Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys 35. raskausviikolla

Vierailija
26.01.2025 |

Kuinka kauan jouduitte olemaan sairaalassa? Tuliko komplikaatioita tms? 

34+0 viikot, ja vähän outoa oireilua nyt ilmassa. Millaisia kokemuksia suunnilleen näillä viikoilla syntyneistä vauvoista?

Yksi hieman ennenaikainen synnytys taustalla, mutta oli niin lähellä täysaikaista, että kaksi päivää sairaalassa oltiin vain. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 35 (35+1) tuli korkea vedenmeno. Alkoi lorahtelemaan lapsivettä pois. Olin yhden yön sairaalassa ja seuraavana päivänä käynnistettiin synnytys. 2800g ja 45 cm terve tyttö syntyi. 

Vierailija
2/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: huomenna mulla on neuvolalääkäriaika heti aamusta, ja tietysti soitan jo ennemmin synnärille jos jotain isompaa oireilua nyt tulee vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päivät, äiti ensimmäisen vuorokauden teholla ja lapsi keskolassa. Tästä on kyllä aikaa.

Kurjaa oli synnyttäneiden joukossa. Pyörätuolilla käytettiin katsomassa vauvaa alkuun, koska en saanut liikkua.

Toinen hieman mitätönkin asia, mikä ärsytti, että sairaala housut oli aina viety hyllyistä,. Aamutakkeja oli, mutta takki piti riisua kun meni keskosten puolelle. Sillä minä sitten olin paituli vain päälläni.

Lasta seurattiin vuoden verran tiiviimmin ja kehitys meni kuin pitikin. 

Nyttemmin hän on jo valmistunut yliopistosta ja on työelämässä.

Vierailija
4/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden päivät, äiti ensimmäisen vuorokauden teholla ja lapsi keskolassa. Tästä on kyllä aikaa.

Kurjaa oli synnyttäneiden joukossa. Pyörätuolilla käytettiin katsomassa vauvaa alkuun, koska en saanut liikkua.

Toinen hieman mitätönkin asia, mikä ärsytti, että sairaala housut oli aina viety hyllyistä,. Aamutakkeja oli, mutta takki piti riisua kun meni keskosten puolelle. Sillä minä sitten olin paituli vain päälläni.

Lasta seurattiin vuoden verran tiiviimmin ja kehitys meni kuin pitikin. 

Nyttemmin hän on jo valmistunut yliopistosta ja on työelämässä.

Hieman päälle 2 kg oli painoa syntyessään.

Vierailija
5/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin viikolla 36 toisen lapseni. Painoi 3kg500g. Että ehkä ihan hyvä, että syntyi aikaisin (ja helposti). Lähdimme sairaalasta 8 tunnin kuluttua kotiin.

Vierailija
6/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 33+3 ja 3 kertaa 36+0 viikoilla. 

33 viikkoinen oli 3 viikkoa sairaalassa bilirubiinin takia, muiden kanssa pääsin 3-5 päivässä kotiin 80-90 luvulla 

Vierailija
7/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin viikolla 34 keskosen, käynnistettiin lapsiveden menon takia ja vauva oli ihan terve, mutta viikkoihinsa nähden pienikokoinen. Vähän aikaa oli valokaapissa bilirubiinin takia, olimme perhehuoneessa hänen vieressään koko ajan. Kahden vanhaksi asti lapsi kävi keskostarkastuksissa, minkä jälkeen todettiin, ettei ole tarvetta. On nykyisin fiksu ja filmaattinen yliopisto-opiskelija, mitään ei onneksi ennenaikaisuudesta koitunut, kasvoi ja kehittyi normaalisti.

Vierailija
8/8 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär syntyi 35+5 2550g. Kuukausi lastenosastolla/teholla. Monenlaists häikkää aluksi. Ei jaksanut syödä. Pääsi kotiin kun nenä-maha-letkusta pääsi. Jäi avoin valtimotiehyt. 

nyt tuo pieni on jo täysi-ikäinen naisamatsoni. Keuhkot on hieman kehnot mutta muuten kaikki reilassa.