitään takaisin, pitkin hampain tultiin muuttoon muttei kannettu juuri mitään jne. Yhdessä vaiheessa jaoin säännöllisesti naapureille sukulaiseni lahjottamia leipätuotteita, syötävä kyllä kelpasi mutta tasan yksi naapuri hoksasi antaa välillä jotain takaisinkin. En nyt miltään tilanteelta/henkilöltä odottanut aivan täyttä tasojakoa, mutta jotain kumminkin. 

Eipä nykyään jaksa enää edes yrittää, ja huomaan väsyväni nopeasti muiden seurassa. Pyydän tarvittavan avun viranomaisilta tai muulta yhteiskunnalta, toimii se näinkin.

Vierailija
13/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä varaton mt-tapaus, mutta olen ollut muutoissa, vahtinut lapsia sekä tarjonnut välillä kahvit tms. Aika harvoin sain mitään takaisin, pitkin hampain tultiin muuttoon muttei kannettu juuri mitään jne. Yhdessä vaiheessa jaoin säännöllisesti naapureille sukulaiseni lahjottamia leipätuotteita, syötävä kyllä kelpasi mutta tasan yksi naapuri hoksasi antaa välillä jotain takaisinkin. En nyt miltään tilanteelta/henkilöltä odottanut aivan täyttä tasojakoa, mutta jotain kumminkin. 

Eipä nykyään jaksa enää edes yrittää, ja huomaan väsyväni nopeasti muiden seurassa. Pyydän tarvittavan avun viranomaisilta tai muulta yhteiskunnalta, toimii se näinkin.

No ei toimi. Jos on päätetty luovuttaa muiden suhteen, niin eikö olisi ensin syytä huomauttaa, jos kerran itseään ihmisystävänä pitää. Antaa mahdollisuus korjata käytöstä ja kasvaa. Paljon näkyy olevan tunkinheittäjiä.

Vierailija
14/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Yksikseen se jeesuskin siellä ristillä oli

Vierailija
15/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toimi. Jos on päätetty luovuttaa muiden suhteen, niin eikö olisi ensin syytä huomauttaa, jos kerran itseään ihmisystävänä pitää. Antaa mahdollisuus korjata käytöstä ja kasvaa. Paljon näk

Ei tämmöinen pettymystila mistään yhdestä tapauksesta tai nopeasti synny.

-eri

Vierailija
16/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran? Onko tämä poikkeus vai onko elämäsi yhtä kriisiä kiriisin perään? Mulla on sellanen tuttava ja ihmiset karttavat häntä, koska hänen kriisinsä imee muilta kaiken energian. Hän ei myöskään ole kiinostunut, kuin omista asioistaan.

Vierailija
17/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tukea ap kaipaisi? Muista, että myös ystävillä on oma elämä. Ei heidän elämä voi kokoajan pyöriä sinun asioidesi ympärillä.

Vierailija
18/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmiset jakautuvat auttajiin ja verenimijöihin. Ymmärsin jättää parisuhteeni kun heräsin vihdoin todellisuuteen, että mies ei koskaan ollut auttanut minua 20v suhteen aikana missään asioissa. Sain hoitaa kaikki autoasianikin yksin. Mies ei edes vihjannutkaan mitä autolle vaikka kannattaisi tehdä, vaan päinvastoin. Ei sellaisilla ihmisillä tee mitään, jotka ovat aina vain oma etu edellä.

Vierailija
19/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni apua pitää itse pyytää jos sitä tarvitsee. Mietin aina tätä kun sinkku ystäväni sairastelevat. Toivooko ystävä että kaupassa ja apteekissa käytäisiin vai selviääkö yksin ko. reissut. Itse en ole pyytänyt enkä tarvinnut apua sairaana ollessa, olen ulkoiluttanut koiranikin yksin ja pärjännyt. Kaikki eivät kuitenkaan pärjää. Minusta olisi reilua ilmoittaa avun tarpeesta ettei itse tarvitse soitella perään.

Vierailija
20/21 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni apua pitää itse pyytää jos sitä tarvitsee. Mietin aina tätä kun sinkku ystäväni sairastelevat. Toivooko ystävä että kaupassa ja apteekissa käytäisiin vai selviääkö yksin ko. reissut. Itse en ole pyytänyt enkä tarvinnut apua sairaana ollessa, olen ulkoiluttanut koiranikin yksin ja pärjännyt. Kaikki eivät kuitenkaan pärjää. Minusta olisi reilua ilmoittaa avun tarpeesta ettei itse tarvitse soitella perään.

Kaikki eivät saa sitä apua vaikka pyytäisivät ja olisivat kymmenet kerrat auttaneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi