Tekipä hyvää murjotulle itsetunnolle, kun työhaastattelussa nuorehko mies kehui
tyylikkääksi ja edustavaksi naiseksi! Oma mies on nimittäin viimeisen vuoden ajan moittinut ulkonäköäni, sanonut esim. että jos hän olisi työnantaja, ei ottaisi mua töihin, koska olen ylipainoinen. Hänen mukaansa painoa on 20kg liikaa, oikeasti sitä on ehkä korkeintaan 5kg.
Kommentit (30)
Ei ole asiallista arvostella haastateltavan ulkonäköä yms.
Oletteko kateellisia vai mitä? Hienoa jos joku on nähnyt sinut edustavana ja upeana, usko siihen vaan niin sitä silloin oletkin. Miehesi on idiootti jos omaa vaimoaan mollaa. Kerro ihmeessä miehellesi, et ihanaa mennä työmarkkinoille kun noin kehutaan! Kauneus on katsojan silmissä, ja jokunen kilo sinne tai tänne ei vielä tee kauniiksi tai rumaksi.
Jos edustavuudella ja tyylikkyydellä on jotain tekemistä työtehtävien kanssa niin sitten ok.
Jos kehu ei liittynyt mitenkään mahdollisiin työtehtävien suorittamiseen liittyviin ominaisuuksiin niin omituista.
Tai sitten vain ystävällistä päähän taputtelua kun et saa paikkaa...
työhön. Haastattelija kertoi muutenkin epätavallisen avoimesti ajatuksistaan minua ja työhistoriaani kohtaan. Toisti vielä sanomansa, kun firman naispuolinen toimitusjohtaja liittyi seuraamme. Olin vekslannut mielessäni tämän ja toisen työpaikan välillä, mutta miehen avoimuus sai vaakakupin kallistumaan heidän firmansa puolelle. Hän tulisi olemaan lähin esimieheni.
työpaikkahaastattelussa. Oikeasti. Todella eivät ole.
5
siis sanat edustava jne. Eri asia jos kommentoitaisi epäsiistiksi tai tyylitajuttomaksi päin naamaa.
Koska yleensä ne eivät jää tuohon, vaan ovat vasta alkusoittoa. Ja ikinä, ikinä en esimiehekseni haluaisi niiden latelijaa.
Omalla työpaikallani (miesvaltainen ala) olisi erittäin omituista, jos työhaastattelussa alettaisiin puhua tuollaisia.
Käytännössä ennemminkin " edustavuus" ja hyvä ulkonäkö on haitaksi, kun sitten ajatellaan helpommin, että on aivan tyhjäpää.
Mutta veikkaan, että ap on hakemassa jollekin muulle alalle =)
Toivoo vielä saavansa mitallin siitä.
oli vain yksi pieni osa siitä, miten hän perusteli soveltuvuuttani kyseiseen tehtävään. Kerroin juuri siitä asiasta siksi, että mieheni ei pidä minua enää niin ihastuttavana kuin joskus. Lisäksi mieheni on huutanut: vittu sä oot niin tyhmä niin tyhmä niin tyhmä, ett sua tyhmempää ei voi olla. Tämä " lipevä" haastattelija sanoi, että vaikutan hyvin älykkäältä ja neuvokkaalta. Kyllähän mä tietysti tyhmä olen ollut, kun moisen junttieinarin olen miehekseni ottanut.
Ap
Ja nuo puheet (neuvokkaaksi ja tyylikkääksi kehumiset jne) menivät kyllä häirinnäksi ja täydeksi ahdisteluksi. Hänet vaihdettiin onneksi (muista syistä) toiselle osastolle, mutta oli kyllä elämäni hirvein vuosi.
joten jos hän mua alkais ahdistella, niin varmaan kuolisin nauruun!
Ap
ja ahdistelee, liittyy se alaispomo-suhde, jossa valta ei suinkaan ole alaisella. Usko huvikses, ei ole naurun asia, kun omalle kohdalle osuu.
15
tuleva esimieheni perusteli valintaansa epäilyttävän positiivisesti firman toimitusjohtajalle?
tyyliin 300 hengen häät keskellä ei mitään.
niin eihän ne voi tuollaista tajuta. Ota vaan työpaikka vastaan!
Mutta sana edustava on mielestäni positiivinen ilmaisu. Miten ihmeessä siitä joku saa mieleensä seksuaalisen häirinnän!
työnantajia ja persoonia. Ei kaikilla ole seksuaaliset motiivit mielessä, kun kehutaan toista.
t. eräs, joka on saanut kuulla työnantajaltaan vaikka mitä, mutta ei ole ikinä tullut ahdistelluksi
ompas kiva kun joku kehuu ja antaa positiivista kommentia, sitä kuulee harvoin ja tulee annettua vielä harvemmin!
Olet ansainnut sen!!!!