Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdota meille miten kotityöt meillä tulisi jakaa!!

Vierailija
15.09.2008 |

MInä kotona vauvan kanssa. 4v päiväkodissa 3 päivää viikossa klo 9-16. MIes poissa kotoa (työ ja työmatkat) 8.30-18 tai 11-20.30.

MIten jakaisitte kotityöt entä "oikeudet" omiin iltoihin esim. urheiluun tms.

Kuuluuko kotiäidin tehdä kaikki?

Nyt teen aina ruoan. Päivällinen syödään ilman miestä, koska tulee liian myöhään kotiin. Minä pääasiassa pyykkään ja siivoan meillä. Mulla toisaalta sitten useammin 1,5h aikaa urheiluu iltaisin, noin 2 kertaa viikossa.

Minä laitan yleensä tarhakuntoon isomman, paitsi silloin kuin mies töissä iltavuorossa.

Iltaisin isä siis useimmiten on lasten kanssa. Yhdessä laitetaan nukkumaan ja iltapalat.

Pitäiskö miehen tehdä jotain, eipä sillä siihen aikaa juuri ole.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ma-pe 8-16.

Minusta kuulostaa ihan reilulta tuo nykyinen työnjakonne. Mies tekee töitä töissä, sinä voit tehdä vastaavan ajan kotona.

Vierailija
2/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.vähän jopa mietityttää että missä hänen "oma aikansa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu molemmille eikä sitä verrata kotitöihin ("esim. kun mä laitoin lapset nukkumaan niin sun pitää tiskata")

Ai miksei noin?

Olen samaa mieltä kuin 2 ,että miehellä ei ole omaa aikaa, mutta en keksi että milloin voisi sitä ottaa...

Tai niin no, on yleensä ottanut sinä niinä aamupäivinä kun menee iltavuoroon.

Itse olen vaan aika poikki kun hoitanut vauvaa koko päivän, ja on "pakko" päästä pois kotoa hetkeksi ilman vauvaa.

Vierailija
4/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu molemmille eikä sitä verrata kotitöihin ("esim. kun mä laitoin lapset nukkumaan niin sun pitää tiskata")

Vierailija
5/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päätetty, että mies hoitaa säännöllisen siivouksen kokonaan. Laittaa myös paljon tiskejä, ja on paljon lasten kanssa. Lisäksi tekee pääosin kaikki "konejutut" tms. Ja Hoitaa tietty auton. Silittää omat vaatteensa. Minä hoidan vaate- ja ruokahuollon, kaupassakäynnit, lasten lääkärit, vakuutukset, lasten vaatteet ja harrastukset, vieraat, jouluvalmistelut, suursiivoukset yms. Meillä on aika pitkälti periaate että se tekee joka ehtii ja jaksaa, ja tähän se on muotoutunut tällä haavaa. Pidän kiinni siitä, että en rutiinisiivouksia tee, koska muuten homma menee lasten näkökulmasta siihen, että äidille tuntuu aina olevan tärkeämpiä kotityöt, ja isä aina ehtii leikkiä. Eli joku kotihomma jääköön isällekin, en minäkään niitä sentään työpäivän aikana kaikkia ehdi. Suursiivoukset ( kuten kaappien järkkäykset, eteisen ja varaston "kausijärkkäykset" keväällä ja syksyllä ym.) teen minä, koska ei mies tollasista talvivaatteiden varastoonpesuista ym. mitään tajuaisi...

Vierailija
6/6 |
15.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teillä olla vuoroillat oman ajan suhteen? Ja muistakaa myös tehdä asioita yhdessä, koko perhe!

Ei ole reilua, jos vauva lykätään heti miehesi kontolle hänen töistä tultuaan, ja äiti lähtee relaamaan...