Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritettiinkö mua huijata?

Vierailija
28.01.2025 |

Menin eilen illalla aika hiljaiseen kauppakeskukseen ja ensin automaatille. Siinä oli reiluhameinen ja jonotin. Hän jäi toimituksensa jälkeen siihen näpyttämään kännyä. Odotin hetken jos tajuaisi siirtyä, ei tajunnut. Sanoin Anteeksi ja hän siirtyi sivuun.

Taisi kuitenkin siirtyä taakseni. Otin rahat ja taittelin setelit lompakkoon ja reiluhameinen sanoi että hän tykkää lukea kädestä ja minä näytän siltä että minulla olisi kerrottavaa. Minähän tykkään erikoisista jutuista ja vielä tosi väsyneenä ajatus ei yhtään toiminut ja sanoin että kuulostaa mielenkiintoiselta ja olin melkein jo kääntymässä kun hän viittelöi sivummalle ja sanoi että tule tänne sivummalle näyttämään. Mutta siinä tajusinkin että enpäs kyllä lähde mihinkään sivummalle noidan näköisen muikkelin kanssa.

Mies kotona sanoi että se ois varmaan vetäissyt veitsen jostain ja vienyt mun vähäisen omaisuuden. Oliko tuo joku huijaus vai jopa ryöstöyritys?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta yritti. Ja kännykameran kanssa selän takana, arvaa miksi. 

On kyllä erikoista että vaikka ihan tavallisella kauppareissulla tällainen tavallinen täti näkee esim. nappikauppaa bussipysäkillä toistuvasti ja kaikenlaista muutakin vaikkapa juuri tuossa kauppakeskuksessa, niin ajattelin että ne tyypit pysyy keskenään, että ei ne tällaista tavallista tätiä tule mistään syystä lähestymään. Mutta näköjään tulevat.

Vierailija
22/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan ihan ilmaiseksi, että jos olisit lähtenyt sinne sivummalle, olisit nyt rahallisesti köyhempi ja toisaalta elämänkokemuksiltasi rikkaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustan ihan ilmaiseksi, että jos olisit lähtenyt sinne sivummalle, olisit nyt rahallisesti köyhempi ja toisaalta elämänkokemuksiltasi rikkaampi.

Kiitos tästä ilmaisesta ennustuksesta, olet varmaankin oikeassa. Onneksi en lähtenyt sivummalle koska rahaa ei ole tässä tilanteessa varaa menettää ja elämänkokemuksia on jo ihan tarpeeksi, haluan mieluusti käydä ruokakaupassa ilman ylimääräisiä ja odottamattomia kokemuksia.

Vierailija
24/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin naiiveja ihmisiä edes olemassa😱

Vierailija
25/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toiseksi, se että käyn automaatilla ei tarkoita että olen maksukykyinen."

No se tarkoittaa kuitenkin että sinulla on käteistä jolla voit maksaa. Kaikenlaiset kaupustelijat ja vastaavat ovat nykyään ongelmissa kun ihmisillä ei enää ole käteistä mukanaan.

Vierailija
26/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin naiiveja ihmisiä edes olemassa😱

En ole naiivi, en todellakaan, siksihän en tuohon langennut. Mietin vaan että oliko tämä huijaus vai olisiko ihan ryöstänyt. Kuten aloituksen lopussa kirjoitin, onko noin lukutaidottomia olemassa?!  Ai mutta taitaa olla kiellettyä edes epäillä kumpaakaan.

Vierailija
27/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIHÄN PERSUT JA KOKOOMUS OSAA MUUTA KUIN  H U I J A T A.

Vierailija
28/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, varmaan huijausyritys, mutta kyllä miehelläsi menee jo hiukan, tai aika paljonkin, ylite. Olisi varmaan vanhaan tapaan sanonut, että kämmenen luku onnistuu paremmin jos siinä on seteli. Työtä kai tuokin on ja siitä halutaan palkka.

Oma asiansa on sitten, että uskooko moisiin. Yhdentyyppistä viihdeteollisuutta kai tuon on, niin kuin horoskoopitkin.

Jos antoi sinun olla rauhassa kieltäytymisen jälkeen, niin en ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
29/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toiseksi, se että käyn automaatilla ei tarkoita että olen maksukykyinen."

No se tarkoittaa kuitenkin että sinulla on käteistä jolla voit maksaa. Kaikenlaiset kaupustelijat ja vastaavat ovat nykyään ongelmissa kun ihmisillä ei enää ole käteistä mukanaan.

Juu mulla oli se käteinen noin 2 minuuttia, onneksi käytin ne siellä missä pitikin enkä ennen sitä lähtenyt sivummalle ottamaan selvää mitä yllätyksiä tavallinen maanantai-ilta voi tarjota. En kyllä arvannut että ihan kasvokkain kohtaan jonkun vedättäjän, mutta täytyypä muistaa jatkossakin että ei näitä vain netissä pyöri.

Vierailija
30/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, varmaan huijausyritys, mutta kyllä miehelläsi menee jo hiukan, tai aika paljonkin, ylite. Olisi varmaan vanhaan tapaan sanonut, että kämmenen luku onnistuu paremmin jos siinä on seteli. Työtä kai tuokin on ja siitä halutaan palkka.

Oma asiansa on sitten, että uskooko moisiin. Yhdentyyppistä viihdeteollisuutta kai tuon on, niin kuin horoskoopitkin.

Jos antoi sinun olla rauhassa kieltäytymisen jälkeen, niin en ymmärrä ongelmaa.

Ylite..? Olet selvästikin näitä palveluntarjoajia. Ilmoitelkaa näistä laillisesti jossain, jossa myös selvästi hinta näkyvillä. Älkää kyttäilkö ihmisiä pankkiautomaattien vieressä.

Vierailija
31/31 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat vaan tilastoja todeksi tekemässä. Paukkuiko luvattomat lähibaarissa oliko auto kelan ikkunan takana! Auto invapaikalla+