Perussuomalaiset: Tupakoimattomuudesta ja raittiudesta voisi saada tuloverovähennyksen
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010991080.html?utm_medium=alsoread…
Taas on persuilla kovia lupauksia, kun vaalit lähestyy, jotka sitten taas kivasti unohdetaan heti vaalien jälkeen, kuten persuilla on tapana.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei käy selväksi miten tämä raittius ja tupakoimattomuus todennetaan. Että jos minä saunan jälkeen juon kaljan ja poltan tupakan, niin miten verottaja siitä tietää? Käteinen kun vielä käy kaupassa. Vai joku salainen poliisiko meitä valvoisi, kuten saksassa aikoinaan? Sopis kyllä kuvaan ja puolueen tavoitteisiin.
Eihän tuollaista pystyisi mitenkään valvomaan, ja miksi edes pitäisi valvoa, vapaassa maassa saa vapaasti juoda ja polttaa, ei se muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei käy selväksi miten tämä raittius ja tupakoimattomuus todennetaan. Että jos minä saunan jälkeen juon kaljan ja poltan tupakan, niin miten verottaja siitä tietää? Käteinen kun vielä käy kaupassa. Vai joku salainen poliisiko meitä valvoisi, kuten saksassa aikoinaan? Sopis kyllä kuvaan ja puolueen tavoitteisiin.
Sinne saunaasi asennetaan valvontakamerat, hoidan avulla tekoälyjärjestelmä valvoo tekemisiäsi. Jos vastustat tätä, olet epäilyttävä, koska sinulla on selvästi jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan veroilmoitukseen rasti ruutuun "Olen raitis ja tupakoimaton". Valvotaan pistokokein, ja huijauksesta kiinni jääneet viedään torille ruoskittavaksi.
Naapurikyttääjät ovat ehtymätön voimavara valvontatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne saunaasi asennetaan valvontakamerat, hoidan avulla tekoälyjärjestelmä valvoo tekemisiäsi. Jos vastustat tätä, olet epäilyttävä, koska sinulla on selvästi jotain salattavaa.
Senkö takia Riikka on lauteiden alla kun saunassa on kamera?
Pekka Niska Oy kannusti tupakoimattomuuteen firman puolesta. En tarkkaan muista, mutta nämähän kävivät työajalla juoksulenkillä jopa kovalla pakkasella. Kun johtaja tuli reissusta, niin hänellä toi tuliaisia, jossa oli sitten tupakkaihmisille tupakkaa. Olis mukava nähdä tämä dokumentti uudelleen. Se pistää ajattelemaan. Firma kannustaa tupakoimattomuuteen, mutta ei ole pakko jos ei halua.
Mikäs aivopieru tämä nyt oli? Ei hyvää päivää. Miten persut ajattelivat valvoa ilmoittamaani raittiutta. Käyn Tallinnan sataman Rimistä hakemassa lastin viinaa ja dokaan pimeässä kotona verhot kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Persut haluaa Suomeen oman Stasin.
Jep, DDR:ssä ja Neukkulassa valvonta nojasi vahvasti taviksiin, jotka tunnettiin esim. Virossa "koputtajina". Joka kerrostalosta löytyi ainakin yksi tällainen, monesti useampikin. He sitten muiden tietämättä tarkkailivat naapuriensa elämää ja raportoivat valvontaviranomaiselle. Koputtaja sai itselle jotain etua, kuten ylellisyystuotteita jos sellaisia jostain oli saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista pystyisi mitenkään valvomaan, ja miksi edes pitäisi valvoa, vapaassa maassa saa vapaasti juoda ja polttaa, ei se muille kuulu.
Juoda saa mutta mitään muuta ei saa. Suomi on kyttäysvaltio ja persut haluaa suomesta itäsaksa kakkosen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan huono idea, mutta ei taatusti kelpaa kenellekään muulle.
Miten ajattelit sen käytännössä toimivan? Oma ilmoitus?
Mitenköhän tuota valvottaisiin?
Pipulisti ajaa kaksilla rattailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut haluaa Suomeen oman Stasin.
Jep, DDR:ssä ja Neukkulassa valvonta nojasi vahvasti taviksiin, jotka tunnettiin esim. Virossa "koputtajina". Joka kerrostalosta löytyi ainakin yksi tällainen, monesti useampikin. He sitten muiden tietämättä tarkkailivat naapuriensa elämää ja raportoivat valvontaviranomaiselle. Koputtaja sai itselle jotain etua, kuten ylellisyystuotteita jos sellaisia jostain oli saatavissa.
Meillähän pv taannoin värväsi siviilejä siviilitiedusteluun.
Persuille voisi melkein maksaa parikymppiä per kerta että aina kun saavat idean niin pitävät suunsa kiinni siitä. Enemmän olisin odottanut niiltä päinvastaisia toimia. Ilmaista viinaa persujen äänestäjille ja promillerajan korotusta. Eihän nyt alle yhden promillen ole päihtynyt.
Sitten kun persujen toiminta on osoittautunut käänteiseksi kuten ei leikata köyhiltä ja duunarien puolue niin vähemmän tarkoittaa enemmän. Joo se lisää viinaa ja röökiä sopiikin paremmin perusjuomalaiseen politiikkaan. Kännissä ja läpällä takki kääntyy aina. Aina!
Vierailija kirjoitti:
Persuilla taas ennen vaaleja kieli syvällä äänestäjien rektuumissa.
Kansaa ei vaan voi uunottaa loputtomasti. Kaikkihan me muistamme persujen lupaukset ennen viime eduskuntavaaleja ja kuinka niille lupauksille kävikään.
Riikka lupasi pyhästi, ettei köyhiltä leikata ja bensan hinnankin piti puolittua.
https://www.tiktok.com/@laurilinden/video/7247128088671259931?lang=fi-FI
Vierailija kirjoitti:
Tupakkatuotteiden ja alkoholin käyttö selviää helposti työterveyden testeissä. Ei se sen kummempaa olisi. Jos haluaa veroalen, käy testissä. Pakko ei ole mennä.
Tää ois hyvä. Myös lentoliput voisi hinnoitella painon mukaan. Punnitus lähtöportilla. Perushintaan kuuluisi 80kg sis matkatavarat ja ylimenevästä painosta joutuisi maksamaan extraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte hyvät naurut niin käytkää lukemassa IS:n sivujen kommenttiosastolla Persujen trollitehtaan paniikkipuolustusta aiheesta.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010992726.html
Kaikesta päätellen persut luulivat että tämä idea on puhdasta timanttia!!
Minjaa suututtaa kun eivät itse voi esittää samanlaista
Arvatenkin lähinnä naurattaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte hyvät naurut niin käytkää lukemassa IS:n sivujen kommenttiosastolla Persujen trollitehtaan paniikkipuolustusta aiheesta.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010992726.html
Kaikesta päätellen persut luulivat että tämä idea on puhdasta timanttia!!
Minjaa suututtaa kun eivät itse voi esittää samanlaista
Arvatenkin lähinnä naurattaa...
Persuja on muutkin erehtyneet luulemaan putouksen porukaksi. Jutut kun sopii paremmin huonoon huumori-ohjelmaan kuin eduskuntaan.
Edelleen, tämänkin idean meille tarjoaa EU.
Tämä on jo persuskaalalla niin idioottimainen ja toteuttamiskelvoton idea, että epätoivo puolueessa taitaa lähennellä viimeisiä päiviä Berliinin betonibunkkerissa.