Tekipä hyvää murjotulle itsetunnolle, kun työhaastattelussa nuorehko mies kehui
tyylikkääksi ja edustavaksi naiseksi! Oma mies on nimittäin viimeisen vuoden ajan moittinut ulkonäköäni, sanonut esim. että jos hän olisi työnantaja, ei ottaisi mua töihin, koska olen ylipainoinen. Hänen mukaansa painoa on 20kg liikaa, oikeasti sitä on ehkä korkeintaan 5kg.
Kommentit (30)
syytökset ovat menneet! Vielä vuosi sitten itseluottamukseni oli niin pohjalukemissa, etten olisi ikinä kehdannut hakea tällaista työpaikkaa.
T. Ap
Eihän tuo mitään häirintää ole! Hieno homma, että teit vaikutuksen. Töihin vaan :). Suomessa ei vaan olla totuttu saamaan positiivista palautetta, aina haukutaan ja hiljaisuus koetaan sitten " kehuiksi" . Hohhoijakkaa, kateellisten panettelua täällä. Ap, rohkeasti kohti uusia haasteita!
että se mies kehui tuollaisia ominaisuuksia. Vähintään tökeröä ja seksististä.
Siis jos halusi niillä perustella sille omalle pomolleen ap:n valintaa, niin olisihan sen voinut ilman hakijaakin. Ja muutenkin tuntuu vähän oudoilta pätevyysperusteilta. Vaikka paikka vaatisikin edustavuutta jne.
Mieluiten minä ainakin haluan kuulla olevani ammattitaitoinen, pätevä tms. kuin edustava. Näin ainakin itse työpaikallani saamani kehut arvotan. Se ulkonäön kehuminen kun voi olla käänteistä sovinismia. Somat tyttelit kun tuppaavat jäämään kahvinkeittäjiksi, " pätevien" miesten edetessä oikeisiin töihin.
ja työelämän erillään. En siis tekisi työpäätöksiä sen mukaan, miten kotona menee tai vertailisi kommentteja.
Työ on työ, henkilökohtaiset asiat henkilökohtaisia.
Tosin kyllä skippaisin tuollaisen miehen aika nopsaan pihalle.
ja paikka on valmiiksi jo esimiestasolla. Pomolle kerrattiin keskustelumme, koska hän tuli paikalle myöhemmin. Myös ammattitaidostani ja pätevyydestäni kerrottiin, olin siis sekä pätevä että sopiva tehtävään. Mitään sovinismia tai seksiä ei jutuissa ollut!
Suhteuta saamasi kommentit tuohon yhteen toiseen ketjuun niin voit vähän arvella vastaajakunnan omia motiiveja.
Eli tuohon ketjuun missä kerrottiin julkkisten pokailuyrityksistä.
Eli jos täällä on näitä Jope Ruonansuu, Sedu Koskinen, Teemu - kaikkien pokaaja-Selänne ihmisiä niin itse en arvottaisi kovin korkealle.
Ottaen tietty huomioon että suurin osa pokaajista on aika kovassa änkyrässä ollut lähestyessään av-mammaa ( tukka likanen ja trikoot)
Hihhii..
Paistaa kateudenvihreys pahasti läpi näistä " asiatonta" ja " ahdistelua" -kommenteista, suorastaan säälittävää XD
Paljon onnea ap:lle uudesta duunista, varmasti mukavaa tehdä työtä sellaisten ihmisten kanssa jotka arvostavat ja kertovatkin sen! :)
(Vai sekö se itkunpaikka näille narisijoille onkin, kun jollain on kivat duunikaverit kun oma pomo vaan viduilee?)
että pelkkää ulkonäköä olisi kehuttu, tai " nokkeluutta" .
Minä karsastan aina ulkonäkö- tai noita näppäryys/nokkeluus-kehuja, koska ne todellakin ovat sellaisia ylentämällä alentavia ja sovinistisia. Yleensä ne eivät auta uralla eteenpäin yhtään.
Varsinkin jos vielä puhuja on minua puolta nuorempi kloppi...
30
ulkoisella olemuksella on merkitystä. Minusta on ihan korrektia sanoa jollekin että on vaikka edustava tai tyylikäs, ei siinä ole automaattisesti mitään seksuaalista piiloviestintää mukana. Av mammat vaan elää trikoissa kotielämää hiukset likaisena, on tosielämä tainnut jäädä taka-alalle. Kyllä se totuus nykyään on, että ulkonäöllä mennään aika monella alalla muista ohi, valitettavasti.